نمایشگاه مرکزی آئودی در پایتخت آغاز به‌کار کرد

جلوه‌گری آئودی در تهران

در شرایطی که حضور آئودی در ایران با خبرهایی همراه است، گروه صنعتی رامک‌خودرو، دیروز نمایشگاه مرکزی خود را واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی افتتاح کرد. این Show Room فضای مناسبی برای گردهمایی محصولات برند اصیل آئودی در ایران فراهم کرده است و در بنایی دوبلکس، شرایط میزبانی از بازدیدکنندگان و مشتریان را به وجود آورده است. 

کد : 1249
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 دي 1394
print
نظرات : 0
جلوه‌گری آئودی در تهران

روزنامه دنیای خودرو-حسین دلاور:در شرایطی که حضور آئودی در ایران با خبرهایی همراه است، گروه صنعتی رامک‌خودرو، دیروز نمایشگاه مرکزی خود را واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی افتتاح کرد. این Show Room فضای مناسبی برای گردهمایی محصولات برند اصیل آئودی در ایران فراهم کرده است و در بنایی دوبلکس، شرایط میزبانی از بازدیدکنندگان و مشتریان را به وجود آورده است. در روز گشایش نمایندگی از ساعت 14 الی 17 جمعی از خودرونویسان و خبرنگاران در نمایشگاه مرکزی آئودی حضور پیدا کردند تا در برخوردی نزدیک، محصولات را ملاقات کنند. شرکت رامک‌خودرو طبق اطلاع‌رسانی انجام شده، قصد عرضه 10 محصول از برند آئودی را در ایران دارند. آئودی A4، A5 Coupe، A5 Sportback، A5 Cabriolet، A6،A7، TTC، TTR، Q3 و Q5، خودروهایی است که رامک‌خودرو آنها در ایران می‌فروشد و به خریداران آن خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. البته در جمع خودروهایی که در نمایندگی گرد هم آمده بودند، جای خالی A7 دیده می‌شد که به‌گفته کارکنان این شرکت، به‌زودی به جمع محصولات آئودی در ایران اضافه می‌شود. مدل‌های حاضر در نمایندگی به‌عنوان نمونه در جایگاه خود قرار داشتند و طبق کاتالوگ رامک‌خودرو محصولاتی که در آینده ارائه می‌شوند با این خودروهای موجود در برخی امکانات و مشخصات فنی متفاوت خواهند بود. موتور این خودروهای لوکس آلمانی دو لیتری و با توجه به فناوری و بوست توربو، بین 180 تا 252 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. وقتی مشغول بازدید خودروها شدیم، سعی کردیم با واکنش دیگران توجه خاص داشته باشیم. اکثر حضار در آنجا به این نکته در گفت‌وگوهای خود اشاره می‌کردند که گویا محصولات آئودی وقار متفاوتی از سایر آلمانی‌ها دارد و خلاقیت طراحی داخلی‌شان باکیفیت منحصر به‌فرد به مشتریان ارائه می‌شود. در کنار در ورودی نمایشگاه مرکزی، آئودی TT زرد کروکی حضور داشت که کیت S Line در آن چشم‌نوازی می‌کرد. این خودرو با طراحی داخلی منحصر به‌فرد باعث شده بود پیر و جوان مبهوت طراحی آن شوند. افراد فنی بیشتر از قابلیت بالای موتور 252 اسب‌بخاری صحبت می‌کردند و ترکیب این قدرت با سیستم  دو دیفرانسیل آئودی را دلیلی بر برتری این خودرو نسبت به رقبا می‌دانستند. بعد از آن آئودی A6 بود که به عنوان سدانی لوکس باعث جلب توجه بازدیدکنندگان شده بود. امکانات خوب، کیفیت بالا، طراحی جذاب و اتاق لوکس باعث شده بود هر فردی این ماشین را در صورت قیمت‌گذاری مناسب، برنده رقابت در بازار خودروهای لوکس بداند. آئودی Q3 که شاسی‌بلندی جدید از این برند اصیل در ایران محسوب می‌شود، به عنوان خودرویی پر بازدید شناخته می‌شد. خودرویی کراس‌اور با ابعاد مناسب که با قدرت 180 اسب بخاری و سیستم دو دیفرانسیل، می‌تواند رقیب جدی برای ولوو XC60 و ب‌ام و X1 باشد. با توجه به قرارگیری خودروها در سالن نمایش، توجه اکثر عابرین پیاده و سرنشینان خودروهای در حال تردد، به آئودی A4، TTC و نسخه‌های گوناگون A5 جلب می‌شد. 
رویکرد رامک‌خودرو برای برند آئودی آن طور به بازدیدکنندگان القا شد که این شرکت قصد دارد برند آئودی را پرقدرت و با معنای واقعی در ایران معرفی کند. در قدم اول طیف به نسبت کامل محصولات گویای این مسئله است. به گفته رامک‌خودرو، به‌زودی قیمت دقیق خودروها برای آغاز فروش اعلام می‌شود.

آئودی TT

روزنامه دنیای خودرو-جواد اسدی:در بازار داخلی طیف مدل‌های رودستر یا کوپه‌های جوان‌پسند، کمتر از سدان‌های خانوادگی و سایر مدل‌های سنگین‌وزن بازار است. اما مدتی است به لطف واردکنندگان گوناگون این سگمنت نیز در بازار، جانی دوباره گرفته است و TT می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای خریداران زیر 35 سال باشد. البته اگر نیم‌نگاهی به سایر رقیبان TT بیندازیم، به نام‌هایی مانند ب‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر و لوتوس الیزه برمی‌خوریم که البته باکستر بعد از قانون منع واردات خودروهای 2500 سی‌سی به بالا به صورت نو در بازار پیدا نمی‌شود و لوتوس نیز به‌عنوان یک برند تازه وارد شناخته می‌شود. اما ب‌ام‌و با سابقه‌ای طولانی‌تر در بازار ایران شناخته می‌شود و تقریبا اطمینان مشتریان را به خود جذب کرده است. البته TT نیز قبلا و به‌صورت محدود و در نسل دوم به ایران راه پیدا کرد  و در حال حاضر از 110 میلیون تومان به بالا در مدل‌های 2006 و 2007 قیمت‌گذاری می‌شود. اما نسل جدید آن که از طراحی بی‌نظیری برخوردار است، دنیایی جدید را دنبال می‌کند و به‌جرات می‌توان موتور آن را یکی از مهندسی‌ترین‌های بازار شناخت. این موتور با آرایش چهار سیلندر خطی و دو لیتر حجم به‌همراه سیستم پاشش مستقیم سوخت، می‌تواند 230 اسب‌بخار در 6200 دور بر دقیقه و 370 نیوتون‌متر را از دور خارق‌العاده 1600 در اختیار راننده قرار دهد. البته در کنار سیستم پاشش سوخت مستقیم، توربوشارژر نیز در تولید این قدرت تاثیر مستقیم دارد. اما یک نکته آن شاید به مزاج خیلی‌ها خوش نیاید و آن انتقال این گشتاور زیاد به چرخ‌های جلو است که اگر نسخه دو دیفرانسیل یا همان Quattro آن برای خرید در دسترس بود، می‌توانست بهتر جلوه کند. مصرف سوخت کوچک‌ترین مدل آئودی، 6.7 لیتر در سیکل ترکیبی است که به نظر ایده‌آل می‌رسد. تمام این مشخصات باعث می‌شود TT در مدت زمان 6.1 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، هم‌چنین حداکثر سرعت آن مانند اکثر خودروهای آلمانی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اگر در خودرو را باز کنید و نگاهی به‌داخل آن بیندازید، یک طراحی درخور این برند به همراه کنسول مشکی‌رنگ می‌بینید که در عین سادگی، کاملا هماهنگ چیده شده است. به‌علاوه ایربگ‌های سرنشینان، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای کاملا سرنشینان را در برمی‌گیرد. اگر بخواهیم به‌مهم‌ترین آپشن‌های قابل دسترسی آن اشاره کنیم، صندلی‌های اسپرت برقی به‌همراه تنظیم گودی کمر و حافظه و پوشش چرم Nappa، فرمان اسپرت برقی چرم و آلومینیوم، سیستم تغییر طیف نور چراغ‌های جلو براساس هشدار خودروی مقابل، سیستم صوتی Bang & Olufsen به همراه 12 اسپیکر، در صندوق‌عقب برقی و.... تنها بخشی از امکانات این خودرو است. البته یکی از جلوه‌های زیبای خودرو صفحه نمایش خودرو است که نه به‌صورت جداگانه، بلکه به‌صورت ادغام‌شده با کیلومترشمار خودرو طراحی شده است که می‌تواند اطلاعات ضروری را هم‌زمان با اطلاعات سرعت و دور موتور به راننده نمایش دهد.

A5 Sport Back

این مدل نیز تقریبا در بازار داخلی و با همین سگمنت، دو رقیب دارد که اتفاقا آنها نیز هم‌وطن آئودی و از برندهای مرسدس و ب‌ام‌و هستند. دو مدل CLS و 650 gran coupe که قیمت مدل‌های کارکرده آن (باتوجه به این که نمونه صفر کیلومتر آنها فعلا موجود نیست)  از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند. مدل A5 نیز با همان موتوری که در TT وجود دارد، همان 230 اسب‌بخار را تولید می‌کند که مقایسه آن با رقیبانی که از آنها نام برده شد، درست نیست و این مقایسه باید بین آنها و مدل قوی‌تر RS5 با موتور 4.2 لیتری باشد که می‌تواند بیش از 440 اسب‌بخار را به‌هر چهار چرخ تحویل دهد. A5 نیز از سیستم Quattro  بهره می‌برد و هرچند باعث سنگین‌تر شدن آن می‌شود ، اما تقریبا می‌تواند پابه‌پای برادر کوچک‌تر خود برود و شتاب 6.5 ثانیه‌ای را از خود به‌جا بگذارد. اما حداکثر سرعت آن به‌همان 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده و با همین مشخصات مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی برابر 6.9 لیتر است. البته تنها مشخصه‌ای که موتور A5 تفاوت دارد، سیستم هوشمند تنظیم سوپاپ‌هاست که با اسم Audi valvelift شناخته می‌شود. تفاوت‌های آپشنی آن نیز شامل شیشه‌های جانبی دودی‌رنگ، سیستم تعلیق پیشرفته، سیستم انتخاب وضعیت رانندگی، پوشش چرم طبیعی Milan  ، صفحه نمایش 8.3 اینچی به همراه پشتیبانی Device های اپل، سیستم صوتی به همراه آمپلی‌فایر شش‌کاناله به‌همراه 10 اسپیکر و چرم مخصوص و جداگانه Faux برای تریم داخلی و دسته‌دنده جزو مهم‌ترین امکانات داخلی خودرو است. البته مانند سایر خودروها برای این مدل نیز از کیت بدنه S-line استفاده می‌شود که ظاهر معمولی آن را بهبود می‌بخشد و به‌سمت اسپرت سوق می‌دهد. باید منتظر قیمت اعلامی رامک‌خودرو برای این مدل ماند. اما مشخصا قیمت اعلامی باید رقابتی را در بازار میلیاردی رقیبان ایجاد کند. البته باید تفاوت‌های موتور این خودرو را با رقیبان هشت‌سیلندر خود در نظر گرفت که هرچند قیمت بالاتری دارند اما در عوض قوی‌تر هستند و غرش آنها می‌تواند سرهای بسیاری را به سوی خود برگرداند. 



 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید جلوه‌گری آئودی در تهران
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو