سلسله گزارشهای «دنیای خودرو» از وضعیت فروش خودروهای صفر در کشورها

بازار مالزی در اختیار خودی‌ها

با پایان سال 2015 میلادی آمار فروش خودروسازان از سوی انجمن‌های مختلف خودروسازی در دنیا اعلام می‌شود. با بررسی این آمار می‌تـوان بررسی کرد و دید که خودروسازان در چه وضعیتی قرار دارند و آیا شرایط اقتصادی بر فروش تاثیر گذاشته یا عکس این وضعیت رخ‌داده است.

کد : 1277
تاریخ انتشار : شنبه 19 دي 1394
print
نظرات : 0
بازار مالزی در اختیار خودی‌ها

روزنامه دنیای خودرو-مسلم تقوی : با پایان سال 2015 میلادی آمار فروش خودروسازان از سوی انجمن‌های مختلف خودروسازی در دنیا اعلام می‌شود. با بررسی این آمار می‌تـوان بررسی کرد و دید که خودروسازان در چه وضعیتی قرار دارند و آیا شرایط اقتصادی بر فروش تاثیر گذاشته یا عکس این وضعیت رخ‌داده است.
بازار خودروهای صفر در مالزی به دنبال رشد مثبت ماه‌های اکتبر و سپتامبر توانست به مرحله رکورد زدن برسد. 
اقتصاد کشور مالزی در سه ماهه دوم سال 2015 توانست 4.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد داشته باشد و در سه ماهه سوم نیز با رشد 4.7 درصدی همراه بود. این آمارها نشان‌دهنده قدرت واقعی اقتصاد مالزی است که با وجود کم ‌شدن تقاضای خارجی، ضربه‌ای متوجه آن نشد. 

پرفروش‌ترین برندها
پرودآ که تا چندی‌پیش دومین خودرساز مالزی بود، اکنون در صدر پرفروش‌ترین خودروسازان و برند‌های این کشور قرار گرفته است. این برند در سال 2015 با رشد 10.7 درصدی و فروش 174 هزار دستگاهی، توانست سهم عظیم 32 درصدی از کل بازار را در اختیار بگیرد. 
رتبه دوم لیست پرفروش‌ترین برندها در اختیار پروتون است که با کاهش نرخ 12.7 درصدی توانست 86هزار و 862 دستگاه خودرو را به فروش برساند و به سهم 16.1 درصدی از بازار قانع شود. 
هوندا نیز با رشد تاثیرگذار 19 درصدی توانست 74 هزار 915 را به فروش برساند و در جایگاه سوم پرفروش‌ها قرار بگیرد.  
رتبه چهارم در اختیار تویوتاست که با کاهش رشد 13.9 درصدی نسبت‌به سال پیش 71هزار و 97 دستگاه به‌فروش رساند و به 13.2 از سهم بازار قناعت کرد. 
رتبه بعدی پرفروش‌ترین برندها در اختیار نیسان قرار دارد که با رشد 26.2 درصدی توانسته است به فروش 38 هزار و 459 دستگاه دست پیدا کند و در رتبه پنجم قرار گیرد.
برندهای مزدا با رشد 19.6 درصدی و فروش 38 هزار و 459، فورد با کاهش 8.9 درصدی و فروش 10 هزار و 441 دستگاه، ایسوزو با رشد 9.7 درصد و فروش 9هزار و 803 دستگاه، مرسدس با رشد عالی 64.6 درصد و فروش 9هزار و 146 دستگاه و درنهایت میتسوبیشی با کاهش شدید 25.5 درصد و فروش 9هزار و 62 دستگاه، رتبه‌های ششم تا دهم را در اختیار گرفته‌اند.

بهترین خودروسازان
رتبه اول خودروسازان نیز در اختیار پرودآ است که با رشد 10.7 درصدی توانست سهم 32.3 درصدی از بازار را در اختیار بگیرد و 174 هزار و 832 دستگاه بفروشد. 
پروتون نیز طبعا در رتبه دوم قرار دارد که با کاهش 12.2 درصدی فروش توانست 16.1 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و 86 هزار و 862 دستگاه بفروشد. 
تویوتا نیز با کاهش 13.9 درصدی به فروش 77هزار و 458 دستگاه رضایت دهد و در رتبه سوم قرار بگیرد. رتبه چهارم نیز در اختیار هونداست که با کاهش 13.9 درصدی و فروش 74 هزار و 915 دستگاهی توانست 13.8 درصد از سهام بازار را در اختیار گیرد. شرکت رنو نیسان نیز با رشد فوق‌العاده 26.7 درصدی توانست 38 هزار و 805 دستگاه را به بازار عرضه کند و در رتبه پنجم قرار گیرد. 
رتبه‌های پنجم تا ششم نیز به در اختیار مزدا با 19.6 درصد رشد و فروش 11هزار و 659 دستگاه، میتسوبیشی با کاهش 8.5 درصدی و فروش 11 هزار و 124 دستگاه، فورد با کاهش 8.9 درصدی و فروش 10 هزار و 411 دستگاهی، ایسوزو‌موتورز با رشد 9.7 درصدی و فروش 9 هزار و 803 دستگاه و نهایتا مرسدس‌دایملر با رشد عالی 64.6 درصدی و فروش 9هزار و 146 دستگاهی، قرار دارد.

پرفروش‌ترین مدل‌ها 
پروتون ساگا که 3.7 درصد نسبت به سال پیش کاهش داشت، توانست با فروش 89 هزار و 898 دستگاه 16 درصد از سهام بازار را در اختیار بگیرد و در رتبه اول پرفروش‌ها قرار بگیرد. 
 پرودآ آکسیا با رشد غیرقابل‌باور 245 درصدی و فروش عالی 82هزار 751 و دستگاهی توانست 14.7 درصد از سهام بازار را از آن خود کند و در رتبه دوم قرار گیرد. چنین رشدی در رتبه‌های ابتدایی جدول در هیچ‌کدام از بازارهای بررسی‌شده  نمونه مشابه نداشته است. 
با این‌حال، پرودآ میاوی با کاهش شدید 36.2 درصدی فروش مواجه شد و به فروش 43هزار و 824 دستگاهی بسنده کرد و در رتبه سوم پرفروش‌های جدول قرار گرفت. 
رتبه چهارم جدول نیز به محصولات پرودآ تعلق دارد و مدل آلزا با وجود کاهش فروش 9.9 درصدی توانست 41 هزار و 520 دستگاه را به فروش برساند. 
اولین محصول غیرمالزیایی که توانست در میان مدل‌های پرفروش قرار بگیرد هونداسیتی بود که با رشد 12.2 درصدی توانست 34 هزار و 310 دستگاه به فروش برساند. تویوتا وایوس نیز با کاهش 13.1 درصدی فروش و عرضه 30 هزار و 496 دستگاهی توانست رتبه بعدی را در اختیار گیرد. نیسان آلمرا با کاهش ناچیز 3دهم درصدی فروش 20 هزار و 662 دستگاهی،‌ تویوتا هایلوکس با کاهش 17.4 درصدی و فروش 17 هزار و 682 دستگاهی، هوندا HR-V با فروش 14 هزار و 254 دستگاهی در اولین سال عرضه در بازار و نهایتا پروتون ایریز با رشد 116.8 درصدی و فروش 13 هزار و 680 دستگاهی رتبه‌های هفتم تا دهم را در اختیار گرفتند.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید بازار مالزی در اختیار خودی‌ها
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو