معرفی ارزان ترین مدلهای خودروسازان خارجی در آستانه برگزاری همایش بین المللی خودرو در تهران

جانشینهای احتمالی پژو 405 و پراید

رنو لوگان که مدل بسیار قدیمی‌تر آن در ایران با نام تندر 90 ساخته می‌شود، محصول دیگری است که با قیمت 9500دلاری می‌تواند برای بسیاری از خریداران ایرانی باشد. 

کد : 1744
تاریخ انتشار : يکشنبه 9 اسفند 1394
print
نظرات : 1
جانشینهای احتمالی پژو 405 و پراید

روزنامه دنیای خودرو-مسلم تقوی : با اشتیاق خودروسازان برای حضور در بازار ایران، سوالی که شاید برای بسیاری از مردم اهمیت داشته باشد این است که آیا خودروی ارزان‌قیمت وارد بازار ایران می‌شود یا نه؟ به جز شرکت دایملر مرسدس، همه برندهایی که احتمال همکاری‌شان با خودروسازان ایرانی می‌رود، خودروهایی ارزان در فهرست محصولات خود دارند. رنو-نیسان، فیات، کیا، هیوندای، پژو، سوزوکی، چری و حتی اشکودا برندهایی هستند که تقریبا در همه فهرست‌های ارزان‌ترین خودروها، مدل‌های موفق و پرفروشی دارند. 
با بحران جهانی اقتصادی سال 2008، نگاه خودروسازان و خریداران به خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت تغییر کرد. در این سال‌ها به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم، خودروهای ارزان‌قیمت در هر سگمنتی طرفداران بیشتری پیدا کردند. در آن دوره خودروسازان با دقت بیشتری خودروهای اقصادی را تولید و سیستم‌های پیشرفته‌تری برای تولید آسان، هزینه نگهداری پایین، کاهش مصرف سوخت و امنیت بیشتر طراحی می‌کردند. 

علاقه ایرانی‌ها به خودروهای ارزان
وام‌های دولتی خرید خودروی 25 میلیون تومانی نشانه‌های مشخصی برای شناخت بازار خودروی ایران داشت. کارشناسان از این نشانه‌ها برای تحلیل بازار ایران استفاده می‌کردند. بازاری که در رکود شدید به سر می‌بُرد، یک‌باره در بازه‌ای کوتاه  زیر و رو شد. این مدت 6 روزه، تقریبا بار یک‌ششم حجم فروش سالیانه را به عهده گرفت و  بیش از 120 هزار دستگاه فروخته شد. مردم که توان خرید خود را از دست داده بودند از این فرصت  استفاده کردند و خودروهایی را که با بهره پایین و به کمک دولت عرضه شده بود، خریدند. از سوی دیگر پرفروش‌ترین خودرو در آن دوره، پراید یعنی ارزان‌ترین خودروی ایران بود. 
در این میان برخی کارشناسان این نوع استقبال کلی و انتخاب پراید به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی فهرست را به‌عنوان نشانه‌هایی از علاقه ایرانیان به این خودروها قلمداد کردند. 

خودروهای اقتصادی شریک‌های جدید ایران
تمام شریک‌های جدید ایران به‌جز دایملر، محصولات اقتصادی خوب و پرفروشی دارند که قیمت آنها در محدوده 30میلیون تومان است؛ به‌عنوان مثال مدل قدیمی‌تر فیات 500 که خود آن یا محصولاتی از دیگر شرکت‌ها بر پایه پلت‌فرم این خودروی کوچک فیات، تقریبا در همه جای دنیا تولید می‌شد. مدل جدیدتر این خودرو حدود 16هزار دلار قیمت دارد و دیگر در رده ارزان‌ترین خودروها به حساب نمی‌آید. اما مدل قدیمی‌‌تر این خودرو ممکن است برای بازار ایران مناسب باشد و توفیقی را که در بازار اروپا کسب کرد در اینجا هم تکرار کند. 
شاید این خودرو به نظر عده‌ای پیر بیاید و مناسب تولید در بازار ایران نباشدف ولی در کنار آن خودروهای دیگری از همین شرکت و دیگر همکاران ایران‌خودرو، سایپا و حتی دیگر خودروسازان ایرانی وجود دارد که با بودجه مردم و جاده‌های ایران سازگاری دارد.
مدل ریو کمپانی کیا یا همان پراید مدل 2012 در کشورهای دیگر دنیا حدود 13 هزار دلار به فروش می‌رسد. شاید این‌خودرو با قیمت حدود 40میلیون تومانی، ارزان‌ترین و به‌روزترین انتخاب برای تولید انبوه در ایران نباشد ولی قطعا به نسبت پراید موجود می‌تواند خودروی مناسب‌تری باشد. 
رنو لوگان که مدل بسیار قدیمی‌تر آن در ایران با نام تندر 90 ساخته می‌شود، محصول دیگری است که با قیمت 9500دلاری می‌تواند برای بسیاری از خریداران ایرانی باشد. در کنار این خودرو رنو ساندرو و کوئید نیز جزو ارزان‌قیمت‌ترین و اقتصادی‌ترین خودروهای جهان به‌شمار می‌روند که قیمت آنها کمتر از 35 میلیون تومان است. 
اگر فیات 500 نیز برای ایران گران به نظر برسد، می‌توان سراغ مدلی مانند پالیو رفت. این خودرو در برزیل متولد شده است و در پنج قاره نیز تولید می‌شود. فیات500 که به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مجهز شده است، حدود 9هزار و 200 دلار قیمت دارد و جزو خودروهایی است که می‌تواند در محدوده قیمتی 30 میلیون تومان تولید شود. 
هیوندای نیز که در بازار ایران حضور موفقی دارد، می‌تواند با مدل i10 به ایران بیاید. خودروی کوچکی که قبلا آتوس نام داشت و یک هاچ‌بک 9هزار دلاری است. شرکت چینی چری نیز سال‌هاست محصولات خود را در ایران با همکاری مدیران خودرو می‌سازد و می‌تواند با مدل A-1 در میان ارزان‌های بازار خودروی ایران قرار بگیرد. این خودرو که اکنون در مکزیک با برند دوج ساخته می‌شود، یک هاچ‌بک کوچک 7هزار و 300 دلاری است که می‌تواند به عنوان خودروی ارزان زیر 30 میلیون تومان در نظر گرفته شود. 
برند چینی دیگر بازار ایران، جیلی است که با محصول HQ SRV خود می‌تواند جایگزینی برای رده پراید باشد. این خودرو با موتور سه‌لیتری، قدرت 85 اسب‌بخار و مصرف 6.5 لیتر در 100 کیلومتر، تنها 5هزار و800 دلار قیمت دارد. جیلی محصول دیگری با نام MR نیز دارد که در سبک خودروی قبلی است ولی با وجود موتور چهار سیلندر و قدرت بیشتر، کمی ارزان‌‌تر است. این خودرو 5هزار و 500 دلار قیمت دارد و همچون محصول HQ SRV براساس دایهاتسوی مدل کاراد دهه 80 میلادی طراحی شده است. 


برجسب ها : دنیای خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 1 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
ali
ارسال شده در در 02/28/2016 15:29:42

ماشین با کیفیت با قیمت سه برابر قیمت جهانی هیچ فرقی با خودرو بی کیفیت و گرون نداره.....همه خودروهای خارجی هم بیاد باز قیمت مهمه....سوزوکی که هم رده پرایده میخوان بیارن با قیمت 35 ملیون......!!!!

تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو