شیوه های ارزان سازی پژوهای جدید

اگر این خودروها بخواهند جایگزین محصولات فعلی ایران‌خودرو شوند، با توجه به قیمت محصولات فعلی، باید از برخی امکانات و فناروی آن‌ها کاسته شود تا قیمت متعارف‌تری را در بازار کشور داشته باشند.

کد : 1534
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394
print
نظرات : 0
شیوه های ارزان سازی پژوهای جدید

خبرنگار

روزنامه دنیای خودرو-حسین دلاور : پس از این‌که آمدن پژو 208، 2008 و 301 قطعی شد، تاحدودی می‌توان حدس زد با توجه به قیمت بازار جهانی، این خودروها با چه قیمتی به‌ ایران می‌آیند. همین مسئله بیانگر این نکته است که اگر این خودروها بخواهند جایگزین محصولات فعلی ایران‌خودرو شوند، با توجه به قیمت محصولات فعلی، باید از برخی امکانات و فناروی آن‌ها کاسته شود تا قیمت متعارف‌تری را در بازار کشور داشته باشند. پژو 301 خودرویی است که برای بازارهای در حال توسعه توسط PSA طراحی شده است و پلت‌فرم مشترکی با سیتروئن الیزه دارد. این خودرو سدان است و از نظر کیفی و امکاناتی در سطح متعارفی قرار دارد. حداکثر امکانات ایمنی این خودرو سیستم پایداری الکتریکی و چهار کیسه هواست که به صورت سفارشی روی نسخه‌های فول قرار می‌گیرد. احتمال دارد این خودرو با امکانات سطح متوسط به پایین عرضه شود تا قیمت آن در کنار چینی‌ها معقول جلوه دهد. ولی باید در نظر گرفت که کیفیت و ایمنی، این روزها برای مردم مهم شده است و باید تا حد زیادی در ایران توسط خودروسازان اجرا و حتی فرهنگ‌سازی شود. پژو 208 خودرویی‌ هاچ‌بک است که نسل جدید 206 و 207 به حساب می‌آید. طراحی این خودرو در سطح قوی قرار دارد و در بازار جهانی ثابت کرده است از درون و بیرون، قدرت کافی برای رقابت با انواع خودروهای رقیب را دارد. این خودرو در بازار جهانی، مخصوصا در بازار امارات، با شش کیسه هوا و سیستم پایداری عرضه می‌شود. اگر قرار باشد قیمت این خودرو کم‌تر از قیمت واقعی جهانی باشد، به احتمال زیاد یکی از گزینه‌های محذوف، تعداد کیسه‌های هوا در این هاچ‌بک است. همین کار باعث می‌شود ایمنی این خودرو کاهش پیدا کند و در اصل 208 ایرانی خودرویی کم‌کیفیت نسبت به نسخه جهانی باشد، اما نباید فراموش کرد که برای کاهش قیمت راه‌های بهتری هم وجود دارد که ایمنی و کیفیت خودرو فدا نشود. مثلا بهتر است سقف پانارومیک، تودوزی چرم، کروزکنترل و... حذف شود که آپشن‌هایی تشریفاتی به حساب می‌آیند. پژو 2008 خودرویی کراس‌اور و کوچک به وجود می‌آید که قرار است به محصولات پژو در ایران بپیوندد. این خودرو بر مبنای 208 طراحی شده و تنها ‌ارتفاع آن کمی بیشتر از 208 است. 2008 خودرویی تک‌دیفرانسیل جلو بوده که مانند 208 از یک موتور 6/1 لیتری 120 اسب‌بخاری استفاده می‌کند. امکانات 2008 هم مانند نسخه 208 است و احتمال دارد در صورت کاهش قیمت، امکانات ایمنی از روی آن کم شود. در صورتی که با حذف امکانات رفاهی و عدم حذف امکانات ایمنی، می‌توان ذهینت بهتری از محصولات جدید پژو در ایران برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرد.
 این روزها که خریداران خودرو به امید برخی خودروهای باکیفیت دست نگه داشته‌اند، بهتر است این انتظار با کاهش کیفیت و امکانات ایمنی نسخه‌های اصلی همراه نباشد تا مردم اعتماد خود را به‌صورت مجدد از دست بدهند.

برجسب ها :

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
andموافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید شیوه های ارزان سازی پژوهای جدید
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو