ون بزرگ هیوندای H350 در یک نگاه

رقابت با غول‌های اروپا به سبک کره ای

H350 به گونه‌ای طراحی شده که تماشاگران برای لحظه‌ای درنگ می‌کنند که سازنده این ون کدام کارخانه است؟! هیوندای سعی  کرده است در کنار زیبایی‌شناسی بدنه، عملکرد آن را هم در نظر بگیرد.

کد : 1068
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394
print
نظرات : 0
رقابت با غول‌های اروپا به سبک کره  ای

فرانک آقاصفی-هیوندای با مشارکت ایتال‌دیزاین در طراحی خودرو و با همکاری میتسوبیشی برای تامین اجزای تولیدی و اکسل، اولین اتومبیل کره‌ای، یعنی هیوندای پونی را در سال ۱۹۷۵ تولید کرد که هفت سال بعد با تولید نسل دوم اولین صادرات هیوندای در مقیاس وسیع شکل گرفت. هرچند تا پایان دهه ۱۹۹۰ اتومبیل‌های هیوندای هنوز برای کیفیت ضعیف ساخت و کم‌توجهی به جزئیات، انگشت‌نما بودند. اما در یک‌دهه این ضعف جبران شد و در سال 2013 هیوندای‌موتور موفق شد به همراه کیاموتورز تا چهارمین خودروساز بزرگ جهان و خود به تنهایی تا رتبه هشتمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان رشد کند که این رتبه در مسیر ارتقای سه‌پله‌ای است. امروزه در اروپا نیز سایت‌های تولید و نیز طراحی توسط هیوندای ایجاد شده‌اند.

از «گریس» تا اچ350
گرچه ورود هیوندای به عرصه کاروتجاری در سال 1977 و با ساخت کامیونت «پورتر» آغاز شد، اما در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰ هیوندای اقدام به عرضه ون «گریس» کرد که بر پایه «میتسوبیشی ال۳۰۰» تولید شده بود و درواقع هیوندای‌موتور حق تولید آن را از شرکت میتسوبیشی موتورز خریداری کرده بود. هیوندای استارکس نیز خودرویی در کلاس ون است که از سال ۱۹۹۷ تاکنون در کره‌جنوبی، اندونزی و ترکیه تولید شده اما این ون نیز  بر پایه میتسوبیشی دلیکا ساخته می‌شود. با این حال هیوندای کار ون‌سازی را تا جایی ادامه داد که در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در عرصه ساخت ون شناخته می‌شود.
ونH350 یکی از برترین ون‌های هیوندای است که برای اولین‌بار در سال گذشته و در نمایشگاه اتومبیل هانوفر آلمان رونمایی شد و قرار است با همتایان خود یعنی مرسدس‌بنز اِسپرینتر و فورد ترانزیت رقابت کند. این خودرو که در اروپا طراحی و مهندسی شده است، تولیدش از اوایل امسال در شهر بورسای ترکیه توسط یکی از شرکای تولیدی هیوندای یعنی کارخانه خودروسازی کارسان آغاز شد.

ال‌سی‌وی چندمنظوره
این ال‌سی‌وی چندمنظوره، روی یک پلتفرم قابل انعطاف که برای پشتیبانی از انواع بدنه ون، مینی‌بوس و وانت‌بار شاسی-کابینی طراحی شده تولید می‌شود. این ون 3.5 تنی که در دو نوع مختلف با طول کلی 5.5 متر و 6.2 متر تولید می‌شود، 12.9 مترمکعب ظرفیت حمل بار و توانایی حمل پنج پالت استاندارد اروپایی را دارد. در عین حال، نوع مینی‌بوسی آن یک خودروی 4.5 تنی است که از 1+13 صندلی و در مخصوص سوار و پیاده‌شدن مسافر برخوردار است. نهایتا، نوع وانت‌بارِ شاسی-کابینی این خودرو طوری طراحی شده است که برای نصب انواع مختلفی از قسمت‌های باری سفارشی روی شاسی ریلی عقب خودرو، یک فونداسیون همه‌کاره در اختیار مشتری قرار می‌دهد که کانکس‌های قابل نصب روی آن می‌توانند تا 4 متر طول و 2.32 متر پهنا داشته باشند.

رقابت در سطح اروپا
با تولید سری کاملا جدید ون H350 هیوندای وارد بازارهای رقابتی اروپا شد. هیوندای H350 که ماه سپتامبر سال 2014 رونمایی شد، بر اساس پلتفرمی انعطاف‌پذیر ساخته شده است که می‌تواند برای یک اتوبوس، ون و کشنده نیز به کار برود این موضوع فرصتی را برای هیوندای فراهم کند تا طیف مدل‌های H350 را توسعه دهد. ون 3.5 تنی H350 با طول‌های 5.5 یا 6.2 متر و بهترین ظرفیت بار در کلاس خود یعنی 12.9 متر مکعب موجود خواهد بود.

تمرکز بر 6 محور کلیدی
خودروسازی هیوندای بر 6 محور کلیدی تمرکز کرده است؛ کارایی، ارزش، ظرفیت بار، ایمنی، قابلیت اطمینان و اجرا. این خودرو با ابزار کاری قابل اطمینان طراحی شده و در جایگاه خود از نظر ظاهری و کاربردی به قدری قابل اطمینان است که می‌توان آن را به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل و جابه‌جایی برای خانواده و دوستان پیشنهاد کرد. ون جدید هیوندای که با خودروهایی مانند مرسدس‌بنز اسپرینتر، رنومستر و فورد ترانزیت رقابت خواهد کرد، در جایگاهی بالاتر از مدل‌های iLoad و iMax قرار خواهد گرفت. مدیرکل روابط عمومی هیوندای در استرالیا، بیل توماس اظهار کرد: این خودروساز تاکنون تاییدیه‌ای برای عرضه‌ این ون در بازار استرالیا دریافت نکرده است. این خودرو ماه می ‌در ترکیه و ماه ژوئن در هشت کشور اروپایی عرضه شد. این خودرو قرار است در سال 2016 در سراسر اروپا عرضه شود.

سازه محکم
این خودروساز کره‌ای تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با استفاده از فولاد مستحکم در سازه این ون و توجه ویژه به گزینه انتقال قدرت آن، بتواند جایگاه ویژه‌ای را در این بازار به دست آورد. حتی سطح پالایش داخلی آن نیز نسبت به هم‌رده‌های خود بالاتر به نظر می‌رسد.

دو گزینه قدرت
دو گزینه قدرت موتور برای H350 موجود است که هر دو موتوری چهارسیلندر 2.5 لیتری توربودیزل هستند. خروجی نسخه دارای نیروی کمتر این موتور قدرت 110 کیلووات و گشتاور 373 نیوتون‌متر تولید می‌کند، درحالی‌ که نسخه ممتاز قدرتمند آن قدرت 125 کیلووات و گشتاور 422 نیوتون‌متر دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس دستی‌ شش‌سرعته به چرخه‌ای عقب منتقل می‌شود.

فضای داخلی
خودروسازی هیوندای زمان بسیاری را برای کار روی راحتی و آرامش فضای داخلی این ون صرف کرده است و در این محصول نیز تلاش کرده امنیت و راحتی راننده و دیگر مسافران را در نظر بگیرد؛ به همین منظور یک نمایشگر 4.2اینچی روی این خودرو تعبیه شده است که راننده را از خطرات احتمالی مطلع می‌کند. این ون شامل درهای صندوق عقب است که 270 درجه باز می‌شوند و درهای کناری کشویی بهره می‌برد. این ون با فرمان چندمنظوره، سیستم استریو با قابلیت پخش CD، USB و اتصال اینترنتی عرضه خواهد شد. یک سیستم سرگرمی اندرویدی انتخابی نیز در سیستم ناوبری ماهواره‌ای آن ارائه می‌شود. سطوح nvh با حجم زیادی از مواد عایق صدا پوشانده شده است. آینه‌های جانبی بزرگ با LED‌های تبدیل سیگنال به راننده در تشخیص ترافیک کمک می‌کنند. جعبه دنده دستی و شش‌سرعته این ون به نظر کار را برای هر راننده‌ای آسان کرده است. این ون اگر نتواند باری را جابه‌جا نکند، خودروی مناسبی به نظر نمی‌رسد.

تماشاگرپسند !
H350 به گونه‌ای طراحی شده که تماشاگران برای لحظه‌ای درنگ می‌کنند که سازنده این ون کدام کارخانه است؟! قسمت جلویی ساخته‌شده از لایه پوششی فیبری، چراغ‌های نور پراژکتور و مدل LED قطعا این محصول را به یک پدیده تبدیل کرده است. هیوندای سعی  کرده است در کنار زیبایی‌شناسی بدنه، عملکرد آن را هم در نظر بگیرد و بدنه‌ای کاربردی را طراحی کند. سپر پلکانی H350 دسترسی به شیشه‌ جلو و موتور را آسان کرده و با استفاده از آن به راحتی می‌توان شیشه‌ را تمیز و موتور را تعمیر کرد.
در اطراف این خودرو، پانل‌های محافظی وجود دارند که احتمال صدمه‌دیدن را کاهش می‌دهند و در صورت نیاز امکان جابه‌جایی آنها نیز وجود دارد. زمانی که درهای انتهای ون به دلیل مانع‌شدن بار باز نشوند، درهای کشویی این خودرو، دسترسی به قسمت بار را آسان می‌کنند. ظرفیت حمل بار این خودرو فارغ از گزینه‌های انتخابی بارکش‌ها، 5.511 پوند است.

نسخه‌های دیگر
نسخه مسافری این خودرو، ظرفیت جابه‌جایی 15 مسافر را دارد. اتوبوس 4تنی H350 دارای ساختار صندلی 13+1+1 و درهای دسترسی مسافران مازاد خواهد بود. ساختار کشنده H350 نیز بدنه‌ای سفارشی را ممکن می‌سازد که می‌تواند بارکش‌هایی با حداکثر طول 4 و عرض 2.32 متر را تحمل کند.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید رقابت با غول‌های اروپا به سبک کره ای
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو