رئیس سازمان خدمات پس از فروش شرکت بهمن دیزل در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو»

مذاکره با ایسوزو برای کاهش قیمت قطعات

از اول دی ماه، دومین کمپین خدمات پس از فروش محصولات ایسوزو آغاز می شود.مشتریان ایسوزو اگر با مراجعه به نمایندگیهای ما از قطعات اصلی استفاده کنند از 15 درصد تخفیف قطعه و 10 درصد تخفیف اجرت برخوردار خواهند شد.

کد : 1072
تاریخ انتشار : يکشنبه 29 آذر 1394
print
نظرات : 0
مذاکره با ایسوزو برای کاهش قیمت قطعات

گروه خبر-با توجه به رسیدن فصل سرما، این روزها بحث خدمات پس از فروش به محل رقابت بسیاری از خودروسازان تبدیل شده است  و آن‌ها با راه‌‌اندازی و برگزاری جشنواره‌های مختلف خدمات پس از فروش رایگان سعی در جلب اطمینان بسیاری از مشتریان خود هستند. شرکت بهمن دیزل یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه خدمات پس از فروش اقدامات خوبی را ترتیب داده است. علیرضا توکلی طرقی، رئیس سازمان خدمات پس از فروش شرکت بهمن‌دیزل در گفت‌وگو با «روزنامه  خودرو» از این خدمات می‌گوید و برنامه‌های آتی شرکت بهمن‌دیزل برای بهبود عملکرد خود در زمینه خدمات پس از فروش را تشریح کرده است.

در ابتدای بحث توضیح مختصری از فعالیت‌های شرکت بهمن دیزل در رابطه با مباحث خدمات پس از فروش ارایه کنید؟ 
اکثر مشتریان شرکت بهمن دیزل  از این جنس هستند که به صورت عمده با ما کار می‌کنند و به طور مثال هر شرکتی بین 800 تا 1000 خودرو از ما خریداری کرده است و ما به آن‌ها خدمات پس از فروش ارائه می‌کنیم، شما هیچ شرکت خودرویی را مشاهده نمی‌کنید که چنین خدماتی را ارائه کند، بیشتر شرکت‌ها برای یک خودرو به مشتریان سرویس می‌دهند. اما ما با مشتریان عمده سروکار داریم  و در چنین صورتی برای افزایش سطح کیفی خدمات باید بسیار تلاش کرد و ما در این زمینه طی این مدت سعی کرده‌ایم سطح سرویس ارائه شده را بالا ببریم و در تعمیرگاه مرکزی شرکت بهمن موتور تمام این امکانات متبلور است.

با توجه به فرا رسیدن فصل سرما بسیاری از خودروسازان اقدام به برگزاری جشنواره‌های خدمات پس از فروش می‌کنند، آیا شما نیز قصد انجام چنین کاری را دارید؟
از اول دی ماه دومین کمپین خدمات پس از فروش محصولات  ایسوزو آغاز می‌شود، تمامی مشتریان ایسوزو اگر با مراجعه به نمایندگی‌های ما از قطعات اصلی استفاده کنند، از 15 درصد تخفیف قطعه و 10 درصد تخفیف اجرت برخوردار خواهند شد، ما این اقدام را آذرماه سال گذشته نیز انجام دادیم و امسال نیز از اول دی ماه این طرح آغاز خواهد شد. این کار به‌دلیل استفاده هر چه بیشتر مشتریان از قطعات اصلی و رونق بخشیدن به کسب و کار نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و.... انجام می‌شود.

در اخبار آمده بود که شما برای مشتریان خود کلاس‌ها و جلسات توجیهی برگزار می‌کنید، در این باره قدری توضیح دهید.
یکی از اقداماتی که ما برای آگاهی‌بخشی به مشتریان عمده خود صورت داده‌ایم، این است که سمینارهای آموزشی و توجیهی برای آن‌ها برگزار کرده‌ایم و به آن‌ها آخرین آموزش‌ها و اطلاعات را منتقل می‌کنیم که این اقدام هم به سود شرکت است و هم برای مشتریان نتایج درخوری را به همراه دارد و امسال نیز این کار تکرار شده است. برنامه‌های آموزشی برای بهره‌گیری از کارکرد بهتر از خودرو برای رانندگان مشتریان عمده شرکت بهمن موتور برگزار می‌شود که برگزاری چنین کارگاه‌هایی موجب می‌شود استهلاک خودرو‌ها که در بحث کار و تجاری طبقه‌بندی می‌شوند، بسیار کاهش یابد این امر با استقبال مشتریان ما روبه‌رو شده است.

یکی از مسائلی که مورد توجه مشتریان، قیمت قطعات است، شما چه مقدار طی سال جاری بهای قطعات و خدمات پس از فروش خود را افزایش داده‌اید؟
از نیمه دوم سال 92 تاکنون در بحث قطعات یدکی شرکت بهمن دیزل هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم و دلیل آن ثبات نرخ ارز بوده است، ولی در مورد اجرت کارگر به دلیل دخیل بودن عامل انسانی و همچنین وجود تورم، از سال 92 به 93،20 درصد افزایش و از سال 93 به 94،15 درصد افزایش در بحث اجرت و دستمزد خدمات پس از فروش به وجود آمده است. این در حالی است که با مذاکراتی که با شرکت ایسوزو صورت گرفته تلاش داریم در قیمت برخی از قطعات کاهش قیمت را اعمال کنیم.

یکی از موضوعات مهم در بحث خدمات پس از فروش استفاده از قطعات اصلی است، رویکرد شما در این زمینه چیست؟
در این زمینه باید به یک نکته توجه داشت و آن این است که استفاده از قطعات اصلی هزینه بیشتری را به مشتری تحمیل می‌کند اما قطعا استفاده از این قطعات هزینه تعمیر و نگهداری مشتریان را کاهش خواهد داد.
در همین رابطه شرکت بهمن‌دیزل پروژه قطعات یدکی شرکتی را راه‌‌اندازی کرده است. این در حالی است که تنها راه رقابت با کالاهای مشابه خارجی و داخلی ارتقای کیفی محصولات، ارائه خدمات و ایجاد نوعی اطمینان برای مصرف کنندگان است. تامین قطعات یدکی شرکتی، کیفیت، قیمت و بسته‌بندی قطعات شرکتی 4 ویژگی اصلی این قطعات است.

شما قصد دارید، تعمیرگاه مرکزی خود را از اول دی‌ماه به صورت شبانه‌روزی دایر کنید؟
بله، از ابتدای دی ماه فعالیت تعمیرگاه مرکزی شرکت بهمن‌دیزل شبانه‌روزی می‌شود. این در حالی است که فعالیت تعمیرگاه مرکزی ما در مهر ماه سال گذشته به دو شیفت کاری افزایش یافت. ذکر این نکته ضروری است که با راه‌‌اندازی شیفت دوم در یک سال گذشته، حدود 1600 دستگاه خودرو در شیفت دوم تعمیرگاه مرکزی تعمیرات آنها انجام و خودروها ترخیص شدند به طوری که حدود 25 درصد از ترنول فعالیت تعمیرگاه مرکزی شرکت توسط شیفت دوم صورت گرفته است.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید مذاکره با ایسوزو برای کاهش قیمت قطعات
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو