مهمان تازه‌وارد انگلیسی

بررسی رنجرور اسپرت HSE گذرموقت

در این مطلب قصد داریم به سراغ یکی از تازه‌وارد‌ترین گذرموقت‌های آمده به کشور برویم که به خودی‌خود خودروی خاص و جذاب به شمار می‌رود. چند روز پیش یک دستگاه رنجرور اسپرت خاکستری رنگ که تا پایان دی‌ماه مهلت تردد دارد، در یکی ازخیابان‌های غرب تهران مشاهده شده است. در چند ماه اخیر رنجرورهای متعددی به صورت گذرموقت به کشور آمده‌اند و به‌جرات می‌توان گفت که امسال، سال خودروهای گذرموقت بوده است.

کد : 1024
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آذر 1394
print
نظرات : 0
بررسی رنجرور اسپرت HSE گذرموقت

آرمین محسنی-وقتی نام خودروی گذرموقت به میان می‌آید، بدون شک انتظارات به سوی خودرویی خاص کشیده می‌شود. گاهی خاص بودن یک خودرو، به سوپراسپرت بودنش ختم می‌شود، گاهی به تغییراتی که توسط یک تیونر روی ظاهر و پیشرانه یک خودرو اعمال شده‌است و گاهی به اصالت و ماهیت اصلی خودرو بازمی‌گردد. به گزارش «دنیای خودرو» از زمانی که پای خودروهای گذرموقت به کشور باز شده است تاکنون خودروهای خاص زیادی پا به خاک کشورمان گذاشته‌اند؛ یکی از علت‌های جذابیت خودروهای گذرموقت نیز همین موضوع است. در این مطلب قصد داریم به سراغ یکی از تازه‌وارد‌ترین گذرموقت‌های آمده به کشور برویم که به خودی‌خود خودروی خاص و جذاب به شمار می‌رود. چند روز پیش یک دستگاه رنجرور اسپرت خاکستری رنگ که تا پایان دی‌ماه مهلت تردد دارد، در یکی ازخیابان‌های غرب تهران مشاهده شده است. در چند ماه اخیر رنجرورهای متعددی به صورت گذرموقت به کشور آمده‌اند و به‌جرات می‌توان گفت که امسال، سال خودروهای گذرموقت بوده است علتش را هم می‌توان هجوم خودروهای خاص و کمیاب به کشور دانست. تاکنون چندین دستگاه رنجرور در سراسر کشور موفق به دریافت پلاک ملی شده‌اند. لندرور شرکتی است که برخی از محصولات آن در ایران سابقه زیادی دارند و سال‌های متمادی است که محصولات آن جاده‌های ناهموار ایران را طی می‌کنند. برای اولین‌بار این برند توسط شرکت مرتب‌خودرو وارد ایران شد و توانست پس از گذشت زمانی اندک به موفقیت برسد. پس از گذشت سال‌ها هنوز هم مدل‌های قدیمی ‌این برند در مسابقات آفرود کشوری مقام‌دار هستند. ‌یکی از این مدل‌ها رنجرور اسپرت است که علاوه بر جاده‌های ناهموار، برای فصل زمستان نیز خودروی مناسبی به‌شمار می‌رود. رنجروور اسپرت همان رنجرور است با جنبه‌های اسپرتی بیشتر از جمله فنربندی خشك‌تر، تعویض دندهای اسپرت‌تر و صندلی‌های جمع‌و‌جورتر. این شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی یکی از مدعیان در این رده به‌شمار می‌رود. طراحی رنجروور بسیار ساده و بی‌هیجان است به طوری که اسپویلر بزرگ جلو به همراه چراغ‌های مربع شکل و جلو پنجره‌ای مستطیلی و مشبک بسیار ساده و محافظه‌کارانه طراحی شده‌اند. در نمای جانبی نیز تنها نقطه‌ عطف طراحی آن، هواکش قرار گرفته برروی گلگیرهای جلو است که وظیفه خنک کردن ترمزها را برعهده دارند. در نمای عقب نیز چراغ‌های خطر بزرگ به همراه اسپویلر بسیار ساده و بی‌آلایش طراحی شده‌اند. اما با ورود به داخل کابین از طراحی ساده و محافظه‌کارانه بدنه دیگر خبری نیست. تودری‌ها، غربیلک فرمان و بخش‌هایی از کنسول به همراه صندلی‌هایی که به‌راحتی بدن شما را در خود جای می‌دهند همگی از چرم طبیعی پوشانده شده‌اند. چرم، چوب طبیعی و آلومینیم از جمله موادی هستند که در کابین به‌وفور از آن‌ها استفاده شده است. اهرم دایره‌ای قرار گرفته بر روی کنسول در 6 حالت و برای رانندگی در شرایط مختلف از جمله بیابان، جاده‌های ناهموار، شرایط برفی و.....قابل تنظیم است.LCD  لمسی قرار گرفته در بالای داشبورد اطلاعات مورد نیاز را در هر زمان در اختیار راننده قرار می‌دهد که در پایین آن سیستم صوتی به همراه راهیاب ماهواره‌ای قابل کنترل هستند. همچنین به کمک ادوات قرار گرفته روی فرمان می‌توان کروز کنترل هوشمند، سیستم بلوتوث و تلفن را کنترل کرد. از دیگر امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. سیستم Navigation، تنظیم صندلی‌های جلو، صندلی راننده با 3 حافظه داخلی، سیستم تهویه اتوماتیک، دو عدد داشبورد، تنظیم ارتفاع، تنظیم حالت رانندگی جاده و کوهستان، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، چراغ‌های زنون با قابلیت گردش سر پیچ‌ها، سان‌روف و.... قلب تپنده‌ای که در سینه رنجرور اسپرت HSE قرار دارد از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی با 32 سوپاپ تشکیل شده است. این موتور 5 لیتری قادر است در 6500 دور در دقیقه نیرویی معادل 375 اسب‌بخار را تولید کند همچنین گشتاور ثبت شده این خودروی انگلیسی، عدد 508 نیوتون‌متر در 3500 دور در دقیقه را نشان می‌دهد. نیروی تولیدشده توسط موتور به کمک جعبه دنده شش سرعته تیپ‌ترونیک به چهار چرخ متحرک انتقال می‌یابد. رنجرور اسپرت یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر نیز به‌حساب می‌آید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این SUV انگلیسی 2/7 ثانیه است که با توجه به ابعاد، وزن و همچنین پیشرانه به‌کار رفته در آن عدد قابل قبول و چشم‌گیری به‌نظر می‌رسد. این خودرو با داشتن 6 سیستم ترمز اصلی و کمکی ABS-DSC-EBD-TC-ETC-Electronic parking break به همراه 8 کیسه هوا (سفارشی) 5 ستاره ایمنی را با افتخار نصیب خود کرده است که تمامی‌ این‌ها نشان از تجربه و علم این برند قدیمی‌انگلیسی دارد. 

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید بررسی رنجرور اسپرت HSE گذرموقت
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو