کارشناسان در گفت و گو با روزنامه «دنیای خودرو» مطرح کردند

طرح ستاره دار کردن باید زودتر به خودروسازان اعلام می شد

در روش جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، تمرکز بیشتری بر عیوب عملکردی خودرو نسبت به عیوب ظاهری اعمال می‌شود.

کد : 1321
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 دي 1394
print
نظرات : 0
طرح ستاره دار کردن باید زودتر به خودروسازان اعلام می شد

روزنامه دنیای خودرو-رامین بیات:روز جمعه خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه قرار است دستور‌العمل ارزیابی کیفی خودروها تغییر پیدا کند. براساس این طرح، تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت می‌گیرد.
در همین زمینه مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در روش جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، تمرکز بیشتری بر عیوب عملکردی خودرو نسبت به عیوب ظاهری اعمال می‌شود، اظهار کرد:استفاده از شاخص‌های کاهنده سطح کیفی برای خودروهای دارای عیب ایمنی، صورت گرفته است.
امیرحسین قناتی ادامه داد: اصلاح و بهبود وضع کیفی خودروها، تحویل خودروی فاقد عیب به مشتریان و شفاف‌سازی وضع کیفی خودروها برای مصرف‌کنندگان، از جمله اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت از تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروها است.
این در حالی است که خودروسازان در این زمینه انتقاداتی را مطرح کرده‌اند. بابک صدرایی، یکی از مدیران ارشد شرکت مدیران‌خودرو در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو»  در زمینه اجرای این طرح می‌گوید: مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ابتدا باید مهلت یک‌ساله‌ای را برای خودروسازان تعیین می‌کرد و آنها را در جریان اجرای این طرح قرار می‌داند و بعد این موضوع را رسانه‌ای می‌کردند.
وی با با بیان اینکه بحث کیفیت یک مقوله زمان‌بر و بلندمدت است، گفت: خودروسازان در سال‌های گذشته روی بحث کیفیت، اقداماتی را صورت داده‌اند، اما تحریم‌ها، دسترسی به قطعات اصلی کار را بسیار مشکل کرد و به‌دنبال آن کیفیت خودرو‌ها نیز مطلوب خودروسازان نبود.
صدرایی با اشاره به اینکه براساس گفته مسئولان، تحریم‌ها به‌زودی برداشته خواهد شد، افزود: منطقی این بود که بعد از رفع تحریم‌ها و آمدن شرکای خارجی خودروسازان، درباره کیفیت بحثی صورت می‌گرفت نه الان. از سوی دیگر اثرگذاری حضور خارجی‌ها در صنعت خودروسازی، مدتی طول خواهد کشید و باید در این زمینه صبر پیشه کرد.
وی خاطرنشان کرد: خودروسازان قبل از اجرای این طرح باید نظرات خود را درباره اجرای این طرح اعلام می‌کردند، نه اینکه بعد از اعلام رسمی این طرح در مورد آن تبادل‌نظر صورت گیرد.
 همچنین مصطفی جعفری، مدیر بازاریابی شرکت کرمان‌موتور در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» با اشاره به اینکه مجموعه صنعت خودروسازی نسبت به اجرای این طرح انتقاداتی دارد، بیان کرد: مدیران ارشد شرکت کرمان‌موتور این موارد را به اطلاع مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسانده‌اند.
جعفری با بیان به اینکه یکی از این انتقادات، مربوط به شیوه اجرای این طرح است، گفت: مشخص نبودن ملاک‌ها در این طرح، عدم وجود شفافیت و عدم دخیل بودن خودروسازان در تدوین این طرح از جمله انتقادات وارده بر این طرح است.
 وی افزود: در حال حاضر یک بی‌اعتمادی بین خودروسازان و سیاست‌گذاران صنعت خودرو به وجود آمده است زیرا اگر اعتمادی وجود داشت، خودروسازان در تدوین این طرح مشارکت می‌کردند.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید طرح ستاره دار کردن باید زودتر به خودروسازان اعلام می شد
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو