جای خالی مینی در ایران

مینی با توجه به حجم پایین موتورهای مصرفی در خودرو و نوع کلاس‌بندی اتاق‌هایش، می‌تواند بازار خوبی برای خودروهای خود در ایران فراهم کند. 

کد : 1454
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394
print
نظرات : 0
جای خالی مینی در ایران

روزنامه «دنیای خودرو»-حسین دلاور : بعد از لغو تحریم‌ها علیه ایران، شاهد هستیم خبرهایی از خودروسازان جهانی منتشر می‌شود که قصد ورود به بازار ایران را دارند. بعضی خبرها هنوز تایید نشده‌ و برخی دیگر به‌طور رسمی اعلام شده است. در این میان، کمپانی مینی را می‌توان کم تحرک‌ترین برند برای جذب بازار در ایران دانست. این برند انگلیسی که این روزها فناوری آلمان‌ها را با خود دارد، در دوره‌های زمانی محدودی به ایران آمد و گویا قصد سرمایه‌گذاری در بازار ما را ندارد. ولی همان حضور موقت و کوتاه باعث شد طرفداران زیادی برای خود جمع کند و امروز شاهد هستیم از خودروهای مینی در ایران، به‌عنوان ماشین‌های دوست‌داشتنی یاد می‌شود. اگر امروز به طیف محصولات مینی نگاه کنید، متوجه می‌شوید برند مینی جزو معدود کمپانی‌های جهانی است که می‌تواند سبد محصولات خود را در ایران کامل نگه دارد. این در حالی است که بسیاری از کمپانی‌های مطرح جهانی به‌خاطر قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی نمی‌توانند تمام محصولات یا سبد محصولات تکمیلی را برای بازار ایران در نظر بگیرند. مینی با توجه به حجم پایین موتورهای مصرفی در خودرو و نوع کلاس‌بندی اتاق‌هایش، می‌تواند بازار خوبی برای خودروهای خود در ایران فراهم کند. البته باید اشاره کرد چند سال پیش چند دستگاه مینی به بازار ایران آمد که برخی نمایشگاه‌ها به‌خاطر  نایاب بودن، قیمت این خودروها را بین 280 تا 435 میلیون تومان اعلام می‌کردند. همین امر باعث شد شکستی دیگر برای برند مینی در ذهن مصرف‌کننده ایرانی پدیدار شود. ولی اگر به قیمت خودروهای مینی در امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس نگاه کنید، متوجه می‌شوید در صورت واردات به بازار ایران با توجه به قیمت‌گذاری متعارف شرکت‌های وارداتی، بین 160 تا 250 میلیون تومان برای بازار ایران ارزش مالی دارند. مینی Clubman، Cooper، Countryman، Coupe، Paceman و Roadster، خودروهایی هستند که با موتورهای1/5، 1/6 و2 لیتر به‌طور معمول عرضه می‌شوند و با فناوری توربو قدرتی بین 122 تا 211 اسب‌بخار را تولید و با گیربکس شش‌دنده اتوماتیک ( یا دستی) شتاب تا 6 ثانیه را ثبت می‌کنند. بدیهی است در صورت حضور مینی در ایران با شکل و شمایل رسمی، بسیاری از خریداران خودروهای اسپرت و خانوادگی جذب این برند اصیل می‌شوند. ظاهر خوب، فناوری بالا و قیمت مناسب (درصورت قیمت‌گذاری مناسب!) در ایران می‌تواند بازار قوی برای مینی فراهم کند.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید جای خالی مینی در ایران
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو