چگونه ژاپن و کره بازار خودروهای لوکس را از چنگ آمریکایی ها و اروپایی ها در آوردند؟

نهایت لوکس سواری با پول کمتر!

در بازارهای بزرگ و آزادی مانند آمریکا، بسیاری از خریداران خودروهای متوسط اروپایی می توانند نهایت لوکس سواری را با یک کره ای جذاب تجربه کنند، البته اگر دنبال پز دادن نباشند.

کد : 1348
تاریخ انتشار : يکشنبه 27 دي 1394
print
نظرات : 0
نهایت لوکس سواری با پول کمتر!

روزنامه دنیای خودرو-بابک صدرایی:داستان رقابت در صنعت خودروسازی، داستان عجیب و پیچیده‌ای است و برای معرفی محصول در یک سگمنت بالاتر گاهی لازم است بسیاری از استراتژی‌های خود را عوض کنید. ورود به بازار خودروهای لوکس، امری با سطح ریسک بالاست که  بسیاری از خودروسازان مانند فرانسوی‌ها هیچ‌گاه ریسک ورود به آن را در سال‌های اخیر نکرده‌اند.
این سگمنت بازار در گذشته در دست بریتانیایی‌ها، آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها بود  که با استراتژی و پیشرفت چشمگیر ژاپنی‌ها در اواخر دهه 80 میلادی به‌طور کلی تغییر کرد و برندهای ژاپنی چون لکسوس، اینفینیتی، آکیورا معادلات بازار را برهم ریختند و نشان دادند اگر یک خودروساز، استراتژی درست  و نگاه جدید داشته باشد، می‌تواند بسیاری از غول‌های بزرگ را به چالش بطلبد.
اما مشکل اصلی در این بخش بازار، توجه خریداران به برند است و گاهی برند حرف اول را می‌زند. به‌طور مثال خریداران برندهای لوکس و خاص بریتانیایی چون بنتلی یا رولزرویس تنها یک خودرو را خریداری نمی‌کنند، بلکه آنها یک اثر هنری خاص چهارچرخ را تولید می‌کنند که غیر از استادکاران و مهندسان بی‌نظیر و خطوط تولید خاص آنها هیچ برند دیگری در دنیا قادر به تولید چنین اثری نیست، پس لوگوی یک بنتلی یا رولزرویس به شما حس خاص و تفاوت را می‌دهد؛ حس داشتن یک شاهکار هنری که هر کس به‌راحتی نمی‌تواند صاحب آن شود.
اما ژاپنی‌ها با ورود لکسوس که مدتی پاشنه آشیل لوکس‌های آلمانی پر اعتبار چون مرسدس و ب‌ام‌و شده بود، این فرض را باطل کردند که برای لوکس‌سواری حتما باید بهای هنگفتی پرداخت.
در اصل لکسوس یک ایده جدید را با خود آورد و  این روزها چراغ‌راه برند لوکس شرکت موفق هیوندای،  یعنی جنسیس شده تا  کره‌ای‌ها نیز  به آزار لوکس‌سازان مغرور بپردازند و آن این است که در ازای بهای پرداختی چه مقدار کیفیت و خدمات را دریافت می‌کنید.
کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر نشان دادند با یک سیستم باز  و چابک، همکاری مناسب بین‌المللی و استفاده از تجربیات بهترین‌ها، به‌خوبی راه تکامل را یافته‌اند و هیوندای با اعلام استراتژی جدید خود برای برند لوکس خود یعنی جنسیس که تا سگمنت لوکس‌ترین بخش بازار را نیز برنامه‌ریزی کرده است، اعتبار و اعتماد خریداران را به برند هیوندای نیز بیشتر خواهد کرد.
در اصل در بازارهای بزرگ و آزادی چون آمریکا بسیاری از خریداران خودروهای متوسط اروپایی می‌توانند نهایت لوکس سواری  را با یک کره‌ای  جذاب تجربه کنند، البته اگر دنبال پز دادن نباشند و لذت از خودرو و سواری و امکانات آن برایشان ملاک باشد.
هیوندای برای برند جنسیس خود از سال‌های گذشته برندسازی کرده است و هنوز هم راه درازی  در پیش رو دارد. ولی حسن آنها این است که درازترین راه را در کوتاه‌ترین مدت و با درایت طی می‌کنند.
پس تعجب نکنید در چند سال آینده بسیاری از لوکس‌سواران، این بار با  محصولات متنوع این کره‌ای خوش‌شانس در خیابان‌های مختلف جولان دهند و هر روز نوآوری‌های جدید را به صنعت خودروسازی معرفی کنند.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید نهایت لوکس سواری با پول کمتر!
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو