ویژه دومین نمایشگاه رایدکس

حرکت پاک با دو چرخ

دومین نمایشگاه بین المللی موتورسیکلت، قطعات، لوازم یدکی، موتورهای برقی-هیبریدی و تجهیزات وابسته از تاریخ 29 دی تا 2 بهمن امسال در مصلی تهران برگزار شد.در زیر به معرفی دستاوردهای تولیدی این نمایشگاه می پردازیم.

کد : 1423
تاریخ انتشار : يکشنبه 4 بهمن 1394
print
نظرات : 0
حرکت پاک با دو چرخ

روزنامه دنیای خودرو-میثم امیربکایی : دومین نمایشگاه بین المللی موتورسیکلت، قطعات، لوازم یدکی، موتورهای برقی-هیبریدی و تجهیزات وابسته از تاریخ 29 دی تا 2 بهمن امسال در مصلی تهران برگزار شد.در زیر به معرفی دستاوردهای تولیدی این نمایشگاه می پردازیم.



رگال رپتور اسپایدر دی دی 250

اسپایدر DD250E-10 موتوری جاده‌ای است که حال و هوای کمپانی هارلی دیویدسون را برای راکبش به ارمغان می‌آورد. این موتورسیکلت توسط کمپانی رگال رپتور تولید شده است و از یک موتور با حجم 250سی‌سی همراه با چهار سیلندر دو زمانه بهره می‌برد. حداکثر توان این موتورسیکلت 8500rpm است که با گیربکس پنج دنده، سرعتی معادل 140 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان می‌آورد. سیستم سوخت‌رسانی این موتورسیکلت انژکتوری است و از ظرفیت باک 13.5 لیتری بهره می‌برد. ترمزهای جلو و عقب این موتور به ترتیب دو دیسک و یک دیسک بوده که امنیت بسیار خوبی را برای سرنشین تامین می‌کنند. این موتور از سیستم استارت روشن‌شونده بهره می‌برد و وزنی معادل 180 کیلوگرم دارد. حداکثر تعداد سرنشین این موتورسکیت زیبا، دو نفر و با توجه به نوع طراحی آن، می‌تواند سواری با آن در سفرهای جاده‌ای لذتبخش باشد. شرکت سکان صنعت پارس به‌عنوان نماینده کمپانی رگال رپتور، امکانات ویژه‌ای مانند لیزینگ را برای این موتورسیکلت در نظر گرفته است که در صورت تمایل می‌توانید از این امکانات خرید استفاده کنید.


موتوری ‌که می‌تواند دنده عقب برود!

کمپانی ایران دوچرخ که یکی از کمپانی‌های قدیمی تولید موتورسیکلت و دوچرخه در کشور است با همکاری گروه بهمن دست به تولید یک موتورسیکلت سه‌چرخه زده که در نوع خود بسیار جالب است. این موتورسیکلت که قوای محرکه خود را از نیروی برق می‌گیرد، مطابق استانداردهای محیط‌زیستی و بهینه‌سازی مصرف سوخت طراحی شده که از شبکه خدمات گسترده‌ پس از فروش برخوردار است. سه‌چرخه برقی ایران دوچرخ، از موتور برقی براشلس دی‌سی بهره می‌برد و از قدرت موتوری معادل 500 وات برخوردار است. حداکثر گشتاور این سه‌چرخه 60 نیوتون‌متر و در مقابل 52 ولت افت ولتاژ برق، توانایی حفاظت از موتور را دارد. وزن خالص بدون باطری این موتور سه چرخ 82 کیلوگرم است و با باتری وزنی حدود 110 کیلوگرم پیدا می‌کند. در طراحی این موتور سه چرخ، برای حفظ و راحتی راکب، دسته‌های محافظی تعبیه شده‌است که به‌صورت متحرک و حالتی مانند مبل! را به راکب می‌دهد. هم‌چنین وجود پشتی صندلی و زین قابل تنظیم متحرک به جلو و عقب نیز حالت ایمن و راحتی تک‌سرنشین این سه چرخه را تامین می‌کند. این موتور می‌تواند با یک بار شارژ 40 کیلومتر مسافت را بپیماید. شاید نکته منفی این سه چرخ را باید در وزن قابل حمل این موتور دانست که برابر با 75 کیلوگرم است و در صورت داشتن وزن بیشتر! استفاده از آن ناممکن می‌شود. برای هر بار شارژ این موتور، نیاز به چهار ساعت زمان دارید و نهایت سرعت‌تان هم بیشتر از 25 کیلومتر بر ساعت نمی‌‌شود. رینگ‌های این سه چرخه آلومینیومی است و از ترمز جلو و عقب کاسه‌ای بهره می‌برد. نکته جالب درباره این موتور سه چرخ این است که می‌توانید با آن دنده عقب هم حرکت کنید.

ATV 150 چهار چرخ

موتورسیکلت چهار چرخ ATV 150 یکی دیگر از محصولات متنوع کمپانی ایران دوچرخ بود که با همکاری گروه بهمن تولید شد. این موتور نیز مطابق استانداردهای زیست‌محیطی یورو سه و بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور بوده و لاستیک‌‌های جلو و عقب آن همگی تیوبلس است. وزن کل این موتور 145 کیلوگرم بوده و از یک باتری 12 واتی با سیستم استارت بهره می‌برد. حجم باک بنزین این موتور 7.8 لیتر بوده و از یک انجین چهار زمانه تک‌سیلندر هوای خنک تمام‌اتوماتیک با حجم سیلندر 149.5 سی‌سی برای حرکت استفاده می‌کند. حداکثر سرعت موتور مورد نظر ما 60 کیلومتر بر ساعت است و آن توانی معادل 6.1 کیلووات در 7500rpm است و از گشتاوری معادل 8.3 نیوتون‌متر در 6000rpm برخوردار است. سوخت مصرفی این موتور بنزین با اکتان بیش از 90 و حداکثر ظرفیت بارگذاری آن 75 کیلوگرم است. سیستم جعبه دنده این موتور چهار چرخ از نوع اتوماتیک است که توان دنده عقب نیز دارد. برای انتقال قدرت از سیستم زنجیر چرخ در این موتور استفاده شده و سیستم تعلیق عقب این موتور از نوع بازویی متحرک یا مکانیکی است. سیستم ترمزگیری این موتور در جلو، کاسه‌ای و در عقب، دیسکی است که کمک‌های عقب فنری و روغنی این موتور، سواری بسیار نرمی را برای راکب آن به ارمغان می‌آورد. کمک‌های جلو نیز مانند عقب، فنری و روغنی است که عبور از مسیرهای ناهموار را برای راکب بسیار آسان می‌کند. 

نامی QM200

نامی کیو‌ام200 یکی از محصولات کمپانی نیرومحرکه است که در کلاس موتورسیکلت‌های L3 DUAL قرار می‌گیرد. این موتورسیکلت از یک گیربکس دستی پنج دنده بهره می‌برد که توسط زنجیر  و زنجیر چرخ، قدرت را به چرخ عقب منتقل می‌کند. نوع انجین این موتور تک‌سیلندر چهار زمانه است که از سیستم هوا خنک در آن استفاده شده حداکثر توان آن Kw11.3 در rpm8000 است. حداکثر گشتاور این موتور  14.5 نیوتون‌متر در rpm 7000 و استارت آن از نوع هندلی– الکتریکی است. این موتور می‌تواند حداکثر تا سرعت 96 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد  و سیستم سوخت‌رسانی آن از نوع کاربراتور است. مصرف سوخت این موتور 26 لیتر در هر 100 کیلومتر است که از یک سیستم جرقه‌زنی CDI بهره می‌برد. ظرفیت باک آن نیز 10.6 لیتر و سیستم ترمزگیری آن در جلو و عقب از نوع دیسکی است. نکته دیگر درباره این موتور سیستم تعلیق آن است که کمک فنرهای جلو  از نوع دوشاخه تلسکوپی معکوس و کمک‌فنر‌های عقب آن از نوع تک شاخه هیدرولیک است. حجم جابه‌جایی نامی کیو‌ام 200، 199 سی‌سی و از نسبت تراکم 9.4 به یک برخوردار است. 



رعد برق شبانه!

اینازوما که معنی آن در زبان ژاپنی رعد و برق در ظلمت شبانه است، موتورسیکلتی از محصولات کمپانی مشهور سوزوکی است که از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری کم‌مصرف سود می‌برد با توجه به حس‌گرهای متعدد در مجموعه قطعات به کار رفته در آن، فراهم آوردن حد مطلوب استفاده از سوخت را در شرایط گوناگون برای این موتورسیکلت فراهم می‌آورد. این اینازوما از طراحی زیبایی برخوردار بوده و طبق گفته کمپانی سوزوکی، تولید بسیار دقیقی داشته است و از تکنولوژی روز در آن استفاده می‌شود. قوای محرکه این موتورسیکلت، یک موتور انژکتوری 248سی‌سی است که از دو سیلندر خطی با خنک‌کننده مایع تشکیل شده و کاملا سازگار با محیط‌زیست است و قابلیت استفاده از موتورسیکلت را در شرایط مختلف برای استفاده در شهر و سفرهای برون‌شهری فراهم می‌سازد. طراحان این مدل از سوزوکی، درخصوص این موتور می‌گویند: اینازوما، به دلیل صرفه اقتصادی‌اش همواره مورد توجه قرار گرفته است. ثبات در عملکرد انجین، طراحی گیربکس مناسب و هماهنگ با ساختار انجین، به‌کارگیری شفت بالانس میل‌لنگ جهت کاهش لرزش انجین و آرامش در سواری‌های طولانی، شاسی گهواره‌ای برای تقویت بدنه به همراه دو شاخه جلوی تلسکوپی جهت رانندگی روان در خیابان و جاده همگی در طراحی این مدل رعایت شده است تا موتوری با قابلیت‌‌های خوب در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد. 
این موتورسیکلت شش دنده بوده و سیستم استارت آن از نوع الکتریکی است. وزن آن 183 کیلوگرم بوده و سیستم تعلیق جلوی آن از نوع تلسکوپی هیدرولیکی و عقب آن از نوع تک‌کمک هیدرولیکی است. ترمزهای عقب و جلو هر دو دیسکی بوده و ظرفیت باک آن 13.3 لیتر است. از دیگر امکانات این موتورسیکلت می‌‌توان به زین جادار، فضای ایمن و راحت به همراه جاپایی‌های عقب مناسب برای سوار پشت، طراحی فرمان مناسب، داشبورد چند منظوره، نمایشگر دنده، نمایشگر سوخت و چراغ‌های هشداردهنده و عیب‌یاب در پنل جلوی راننده، رینگ اسپرت 17 اینچ سه‌پره، لامپ‌های پوزیشن جهت تقویت روشنایی و قابلیت تنظیم فنر در هفت حالت مختلف و سازگار با مسیر اشاره کرد. 


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید حرکت پاک با دو چرخ
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو