تماشاگه خودروهای تاریخی تهران از دریچـه دوربین دنیای خودرو

جواهرات با ارزش و کمیاب

مسابقات درگ، ریس، اسلالوم، دریفت، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، تیونینگ و ... از جمله این برنامه ها بوده اما دومشکل در این میان وجود دارد. مشکل اول مدت زمان برگزاری برنامههای خودرویی است که دربهترین حالت تنها به چند روز ختم میشود ومشکل دوم تعداد اینگونه برنامها بوده که زیاد نیست. بنابراین عالقه مندان به خودرو درکشورمان به راحتی نمیتوانند به تماشای خودروهای خاص بپردازند. اما دراین میان نمایشگاهی وجود دارد که هر زمانی میتوان ازتماشای خودروهای موجود درآن لذت برد. تماشاگه خودروهای تاریخی ازمعدود نمایشگاههای خودرویی است که درب آن همیشه به روی علاقه مندان به خودروبازاست. همان طورکه ازنامش مشخص است این نمایشگاه دائمی خودروهای کلاسیک وآنتیک بوده و در بیرون شهر تهران قرار دارد. این هفته از دریچه دوربین دنیای خودرومیتوانید به تماشای خودروهای خاص موجود دراین تماشاگه بپردازید. دراین نمایشگاه حدود 50 دستگاه خودرو قرار دارد که بیشتر آنها خودروهای با ارزشی در سطح جهانی هستند
کد : 108
تاریخ انتشار : يکشنبه 11 مرداد 1394
print
نظرات : 0
جواهرات با ارزش و کمیاب

مسابقات درگ، ریس، اسلالوم، دریفت، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، تیونینگ و ... از جمله این برنامه ها بوده اما دومشکل در این میان وجود دارد. مشکل اول مدت زمان برگزاری برنامههای خودرویی است که دربهترین حالت تنها به چند روز ختم میشود ومشکل دوم تعداد اینگونه برنامها بوده که زیاد نیست. بنابراین عالقه مندان به خودرو درکشورمان به راحتی نمیتوانند به تماشای خودروهای خاص بپردازند. اما دراین میان نمایشگاهی وجود دارد که هر زمانی میتوان ازتماشای خودروهای موجود درآن لذت برد. تماشاگه خودروهای تاریخی ازمعدود نمایشگاههای خودرویی است که درب آن همیشه به روی علاقه مندان به خودروبازاست. همان طورکه ازنامش مشخص است این نمایشگاه دائمی خودروهای کلاسیک وآنتیک بوده و در بیرون شهر تهران قرار دارد. این هفته از دریچه دوربین دنیای خودرومیتوانید به تماشای خودروهای خاص موجود دراین تماشاگه بپردازید. دراین نمایشگاه حدود 50 دستگاه خودرو قرار دارد که بیشتر آنها خودروهای با ارزشی در سطح جهانی هستند

در تصویر مورد نظر سه دستگاه رولزرویس مدل فانتوم 3، فانتوم 4 و فانتوم 5 را مشاهده میکنید که به ترتیب متعلق به دهه 30 میالدی، دهه 50 میالدی و دهه 60 میالدی هستند. فانتوم 3 که تنها 727 دستگاه از آن تولید شده است مجهز به یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی بوده که 7.3 لیتر حجم دارد. از فانتوم 4 نیز فقط و فقط 18 دستگاه تولید شده و تنها 793 دستگاه فانتوم 5 از خط تولید کمپانی رولزرویس خارج شده است. فانتومهای موردنظر تنها رولزرویسهای موجود در این نمایشگاه نبوده و علاوه بر اینها چهار مدل دیگر به نامهای رولزرویس کرنیش دهه 70 میالدی، رولزرویس کامارگ دهه 70 میلادی، رولزرویس سیلور کلاود 2 دهه 60 میلادی و رولزرویس سیلور گوست دهه 20 میلادی نیز قرار دارند. بد نیست بدانید از رولزرویس کامارگ تنها 534 دستگاه تولید شده است

 

.در میان خودرو‌های موجود در تماشاگه، مرسدس‌بنز بیشتر از هر کمپانی دیگری نماینده داشته و حدود یک چهارم از خودرو‌های این نمایشگاه را محصولات کمپانی مرسدس‌بنز آلمان تشکیل داده‌اند. در میان مدل‌های مختلف مرسدس‌بنز این مدل 500K است که بیشتر از هر مدل دیگری جلب توجه می‌کند. این مرسدس‌بنز آنتیک متعلق به دهه 30 میلادی بوده و از سال 1934 تا 1936 تنها به مدت دو سال تولید شده است. در این مدت 2 ساله تنها 342 دستگاه 500K تولید شده است. مرسدس‌بنز 500K دارای مدل‌های مختلفی بوده که خاص‌ترین و با ارزش‌ترین آن مدل اتوبان کوریر است. زیرا تنها 4 دستگاه از مرسدس‌بنز 500K اتوبان کوریر تولید شده است. 500K مورد نظر که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از 4 اتوبان کوریر موجود در جهان است! مرسدس مورد نظر از یک پیشرانه 8 سیلندر خطی به حجم 5 لیتر سود می‌برد!

 

شاید بتوان گفت جذاب‌ترین بخش تماشاگه همین جاست. جایی که در آن چهار دستگاه سوپراسپرت ایتالیایی در کنار هم قرار گرفته‌اند. دو دستگاه از این سوپر‌اسپرت‌ها که در تصویر مشاهده می‌کنید محصول کمپانی لامبورگینی است. لامبورگینی میورا و لامبورگینی کانتاش‌؛ دو لامبورگینی تولید محدود! میورای مورد نظر از نوع P400S بوده و نسبت به مدل‌های معمولی یعنی P400 برتری‌هایی دارد. میورا S که از سال 1968 تا 1972 تنها به تعداد 338 دستگاه تولید شده دارای یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی 4 لیتری است. لامبورگینی کانتاش جایگزین میورا بوده و مدل مورد نظر ما از سری اول این خودرو یعنی LP400 است که دارای یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی 4 لیتری است. از این سوپر اسپرت دهه 70 میلادی تنها 323 دستگاه تولید شده است.

 

اگر توانستید از تماشای شاهکار‌های لامبورگینی سیر شوید به بخش شاهکار‌های فراری خواهید رسید. جایی که یک دستگاه فراری سوپر فست 500 در کنار یک دستگاه فراری 365GT4BB قرار گرفته است. بد نیست بدانید فقط و فقط 36 دستگاه سوپر فست 500 از خط تولید کمپانی فراری خارج شده که اکنون یک دستگاه آن در تماشاگه خودرو قرار دارد. این سوپر‌اسپرت ایتالیایی که به دهه 60 میلادی تعلق دارد از یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی 5 لیتری سود می‌برد. فراری 365 نیز متعلق به دهه 70 میلادی بوده و مانند سوپر فست 500 از یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی 5 لیتری سود می‌برد. این فراری نیز یک خودروی خاص تولید محدود بوده زیرا تنها 387 دستگاه از آن تولید شده است

 

.

در نگاه اول فکر می‌کنید که دو دستگاه از یک مدل خودرو هستند. اما در اصل یکی بنتلی است و دیگری رولزرویس! دو خودروی انگلیسی که عین هم بوده اما در کمپانی‌های متفاوتی تولید شده‌اند. البته قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید نام هر دو شان کرنیش است! بله در تصویر مورد نظر یک دستگاه رولزرویس کرنیش را در کنار یک دستگاه بنتلی کرنیش مشاهده می‌کنید! هر دو خودروی کوپه به یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی مجهز بوده که 6.75 لیتر حجم دارند. در تصویر مورد نظر کرنیش قهوه‌ای رنگ محصول کمپانی رولزرویس بوده و کرنیش طلایی رنگ توسط بنتلی تولید شده است.

 

تصورش هم بسیار دشوار است که چهار دستگاه مرسدس‌بنز 600 را کنار هم ببینید. اما در قسمت مرسدس‌بنز‌های نمایشگاه 4 دستگاه 600 همچون کشتی‌های غول‌پیکر (در مدل پولمن که وزنی حدود 2.8 تن و طولی حدود 6.3 متر دارد) در کنار هم قرار گرفته‌اند. مدل معمولی مرسدس‌بنز 600 خود به تنهایی خودروی بسیار خاص و کمیابی محسوب می‌شود چه برسد به این که مدل پولمن یا لندولیت آن باشد. از میان چهار مرسدس 600 موجود یک دستگاه آن مدل شاسی کوتاه، یک دستگاه از نوع پولمن و دو دستگاه آن از نوع لندولیت است. لندولیت‌ها که دارای سقف باز‌شونده هستند تنها به تعداد 59 دستگاه تولید شده‌اند که از این حیث خاص‌ترین نوع مرسدس‌بنز 600 به حساب می‌آیند. علاوه بر این از مدل پولمن نیز تنها 428 دستگاه ساخته شده است. این خودروی فوق لوکس آلمانی از یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 6.3 لیتری بهره می‌برد.

 

در گوشه‌ای از این نمایشگاه شاهد جواهرات با ارزش کمپانی کادیلاک هستیم خودرو‌هایی که در نوع خود بسیار خاص و کمیاب هستند. کادیلاک فلیت وود دهه 50، کادیلاک فلیت وود لیموزین دهه 40 و کادیلاک کابریولت کانورتیبل دهه 50 سه خودروی با ارزش کادیلاک در این نمایشگاه هستند که خودروی کادیلاک کابریولت کانورتیبل دهه 50 را در تصویر مشاهده می‌کنید. هر سه محصول کادیلاک مجهز به پیشرانه‌های 8 سیلندر هستند که در زمان خودشان قدرت زیادی تولید می‌کردند. کادیلاک‌های مورد نظر به دلیل ابعاد بزرگی که دارند (طول نزدیک 6 متر و وزن نزدیک به 2.5 تن) توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند.

 

 

پورشه 930 یا همان پورشه 911 توربو. خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید یک دستگاه پورشه 911 مدل توربو است که در آمریکا آن را 930 (شماره تیپ داخلی آن) صدا می‌زدند! 930 مورد نظر متعلق به دهه 70 میلادی بوده و از یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی به حجم 3 لیتر سود می‌برد. البته این تنها پورشه این نمایشگاه نبوده و علاوه بر آن یک دستگاه پورشه 911 دهه 70 میلادی و یک دستگاه پورشه 928 دهه 70 میلادی نیز حضور دارند. 928 بر‌خلاف دو مدل دیگر از یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری سود می‌برد که در قسمت جلوی خودرو تعبیه شده است.

 

 

در بخشی که خودرو‌های اسپرت قرار دارد یک دستگاه مازراتی نیز به چشم می‌خورد. مازراتی گیبلی قهوه‌ای رنگی که در کنار فراری و لامبورگینی‌ها جمع سوپر‌اسپرت‌های ایتالیایی را تکمیل می‌کند. بله تعجب نکنید. با این که مازراتی گیبلی‌های در حال تولید سدان هستند اما این مازراتی گیبلی کلاسیک یک خودروی اسپرت است. مازراتی گیبلی مورد نظر متعلق به سال 1970 بوده و از یک پیشرانه بزرگ 8 سیلندر خورجینی به حجم 4.9 لیتر در زیر کاپوت خود سود می‌برد. شاید در ظاهر مشخص نباشد اما گیبلی مورد نظر می‌تواند حداکثر تا 300 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد که از این حیث در کنار فراری 365، لامبورگینی میورا و کانتاش، پورشه 930 و 911 قرار می‌گیرد.

 

اگر زیباترین خودروی موجود در تماشاگه نباشد بدون شک جزو 3 خودروی زیبا خواهد بود. طراحیش بی‌نظیر و زیباست. البته زیباییش تنها نقطه قوت آن نبوده و باید به امکانات قابل توجه آن نیز اشاره کرد. کرایسلر C300 مورد نظر از نظر امکانات در سطح بالایی قرار داشته و حتی به یخچال، گرامافون، سیستم تهویه هوای مطبوع و ... نیز مجهز است. نمونه مورد نظر به سفارش پهلوی دوم در سال 1955 ساخته شده و داشبورد و غربیلک فرمان آن آب طلا‌کاری شده است. کرایسلر مورد نظر به یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی مجهز است که 304 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

برجسب ها : کلاسیک

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید جواهرات با ارزش و کمیاب
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو