دعوت‌نامه‌ای که اصل نبود!

یک روز در مرکز خدمات گروه بهمن

برخی نمایندگی‌ها برای تعویض روغن بسترن قیمتی متفاوت از شرکت را اعلام می‌کنند. طبق فاکتوری که برای خبرنگار ما صادر شد، برای تعویض روغن و فیلتر 125هزار تومان دریافت کردند، این در حالی است که در ماه مرداد، همین خدمات در نمایندگی خیابان اتحاد بهمن موتور، 209 هزار تومان فاکتور شده است. وقتی با واحد شکایات مشتریان صحبت کردیم، پاسخ دادند که بارها این مسئله از طرف مالکان به شرکت اعلام شده است. اما اختلاف قیمت به خاطر روغن مصرفی است.

کد : 1056
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آذر 1394
print
نظرات : 2
یک روز در مرکز خدمات گروه بهمن

حسین دلاور-اگر این روزها پای درد و دل برخی مالکان خودروها بنشینید، همیشه گله‌هایی است که به گوشتان می‌خورد. فرقی نمی‌کند مالک خودروی سواری باشند یا خودرویی مونتاژ و تولید داخل، به هر حال برخی آن‌طور که توقع دارند خدمات شایسته‌ای دریافت نمی‌کنند. البته اکثرا شرکت‌های خودرویی این حرف را قبول ندارند و شرایط خدماتی خود را در بهترین شرایط می‌دانند. روز شنبه با توجه به ایمیلی که دریافت کردیم، برای حضور در کلاس آموزشی خودروی جدید گروه بهمن، رعد B70، به گروه بهمن رفتیم. این در حالی بود که خبری از برنامه نبود و مسئولان شرکت هم از چنین دعوتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند. جالب این بود که ایمیل با آدرس رسمی بهمن موتور ارسال شده بود و شرکت این ایمیل را قبول نداشت! بعد از معطلی دو ساعته، تصمیم گرفتیم که حضورمان در کیلومتر 13 جاده مخصوص بیهوده نباشد. برای همین به وضعیت خدمات پس از فروش این شرکت در نمایندگی مرکزی پرداختیم. در نمایندگی مرکزی، انواع خودروهای سواری و تجاری گروه بهمن پذیرش می‌شدند. با توجه به اینکه خبرنگار ما خود مالک یک دستگاه آسا بسترن B50F است، سریعا سراغ مالکان این نوع خودروها رفت تا از سطح رضایت آن‌ها اطلاعاتی به‌دست آورد. در میان صحبت‌ها مالکان به نکاتی اشاره کردند که جالب بود. آن‌ها می‌گفتند در نمایندگی مرکزی قیمت خدمات خوب است، ولی قدری دیر خودرو را تحویل می‌دهند که زیاد نمی‌صرفد به این مرکز مراجعه کنیم. از طرفی گاهی برای یک تعویض روغن معمولی یک روز تمام خودرو در نمایندگی بماند. نکته جالب دیگر همین نرخ خدمات است. برخی نمایندگی‌ها برای تعویض روغن بسترن قیمتی متفاوت از شرکت را اعلام می‌کنند. طبق فاکتوری که برای خبرنگار ما صادر شد، برای تعویض روغن و فیلتر 125هزار تومان دریافت کردند، این در حالی است که در ماه مرداد، همین خدمات در نمایندگی خیابان اتحاد بهمن موتور، 209 هزار تومان فاکتور شده است. وقتی با واحد شکایات مشتریان صحبت کردیم، پاسخ دادند که بارها این مسئله از طرف مالکان به شرکت اعلام شده است. اما اختلاف قیمت به خاطر روغن مصرفی است. این یعنی شرکت هیچ قیمت رسمی برای قطعات مصرفی مثل روغن برایشان تعیین نکرده است. حضور ما در روز شنبه باعث شد با نمایندگان گروه بهمن در شیراز هم صحبتی داشته باشیم. آن‌ها نیز به این موضوع اشاره کردند که تمام تبلیغات شهر شیراز را خودشان برای آسا و سایر محصولات انجام می‌دهند و شرکت هیچ هزینه‌ای بابت تبلیغات به آن‌ها پرداخت نمی‌کند. جالب این است که از راه همین تبلیغاتی که خود نمایندگان انجام می‌دهند، به گفته خودشان در هفته حدود 10 دستگاه فروش دارند. موضوع دیگر این است که گویا برخی قطعات فنی این خودرو به درستی در شهرستان‌ها توزیع نمی‌شود و آن‌ها هم مجبور هستند برای تعمیراتی ساده یک هفته خودرو را معطل نگه دارند. همین نمایندگان نسبت به کیفیت دیگر محصول گروه بهمن یعنی لندمارک V7 معترض بودند. آن‌ها می‌گفتند این خودرو کم‌کیفیت است و در آینده نزدیک همین ماشین بد فروش (به گفته نمایندگان) موجب ضربه به اعتبار گروه بهمن می‌شود. وقتی با برخی مالکان لندمارک هم صحبت کردیم، این مسئله را بیان می‌کردند که یکی از نارضایتی‌های آن‌ها نرخ خدماتی بود که به خاطر کیفیت خودرو متحمل می‌شدند. 
به طور قطع نمایندگی مرکزی گروه بهمن یکی از بهترین مراکز خدماتی این شرکت است. با این حال خودروی خبرنگار ما بعد از 3 بار مراجعه عیب‌یابی شد و صدایی که در خودرو 19 هزار کارکرد ایجاد شده بود، بارها توسط مالک گزارش شده بود و آن‌ها ایراد را به درستی رفع نمی‌کردند. اول گفتند این مشکل به‌خاطر جاکارتی بالای ضبط است و در پیشنهادی عجیب اعلام شد با نصب مانیتور یک میلیون و 950 هزار تومانی که در بازار یک میلیون و 350 هزار تومان با دوربین قیمت دارد، این مشکل حل می‌شود. با پیگیری خبرنگار ما، این مسئله که به‌خاطر آینه ماشین بود در 10 دقیقه حل شد و هزینه نزدیک به دو میلیون تومانی را از سر خود باز کرد.
شاید گروه بهمن در تولید خودروهای با کیفیت سرآمد باشد، ولی این شیوه خدمات می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به اعتبار برند گروه بهمن لطمه بزند. این مسئله بیشتر از قبل حساس شده، زیرا این شرکت گرایشی خاص به سمت خودروهای چینی پیدا کرده است که با این شکل خدمات پس از فروش، بی‌شک ممکن است نارضایتی‌هایی را برای برخی مشتریان درپی داشته باشد.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 2 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
Hamid ramezani
ارسال شده در در 12/17/2015 00:10:36

باسلام،نوروز٩٣ زماني كه شركت بهمن وانت كاپرا رو باقيمت٢٠/١٠٠م شروع بفروش كرد من ازنمايندگي مركزي يكي خريدم،ازابتداوانت من چنداشكال بدداشت،كمربندايمني،ريل صندلي راننده،چراغها،مخزن روغن هيدروليك فرمان و...زمان گارانتي اول بامراجعهٌ به تعمييرگاه مركزي باپركردن فرم مخصوص ايرادات رو توضيح دادم،درزمان مراجعه خودروازلحاظ نظافت شرايت خوب داشت،بعد ٣روز بوسيله تلفن گفتن ماشينت حاضره،رفتم،بعدازبازرسي ماشينم تنها اتفاقي كه افتاده بود جاي پاي روغني كاركنانشون روي موكتهاي صندلي عقبي ماشينم بود!!همين،تمام مواردي كه ذكركرده بودم دست نخورده بود!بادادوفرياد اومدن جاپاهاروبادستمال پاك كردن وبهم گفتن برو كفي پلاستيكي واسه ماشين بگير!!وقتي مجبوريم توبازاربدون رقيب هراشغالي رو بهمون دادن و هرطور خواستن توهين بهمون كردن بازم بگيم ممنون !!!!دهه ٦٠رنو از سايپا خريدم صندلي عقب،جك وزاپاس نداشت اما اينقدر احساس خفت نكردم!!اينا بي مسوليتن و ميدونن من مشتري مجبورم بخرم!!!!حيف مزدا كه بدست اينا بفروش ميرسه،خلاص

profileimage
همایون بهمنی
ارسال شده در در 12/16/2015 17:13:13

من هم یک بار ذر روز 20 خرید X60 به نمایندگی مشهد مراجعه کردم شییشه بالابر خراب شده بود و اون ها برای تعویض از من 200 هزارتومان پول خواستن وقتی با نمایندگی تهران که ماشین رو تحویل گرفتم صحبت کردم و گفتم این اصلا کار درستی نیست ازم خواست خودرو رو به تهران ببرم و اونجا به صورت رایگان درست کردن این واقعا افتضاحه که تو روزی 20 ام از خرید یک خودرو دچار مشکل بشی و برای رفع ازت پول بخوان نمیدونم این نمایندگی چی فکر کرده بود

تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو