کدام شرکت برنده دعوای موتورهای هیبرید هیوندای شد؟

یک هیات منصفه فدرال آمریکا اول اکتبر اعلام کرد هیوندای موتور و کیاموتورز باید به شرکت «پیس» 28.9 میلیون دلار خسارت پرداخت کنند. هیات منصفه تشخیص داد نقض امتیاز صورت گرفته عمدی بوده است که به قاضی اجازه می‌دهد میزان خسارت را سه برابر کند.

کد : 1040
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394
print
نظرات : 0
کدام شرکت برنده دعوای موتورهای هیبرید هیوندای شد؟

به گزارش «دنیای خودرو» به نقل از ایسنا، هیوندای موتور و شرکت تابعه‌اش کیا موتورز موافقت کردند به یک شرکت آمریکایی حق امتیاز پرداخت کنند و به دعوای نقض امتیاز بر سر موتورهای هیبرید پایان دهند.
یک هیات منصفه فدرال آمریکا اول اکتبر اعلام کرد هیوندای موتور و کیاموتورز باید به شرکت «پیس» 28.9 میلیون دلار خسارت پرداخت کنند. هیات منصفه تشخیص داد نقض امتیاز صورت گرفته عمدی بوده است که به قاضی اجازه می‌دهد میزان خسارت را سه برابر کند.
فرانسس کینان، رییس هیات مدیره شرکت پیس اعلام کرد توافق مذکور اهمیت فناوری ما را نشان می‌دهد و امیدواریم با سایر خودروسازان بزرگ به توافق‌های مشابه دست پیدا کنیم.
تویوتا موتور پس از یک دعوای حقوقی طولانی که تلاش برای ممنوعیت واردات پریوس به آمریکا را به‌دنبال داشت، در سال 2010 برای استفاده از این فناوری مجوز دریافت کرد. فورد موتور هم تحت قراردادی که در سال 2010 امضا شد، برای استفاده از یکی از امتیازهای انحصاری این شرکت مجوز گرفت. دو شرکت موافقت کردند بر سر امتیازهای دیگر تا اول ژانویه سال 2014 شکایتی صورت نگیرد تا به توافق جامعی دست پیدا کند.
شکایت علیه هیوندای و کیا برای نخستین بار در سال 2012 توسط شرکت پیس و بنیاد آبل که در این شرکت سرمایه‌گذاری داشته است، تنظیم شد. شکایت اولیه سوناتا هیبرید و کیا اوپتیما هیبرید را هدف گرفته بود که از فناوری نیرومحرکه مشابه استفاده می‌کنند.
فورد، تویوتا و هیوندای و کیا به اتفاق حدود 90 درصد از کل فروش خودروهای هیبریدی در آمریکا را تشکیل می‌دهند.
هیوندای و کیا قصد دارند تا سال 2020 برای بهبود بهینگی مصرف سوخت به میزان 25 درصد، 22 مدل دوستدار محیط زیست عرضه کنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، امتیازهای انحصاری مذکور مربوط به راه‌های کنترل موتورهای برقی و موتورهای احتراق داخلی بودند تا بدون اینکه عملکرد خودرو خللی ببیند، بهینگی مصرف سوخت افزایش پیدا کنند و آلایندگی کمتر شود.
این فناوری در دهه 1990 توسط بنیانگذار شرکت پیس، الکس سورینسکی، یک مهندس روس که سابق تسلیحات ضدتانک تخصص داشت، پیش از اینکه در سال 1978 به آمریکا فرار کند، طراحی شده بود.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید کدام شرکت برنده دعوای موتورهای هیبرید هیوندای شد؟
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو