با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری

«مان» هم به جمع‌مان پیوست

علاوه بر توافق برای ورود کامیون و موتورهای سنگین، یک قرارداد نیز برای تولید اتوبوس در ایران امضا شده است.

کد : 1667
تاریخ انتشار : شنبه 1 اسفند 1394
print
نظرات : 0
«مان» هم به جمع‌مان پیوست

روزنامه دنیای خودرو-فرانک آقاصفی : روز گذشته هم‌زمان با آن‌که ایرباس فرانسه از بانک‌های اروپا خواست تا از معامله با ایران نهراسند و خیال‌شان راحت باشد که هیچ مویی لای اوراق توافق‌نامه «برجام» نمی‌رود، یک شرکت معظم آلمانی نیز از امضای تفاهم‌نامه با یک شرکت ایرانی برای ورود خودروها و موتورهای سنگین این خودروساز معتبر جهانی به ایران خبر داد. این تفاهم‌نامه ماحصل سفر هیات تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به آلمان است. که براساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط اتاق تهران و در پاسخ به دعوت فعالان اقتصادی ایالت باوارایای آلمان انجام شده است. در سال‌های گذشته، اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان سبب شد روابط اقتصادی ایران و آلمان تحت‌الشعاع قرار گرفته و کاهش یابد. اجرای برجام و رفع تحریم‌ها زمینه‌ای را فراهم کرده است تا کشورهای غربی به‌ویژه آلمانی‌ها به‌سرعت هیات‌های بزرگ تجاری به تهران اعزام کنند و در دیدار با همتایان خود در ایران، اشتیاق خود برای احیای روابط گذشته را ابراز دارند. سرپرستی هیات اقتصادی‌تجاری اتاق تهران را مسعود خوانساری، رئیس این اتاق برعهده دارد و نزدیک به 60 نفر فعال اقتصادی از بنگاه‌ها و شرکت‌های مختلف ایرانی وی را در این سفر همراهی می‌کنند. برپایه این گزارش، هیات تجاری اتاق تهران در برلین و مونیخ، مهمان گروه‌های صنعتی و تجاری آلمان هستند و طبق برنامه، هیات تجاری اتاق تهران سه روز را در مونیخ و دو روز را در برلین سپری خواهد کرد. خودروسازی مان (MAN) و گروه صنعتی لینده (Linde)، دو واحد بزرگ صنعتی در ایالت باواریا هستند که دیروز (چهار‌شنبه) نمایندگان بخش خصوصی ایران از آن بازدید کردند و با جدیدترین فناوری های به کار رفته در این بنگاه های تولیدی آشنا شدند.

ورود اتوبوس‌های مان به‌صورت CKD
هاینس یورگن لووف، عضو هیات‌مدیره گروه خودروسازی «مان» آلمان از تفاهم‌نامه همکاری با یکی از شرکت های ایرانی برای واردات کامیون و موتورهای سنگین ساخت این شرکت خبر داد. وی در جریان بازدید هیات تجاری اتاق تهران از کارخانه «مان» در آلمان، از حضور اتوبوس‌های ساخت این کارخانه در ایران به صورت CKD خبر داد و یادآور شد که این تولیدکننده از چند هفته پیش با یک شرکت ایرانی قرارداد همکاری برای تولید اتوبوس در کشورمان امضا کرد. عضو هیات‌مدیره شرکت مان همچنین خاطرنشان ساخت: این بنگاه صنعتی آلمان به دنبال این است که شریک طولانی مدت و قابل اعتماد ایران باشد.

60 تا 100 هزار دستگاه کامیون در ایران نیازمند نوسازی
در جریان این بازدید، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز از نیاز ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایران به نوسازی خبر داد و یادآور شد که در‌حال‌حاضر 60 تا 100 هزار دستگاه کامیون در ایران نیاز به نوسازی دارد. مسعود خوانساری همچنین با بیان این‌که به دلیل تحریم‌های چند سال اخیر بسیاری از قراردادهای همکاری در زمینه تولید خودروهای سنگین در ایران متوقف شده است، گفت: در‌حال‌حاضر شرایط برای حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های مطرح تولید خودروهای سنگین در ایران فراهم است و اگر شرکت «مان» بتواند موضوع فاینانس و لیزینگ فروش تولیدات خود در ایران را فراهم کند، می تواند در این رقابت، برگ برنده را داشته باشد. به گفته رئیس اتاق تهران، یکی از مشکلات جدی کنونی بر سر راه فعالیت بنگاه‌های ایرانی، تامین منابع مالی است و اگر شرکت‌های آلمانی با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه تسهیلات خوب وارد همکاری با ایران شوند، می‌توانند جلوتر از سایر رقبا حرکت کنند.

بیش از دو قرن و نیم با «مان»
خودروسازی «مان» یک شرکت مهندسی مکانیک آلمانی و شرکت مادر گروه «مان» محسوب می‌شود که 75درصد سهام آن طی چند نوبت خرید، در اختیار فولکس‌واگن قرار گرفته است. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه صنایع خودروسازی به ویژه خودروهای سنگین است. از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به تولید موتورهای دیزلی با کارآیی‌های متفاوت همچون نیروی محرکه کشتی و توربوماشین‌ها اشاره کرد. فعالیت مان در زمینه تولید توربوماشین‌ها، موتورهای دیزلی، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها باعث شد تا نام این خودروسازی از سال 2012 به بعد در میان 30 شرکت برتر در بورس آلمان مشاهده شود. این شرکت دویست و پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را در سال 2008 جشن گرفت. مان که بیش از 50 هزار نفر پرسنل با 15 میلیارد یورو میانگین فروش سالانه در 120 کشور جهان ازجمله هند، هلند، ترکیه، چین، آمریکا، ایالت متحده عربی، آفریقای جنوبی، ازبکستان، پرتغال، آلمان و اتریش حضور دارد. این کارخانه اقدام به تاسیس نمایندگی در برخی از کشورها یا همکاری با شرکت‌های محلی در این کشورها کرده است.

سه زیرمجموعه «مان»
محصولات گروه خودروسازی مان در سه زیرمجموعه تولید می‌شود: «اتوبوس‌ها و کامیون‌های مان» که سیطره آن در سطح اروپا است، «توربو و دیزل مان» که در ساخت موتورهای دیزلی کشتی، موتورهای ایستا و توربوماشین‌ها در جهان پیشرو است و «مان آمریکای لاتین» که در ساخت کامیون در برزیل حرف اول را می‌زند.

سابقه حضور «مان» در ایران
شركت اورین‌خودرو به‌عنوان یكی از شركت‌های گروه صنایع خودروسازی كرمان، مسئولیت كلیه امور مربوط به خودروهای تجاری شركت مان را از سال 1384 بود و توافق‌نامه امضاشده طرفین در آن زمان، مونتاژ و فروش كامیون‌های مان و ارائه خدمات پس از فروش خودروهای مان در بازارداخلی را دربرمی‌گرفت که بر همین اساس ۸ نمایندگی فعال اورین نیز در شهرهای اصفهان، مشهد، اهواز، کرمان، تبریز، اردبیل، تهران و بروجرد دایر شد.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید «مان» هم به جمع‌مان پیوست
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو