روزنامه «دنیای خودرو» بررسی کرد

سمت و سوی بازار خودرو در پساتحریم

این‌گونه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که بعد از اجرایی شدن برجام نیز نباید انتظار کاهش قیمت خودرو‌ها را داشت، بلکه باید تلاش‌ها در این راستا باشد تا دوباره خودروسازان خودروهای خودرو را گران نکنند.

کد : 1403
تاریخ انتشار : شنبه 3 بهمن 1394
print
نظرات : 0
سمت و سوی بازار خودرو در پساتحریم

روزنامه دنیای خودرو-رامین بیات : بازار خودرو حدود دوسالی است که در رکود به‌سر می‌برد، فعالان بازار برای این موضوع دو دلیل را برشمردند، دلیل اول مربوط به کاهش قدرت نقدینگی مردم و دلیل دوم نیز مربوط به منتظر ماندن مردم برای روشن شدن تکلیف توافق هسته‌ای بود، حال که برجام به فرجام رسیده است بسیاری از کسانی‌که قصد خرید خودرو را دارند، می‌خواهند بدانند که آیا درحال حاضر زمان خرید خودرو است، یا باید اندکی دیگر صبر کنند. در همین زمینه امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو و عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» در مورد پیش‌بینی بازار خودرو در فضای پسابرجام اظهار کرد: این انتظاری در افکار عمومی ایجاد شده مبنی بر اینکه کاهش قیمت خودرو همزمان با برداشته شدن تحریم‌ها، اتفاق می‌افتد، هرچند این انتظار بجا باشد، اما در عمل چنین موضوعی رخ نخواهد داد.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه باید در صنعت خودرو اتفاق واقعی رخ دهد تا آن زمان انتظار داشت احیانا قیمت‌ها تعدیل شود و کاهش یابد، گفت: اولین موردی که خودروسازان باید در این زمینه اعمال کنند این است که هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند، از سوی دیگر نیز خودروسازان باید هزینه‌های سربار و ثابت خودرو را کم کنند.
امینی افزود: آن‌ها باید در زمینه افزایش بهره‌وری سازمانی خود فعالیت کنند، این در حالی است که این شاخص در کارگاه‌های صنعتی کشورمان به‌شدت پایین است و روی این موضوع باید اقدامات اساسی انجام شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دو خودروساز بزرگ کشور شرکت‌های اقماری و وابسته زیادی دارند که اکثر آن‌ها زیان‌ده هستند، اضافه کرد: این شرکت‌های باید هرچه زودتر واگذار شوند، زیرا زیان این شرکت‌ها را باید شرکت‌های مادر بپردازند، که برای پرداخت این زیان خودروسازان مجبور هستند از سرمایه خود، ضرر را جبران کنند و این امر مانع از آن خواهد شد تا قیمت‌ها کاهش یابد.
وی ادامه داد: به بیان دیگر باید در صنایع خوروسازی سرمایه‌گذاری واقعی انجام شود تا شاهد مشخص شدن ثمرات و اثرات آن باشیم.
امینی افزود: این‌گونه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که بعد از اجرایی شدن برجام نیز نباید انتظار کاهش قیمت خودرو‌ها را داشت، بلکه باید تلاش‌ها در این راستا باشد تا دوباره خودروسازان خودروهای خودرو را گران نکنند.
بر اساس این گزارش، حال بعد از اینکه برجام بالاخره اجرایی شد، باید دید که اثرات این امر چه زمانی نمایان می‌شود در بازارهای مختلف، در حال حاضر کلیت اقتصاد ایران در رکود قرار دارد و بازار خودرو نیز به عنوان تابعی از کل اقتصاد ملی راکد است،حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی خریداران راغب خواهند شد و انگیزه می‌یابند تا نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید سمت و سوی بازار خودرو در پساتحریم
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو