به رغم تولید و عرضه دوباره توسط گروه بهمن

چرا بازار از مزدا 3 استقبال نکرد؟

مزدا3 که مجددا از اوایل سال 94 به بازار خودرو تزریق شد بر‌خلاف انتظارها نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. 

کد : 1621
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 بهمن 1394
print
نظرات : 2
چرا بازار از مزدا 3 استقبال نکرد؟

روزنامه دنیای خودرو-حسین دلاور : با وجود اینکه حدود سه سال است از توقف تولید مزدا3 نسل دوم در سایت‌های تولیدی جهان می‌گذرد، گروه بهمن دوباره دست به تولید این خودرو زده است. خودرویی که مجدد از اوایل سال 94 به بازار خودرو تزریق شد و بر‌خلاف انتظارها نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. هرچند مزدا3 به عنوان خودرویی محبوب و باکیفیت در ایران شناخته می‌شد، ولی به‌خاطر حضور خودروهای چینی در خط تولید گروه بهمن، حدس و گمان‌هایی در مورد کاهش کیفیت محصولات این شرکت زده می‌شد. بعد از عرضه اولین سری مزدا3 با مدل 94، حواشی در فضای مجازی از طریق مالکان جدید شروع شد که از عدم کیفیت کافی مونتاژ خودرو حکایت می‌کرد. قیمت اولیه این خودرو در ثبت‌نام سال 94، 110 میلیون و 300 هزار تومان بود که بعد از ورود این خودرو در بازار آزاد، تا 103 میلیون تومان هم این خودرو خریدوفروش می‌شد که نشانه عدم استقبال از این خودرو است. در سری جدید فروش این خودرو با مدل 1395، گروه بهمن قیمت خودرو را کاهش داده و 108 میلیون و 360 هزار تومان بهای مزدا3 تیپ4 FL را اعلام کرده است. کاهش قیمت این خودرو بدون دلیل نیست، زیرا رقبا در این بازه‌قیمتی بیشتر از قبل شده‌اند و می‌توانند به‌راحتی خودرویی با طراحی سال 2010 را کنار بزنند و فناوری 2016 را به رخ مزدا3 قدیمی بکشانند. رنو فلوئنس، تویوتا کرولا، کیاسراتو، هیوندای النترا، ام‌جی6  و... خودروهایی هستند که به مراتب از مزدا3 ایرانی با کیفیت‌تر و کم‌مصرف‌تر هستند و از نظر ایمنی و امکانات در سطح بهتری قرار دارند.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
andموافق
andاین را دوست ندارم.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 2 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
Kaveh
ارسال شده در در 02/16/2016 23:57:31

اطلاعات داده شده کلا اشتباه و مغرضانست.
اولا اینکه بهمن موتور خودروی چینی هم تولید می کنه چه ارتباطی به کیفیت مزدا پیدا می کنه؟!!
دوما استقبال از فروش این مرحله مزدا بسیار خوب بوده
سوما با یه بررسی ساده در خصوص علت تفاوت قیمت دو سری فروش (110 و 108) میلیون تومان به راحتی متوجه می شوید که سری 110 میلیونی همراه با بیمه بدنه و سری 108 میلیونی فاقد بیمه بدنست و در سری جدید هم می توانید با 1,900,000 تومان مزدا رو از طریق بهمن بیمه بدنه کنید .
در پایان بنده منکر افت کیفیت مونتاژ داخل نیستم و با گذر زمان این افت بیشتر نیز خواهد شد و مختص به بهمن یا ایرام خودرو یا سایپا یا پارس خودرو و ... نخواهد بود.

ضمنا به عنوان طرفدار اقای دلاور باید بگم که از ایشون انتظار چنین مقالات عامیانه و کوچه بازاری ندارم.
از اینکه این نظر را منتشر می نمائید متشکرم.

profileimage
اعتصام
ارسال شده در در 02/15/2016 17:14:12

به نظر سازنده های گرامی تلاش میکنند گران ترین قیمت ممکن رو روی خودروهای خود بگذارند درحالی که همیشه با یه قیمت خوب و دید باز در بازار میشه بازار رو گرفت بعد اگر سود نداشت قیمتشون رو افزایش بدهند
در مورد خود خودرو هم بگم من یه مدل ۹۱ اش رو دارم و بسسسیار خودرو خوب و جونداریه ، واقعا یک ساموریایی به تمام معنا در میان لشگر چینیان

تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو