آنها از کرمان موتور چه می خواهند؟

بزرگترین گردهمایی جک سواران

یکی از این کلوپ‌ها که به‌صورت کاملا مردمی حمایت می‌شود، کلوپ جک‌سواران است.

کد : 1611
تاریخ انتشار : يکشنبه 25 بهمن 1394
print
نظرات : 2
بزرگترین گردهمایی جک سواران

روزنامه دنیای خودرو-حسین دلاور : سال‌هاست خودروسازان مطرح جهانی به این نکته پی برده‌اند که بهترین تبلیغ برای محصولاتشان، حرف‌هایی است که مشتریان آنها در موردشان می‌زنند. حرف‌هایی که باعث حمایت مردمی از یک برند شده است و باور برخی مسائل را برای مشتریان جدید آسان می‌کند. بسیاری از کمپانی‌ها کلوپ‌هایی برای برند محصول خاصی درست می‌کنند و از مالکان  خود می‌خواهند که در آن کلوپ عضو شوند. در کنار این عضویت که به‌صورت رایگان صورت می گیرد، برخی خدمات مناسب هم به آنها داده می‌شود تا رابطه خوبی را با شرکت داشته باشند و در بحث‌ها از خودرویی که سوار می‌شوند حمایت کنند. اوج فعالیت این کلوپ ها زمانی دیده می‌شود که در زمان و مکان مقرر، تعداد زیادی از اعضا کلوپ با خودروهایشان حاضر می‌شوند و بحث‌هایی را با زبان ساده شروع می‌کنند. معمولا در این گردهمایی‌ها، افرادی از شرکت و کمپانی فرستاده می‌شوند تا فضا را به سمت بحث‌های تخصصی ببرند و اگر نکته منفی وجود دارد، ریشه‌یابی و رفع شود. این دور هم جمع شدن مالکان  باعث شده است تا مردم از دور نگاهی مثبت به خودرو داشته باشند و اگر قصد خرید دارند، سراغ مالکان  خودرو بروند و اطلاعات دقیقی به‌دست آورند. اطلاعاتی که شاید صددرصد مثبت نباشد، ولی باعث شده است مشتریان با دید واقعی به سراغ خودرو بیایند و توقع بالایی را نداشته باشند. یکی از جنبه‌های مثبت این کلوپ‌ها و گردهمایی‌ها آن است که مشتریان با آشنایی به حقایق هر خودرو، آگاهانه خرید را انجام می‌دهند و در اصل تبلیغی مجانی برای کمپانی محسوب می‌شود.
این روزها در ایران هم کلوپ‌ها راه افتاده‌اند. اما با شکلی متفاوت! این کلوپ‌ها به‌صورت کاملا مردمی اداره می‌شوند و هر گردهمایی با علاقه شخصی اعضا کلوپ برگزار می‌شود. جالب است بدانید که خودروهای حاضر در این گردهمایی هیچ خدمات اضاف‌ ای دریافت نمی‌کنند و شرکت‌ها از آنها کوچک‌ترین حمایتی به عمل نمی‌آورند. در اصل بهترین فضای تبلیغ برای خودروسازان هیچ اهمیتی ندارد و برخی مشتریان برای انتخاب خود ارزش قائل شده و آن را به صورت تجربه شخصی با هم در میان می‌گذارند.
یکی از این کلوپ‌ها که به‌صورت کاملا مردمی حمایت می‌شود، کلوپ جک‌سواران است. این کلوپ دیروز، گردهمایی را در پارکینگ بوستان پردیسان ترتیب داده بود که با حضور تعداد زیادی از جک S5سواران برگزار می‌شد. در این دورهمی ساده، مالکان  جک S5 با هم صحبت می‌کردند و مشکلات خودروی خود را در میان می‌گذاشتند. تجربه چیزی بود که در جمع آنها به اشتراک گذاشته می‌شد. همین دانستن تجربه دیگر مالکان  باعث می‌شود تا مشتریان جدید با دید بازخرید خود را انجام دهند و مالکان  دیگر هم در مواقع لازم تجربیات دوستان را به‌خاطر آورند. 
در این گردهمایی به جمع مالکان رفتیم و خواستیم تا صحبت‌هایشان را با ما هم بازگو کنند. قریب‌به اتفاق این افراد به این مسئله اشاره می‌کردند که شرکت کرمان‌موتور حمایتی از آنها نمی‌کند و حتی برخی خدمات را هم کامل دریافت نمی‌کنند. آنها می‌گفتند ضعف قطعات یکی از مشکلاتی است که برای محصولات جک در ایران به وجود آمده است و برای گرفتن قطعات فنی و تزئیناتی بدنه، باید در نمایندگی چند وقتی را سپری کنیم. مسئله دیگر که مالکان جک S5 از آن ناراضی بودند، کیفیت رنگ این خودرو بود. آنها می‌گفتند که «باید کیفیت رنگ برای خودرویی با این قیمت بسیار بهتر از شرایط فعلی باشد». برخی دیگر به عدم توانایی بعضی از نمایندگی‌ها در رفع اشکال خودرویشان صحبت می‌کردند و می‌گفتند «برای مسائلی ساده مثل رفع مشکل ESP، باید به چند نمایندگی مراجعه کنیم». این مالکان از سیستم توربوشارژ S5 بسیار راضی بودند و کارکردهای مختلف، بیشترین سطح رضایت را از موتور خودرو داشتند. ولی گیربکس این شاسی‌بلند، چینی بود که اکثر مالکان  از آن گلایه داشتند. آنها اظهار می‌کردند «در برخی تعویض دنده‌ها به مشکل برمی‌خورند و با تعویض روغن گیربکس هم این مشکل حل نمی‌شود، بلکه این ضعفی است که وجود دارد و باید خود شرکت آن را بر طرف کند. وقتی خودرو را به نمایندگی می بریم تا مشکل گیربکس را رفع کنیم، در گزارش نهایی عدم ضعف گیربکس از طرف کارشناس نمایندگی اعلام می‌شود و خودرو با همان مشکل دوباره تحویل داده می‌شود». یکی از گلایه‌های مالکان S5 به نوع برخورد کرمان‌موتور بر می‌گشت. برخی از آنها قصد خرید نسخه اتوماتیک S5 را دارند و ادعا می‌کنند نمایندگی‌ها اطلاعات دقیقی درخصوص نسخه اتوماتیک نمی‌دهند. از طرفی این خودرو در هیچ نمایندگی وجود ندارد که حداقل یک‌بار مشتری آن را ببیند. می‌توان از صحبت‌های آنها این را نتیجه گرفت که یک تست کوتاه از نسخه اتوماتیک، حقی بود که برای خود از طرف کرمان‌موتور توقع داشتند که به نظر می‌رسد این درخواست به‌جایی باشد. 
نکته جالب در گردهمایی دیروز جک سواران این بود که سه ساعت از حضور این مالکان  باعث شد تا در فضای پارک پردیسان تبلیغ رایگانی برای کرمان موتور اتفاق بیفتد و حداقل سطح آگاهی خود مالکان  با صحبت های گروهی بالاتر از قبل برود. شاید زمان آن رسیده که صنایع خودروسازی ما به این گروه‌های مردمی مانند تمام صنایع خودرویی مطرح جهان اهمیت داده شود و حداقل به صحبت‌ها و درخواست‌های معقول آنها جواب واضح بدهند. قرار شد این گروه در گردهمایی بعدی با 220 خودرو و مالک مراسمی دیگر را ترتیب دهند. این دور هم جمع شدن دوباره در روز 14 اسفند صورت می‌گیرد و امیدواریم که از طرف شرکت کرمان‌موتور، واکنش مثبتی به تلاش‌های این مالکان نشان داده شود.


برجسب ها : دنیای خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
andموافق
andاین را دوست ندارم.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 2 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
مهران
ارسال شده در در 02/14/2016 22:41:46

باسلام من اخیرا اس۵ اتومات ثبت نام کردم بنظر من وجود این قبیل همایشها بسیار سازنده است هم برای مشتریان وبخصوص برای کرمان موتور زیرا اهمیت دادن به نظر مشتری وجلب رضایت آنها باعث افزایش تمایل مردم به خرید از محصولات این شرکت میشود کاری که تمام خودرو سازهای مطرح دنیا انجام میدن خودرو سازان خصوصی باید بدانند که موفقیتشان در گرو جلب رضایت مشتری است .

profileimage
یوسف
ارسال شده در در 02/14/2016 21:25:10

سلام
همایش عالی برگزار شد
و بنده و دوستم برنامه ریزی را بر عهده داشتیم
کلا همایش بسیار خوبی بود

سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو