در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» اعلام شد

بازدید مدیرعامل ولوو از خط تولید سایپا دیزل

در زمان پسابرجام، شاهد فعالیت مجدد رنوتراک در ایران خواهیم بود و نسل جدید کامیون میدلام را که یکی از پرفروش‌ترین کامیون‌‌ها در ایران بوده است، در کشور تولید خواهیم کرد.

کد : 1662
تاریخ انتشار : شنبه 1 اسفند 1394
print
نظرات : 0
بازدید مدیرعامل ولوو از خط تولید سایپا دیزل

روزنامه دنیای خودرو : درتاریخ 10 و 11 اسفندماه 1394، مدیرعامل هلدینگ ولوو، مدیرعامل ولوو و آقای برونو مدیرعامل رنوتراک به مناسبت برگزاری همایش صنعت خودروسازی در ایران حضور خواهند داشت. حضور مارتین لاندستد که پیش از این چندین سال مدیرعامل اسکانیا بودند، به دعوت شرکت سایپادیزل انجام می‌شود. محمدرضا راستگو، رئیس روابط عمومی شرکت سایپا‌دیزل در این خصوص به خبرنگار دنیای خودرو گفت: با وجود این‌که حضور ایشان در تهران 2 یا 3 روز خواهد بود، ما از این فرصت نهایت استفاده را خواهیم داشت و قرار ملاقاتی را برای دیدار مارتین لاندستد و وزیر صنعت هماهنگ خواهیم کرد. از دیگر برنامه‌هایی که در این چند روز به آن خواهیم پرداخت؛ بازدید از شرکت سایپادیزل و خط تولید محصول ولوو خواهد بود. وی افزود: ‌خط تولید FH500 از ابتدای سال 1394 به صورت SKD راه‌اندازی شد اما در این دیدار قرار است خط تولید این خودرو را به صورت CKD افتتاح کنیم. گفتنی است این خودرو که پیش از این با موتور 480 اسب بخار تولید می‌شد، در نسل جدید خود با موتور 500 اسب بخار عرضه خواهد شد.
راستگو ادامه داد: ما با خودروسازی‌های ولوو و رنوتراک در زمان تحریم‌ هم رابطه داشتیم اما بحث صادرات قطعه به ایران از سوی آن‌ها متوقف شده بود. اما در زمان پسابرجام، شاهد فعالیت مجدد رنوتراک در ایران خواهیم بود و نسل جدید کامیون میدلام را که یکی از پرفروش‌ترین کامیون‌‌ها در ایران بوده است، در کشور تولید خواهیم کرد. وی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که در زمینه خودروهای کاروتجاری تا تیرماه و نهایتا نیمه دوم سال آینده با رونق فضای کسب و کار و شرایط اقتصادی کشور بتوانیم به شرایط مطلوب دست پیدا کنیم. از این رو سال 1396 را به عنوان هدفی برای رسیدن به رکورد خودروسازی در نظر گرفته‌ایم. رئیس روابط عمومی شرکت سایپا‌دیزل با بیان این‌که وضعیت بازار خودروهای کاروتجاری و باری اعم از سنگین و نیمه‌سنگین رابطه مستقیمی با واردات دارد، افزود: اگر کالایی وارد کشور نشود، در این صورت ترانزیت نخواهیم داشت. امیدواریم با برداشته‌ شدن تحریم‌ها، رونق به این بازار برگشته و خودروسازی ایران در حوزه تولید خودروهای کاروتجاری به دوران اوج خود بازگردد.
وی تصریح کرد: فاصله ما با تکنولوژی روز دنیا در خودروهای کاروتجاری 3 تا 4 ماه است، این در حالی است که این فاصله برای خودروهای سواری بسیار بیشتر است. برای مثال ما سعی کرده‌ایم خط تولید هر یک از محصولات ولوو را با فاصله 3 تا 4 ماه پس از راه‌اندازی خط تولید آن در کارخانه اصلی، در ایران راه‌اندازی کنیم. راستگو یادآور شد: حضور هم‌زمان مدیران ارشد رنوتراک و ولوو در ایران اتفاقی است که برای اولین بار رخ می‌دهد. از این رو برای خودروسازان داخلی رویداد خوشایندی است که فرصت‌های بسیاری را در اختیار آنها قرار خواهد داد. وی در پایان گفت: در حال حاضر محصولات ولوو با قطعات کاملا سوئدی وارد ایران می‌شوند. در برنامه‌های آینده شرکت، بحث داخلی‌سازی را با حفظ برند اصلی در نظر گرفته‌ایم اما درصد این داخلی‌سازی مشخص نیست. قطعا درصد این داخلی‌سازی در خودروهای چینی بیشتر خواهد بود.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید بازدید مدیرعامل ولوو از خط تولید سایپا دیزل
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو