ضمن اعلام درخواست هیوندای از ایران‌خودرو دیزل انجام شد:

راه‌اندازی خط تولید موتور پژو وانت در تبریز

در این مرحله سالانه ۴۰ هزار دستگاه تولید شده و در مرحله بعد با تکمیل خط ظرفیت 90 هزار دستگاهی محقق می‌شود.

کد : 1603
تاریخ انتشار : يکشنبه 25 بهمن 1394
print
نظرات : 0
راه‌اندازی خط تولید موتور پژو وانت در تبریز

روزنامه دنیای خودرو-فرانک آقاصفی : خط تولید موتور پژو وانت آریسان با حضور مسؤولان ارشد ایران‌خودرو دیزل، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در منطقه شمال‌غرب سپاه پاسداران در تبریز افتتاح شد. این موتور که پیش از این در تهران تولید شده و در ایران‌خودرو تبریز بر روی خودروی پژو وانت آریسان مونتاژ می‌شد، با راه‌اندازی این خط در شرکت بزرگ ایدم تبریز تولید خواهد شد. ایدم روزانه 150 دستگاه از این موتور را تولید می‌کند و به ایران‌خودرو تحویل می‌دهد که قدرت آن 1700 سی‌سی و نوع ارتقایافته موتور روآی سال است.

تولید روزانه؛ 250 دستگاه
مدیرعامل شرکت ایدم در حاشیه بهره‌برداری از این خط تولید که با حضور رئیس کمیسون اقتصادی مجلس انجام شد، گفت: موتور تولیدشده این شرکت به‌صورت دوگانه‌سوز با ظرفیت اسمی سالانه ۹۰ هزار دستگاه طبق استاندارد یورو چهار تولید می‌شود. فرهنگ صیدی ادامه داد: در مرحله اول بهره‌برداری از این خط که 6 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، روزانه ۲۵۰ دستگاه با ظرفیت سالانه ۴۰ هزار دستگاه تولید می‌شود و با صرف ۷.۵ میلیارد تومان دیگر و تکمیل این خط تولید به ظرفیت اسمی تعیین شده دست پیدا خواهیم کرد. وی درخصوص فعالیت‌های شرکت تحت مدیریت خود ابراز داشت: تولید این موتور دیزلی ایدم را وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌های خود در زمینه تولید موتورهای بنزینی کرده است.

دایملر موتورهای داخلی را متحول می‌کند
مدیرعامل ایدم افزود: با اجرای برجام، فعالیت‌های این شرکت به مرحله جدیدی وارد شده و در چارچوب  برنامه‌های بلندمدتی که با دایملر آلمان مورد توافق قرار گرفته است، شاهد رویکردی نوین در تولید انواع موتورهای مورد نیاز بازار در داخل خواهیم بود. وی تصریح کرد: هم‌اکنون 8 نوع موتور دیزلی در این شرکت تولید و قطعات مورد نیاز آن‌ها به کشورهای ترکیه، امارات و آلمان صادر می‌شود. صیدی با اعلام این‌که ایدم هم اکنون سیلندر، سرسیلندر، میل‌لنگٰ شاتون و سوپاپ مورد نیاز خود را در داخل شرکت تولید می‌کند گفت: با ورود طرح‌های جدید به ایدم شاهد خودکفایی‌های بیش‌تر در این زمینه خواهیم بود. وی از برنامه‌های این شرکت برای تولید موتورهایی با استاندارد یورو۵ و یورو۶ نیز خبر داد و گفت: هم‌اکنون موتورهای دیزلی با رنج توانی ۱۳۰ تا ۵۱۰ اسب بخار در این شرکت تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

200 هزار کامیون و کشنده فرسوده در کشور
در ادامه این برنامه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وجود 150 هزار کامیون و 50 هزار کشنده فرسوده بالای 25 سال در کشور خبر داد و گفت: جا دارد شرکت‌های خودروساری نسبت به نوسازی خودروها برنامه‌ریزی کنند. رضا رحمانی بیان کرد: صنعت خودرو ازجمله صنایعی است که به گفته کارشناسان، شاخصی از رشد و پیشرفت کشورها است. وی با بیان این‌که گردش مالی این صنعت مهم، سالانه بیش از 3هزار میلیارد دلار است، بر لزوم توسعه فناوری‌های مربوط به صنعت خودرو و ضرورت توجه مسئولان مربوطه به این امر تاکید کرد و اظهار داشت: صنعت خودروسازی، بیش از 60 رشته معدنی و صنعتی را به هم پیوند داده و سازمان‌هایی همچون سازمان ناسا نیز بر اهمیت این صعنت، واقف هستند. پس به جرات می توان گفت این صنعت، پایه صنعت هوا و فضا نیز محسوب می‌شود.
به گفته نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، ایران تنها کشور تولیدکننده خودروهای با کیفیت در منطقه است و می‌تواند در تامین نیاز بازار 300 میلیونی منطقه، نقش مهمی ایفا کند. رحمانی همچنین اظهار داشت: محصولات تولیدی دو شرکت ایدم و چرخشگر می‌تواند نیازهای خودروسازان داخلی را تامین کند، به همین دلیل نیازی نیست که با وجود محصولات با کیفیت این دو شرکت، شرکت‌های خودروساز از خارج، نسبت به واردات قطعات خودرو اقدام کنند.

درخواست هیوندای از ایران‌خودرو دیزل
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل نیز در این مراسم، با بیان این‌که تولیدات این شرکت به 25 کشور جهان صادر می‌شود، اظهار داشت: به‌تازگی شرکت هیوندای از ایران‌خودرو دیزل برای از سرگیری روابط صنعتی درخواست کرده است. غلامرضا رزازی با اشاره به توافق اخیر ایران و 1+5 اظهار داشت: خوش‌بختانه پس از توافقات اخیر، شرکت بنز به‌عنوان لایسنس شرکت ایدم تبریز، فعالیت‌های خوبی را انجام خواهد داد و ما نیز خواهان افزایش همکاری های خود با این شرکت هستیم.

تولید انبوه موتور بنز برای آرنا و آرین
وی از تولید انبوه کامیونت آرنا تا پایان سال جاری با موتور ایدم تبریز خبر داد و اظهار کرد: موتور 364 این خودرو با موتور 904 بنز که در شرکت ایدم تولید می‌شود، جایگزین خواهد شد. مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل همچنین با اشاره به تولید مینی‌بوس آرین در چند ماه اخیر در ایران‌خودرو ادامه داد: موتوری که در این مینی‌بوس مورد استفاده قرار گرفته است نیز از سری 900 بنز است. وی افزود: در‌حال‌حاضر تولید کشنده آکتروس بنز هم در ایران‌خودرو دیزل انجام می‌شود و کشنده آکسور بنز نیز از اوایل سال آتی به سبد محصولات این گروه صنعتی افزوده می‌شود.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید راه‌اندازی خط تولید موتور پژو وانت در تبریز
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو