روزنامه «دنیای خودرو» دستاورد نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران را بررسی کرد

همکاری با خودروسازان صاحب نام برای حضور در بازار منطقه

آینده صنعت خودروی کشور در گرو همایش اسفندحضور 311 میهمان خارجی در قالب 121 شرکت خودروساز بین‌المللی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران و همچنین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو کشور نهایی شده است.

کد : 1749
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اسفند 1394
print
نظرات : 0
همکاری با خودروسازان صاحب نام برای حضور در بازار منطقه

روزنامه دنیای خودرو-سارا غضنفری : خودروسازان ایرانی در یک سال اخیر خبرهای زیادی در مورد مذاکره با خودروسازان خارجی مطرح کرده‌اند و تاکنون  پژو، بنز، دانگ‌فنگ و رنو با ایران قرارداد بسته‌اند و زمزمه‌های قرارداد بستن با فیات و فولکس‌واگن هم به گوش می‌رسد. در همین زمینه و ایجاد ارتباط با کشورهای خارجی، نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنعت خودرو در حالی با حمایت وزارت صنعت برگزار می‌شود که در دوران پساتحریم قرار داریم و اگر هدف‌گذاری دقیق و برنامه‌ریزی منسجمی برای اثربخشی آن صورت گیرد،  خودروسازان و قطعه‌سازان می‌توانند شاهد بهبود وضعیت‌شان باشند.
شاید برگزاری چنین همایش‌هایی منجر شود به راهکارهای کاهش قیمت تمام‌شده تولید، مدیریت هزینه‌ها، بهینه‌سازی قیمت‌ها و به‌روزرسانی تولیدات صنعت خودرو که جایش فعلا در این صنعت خالی است.
از دیگر سو، پس از ماه‌ها بحث و گفت‌وگو و تلاش‌های به‌ظاهر فرسایشی که دست‌اندرکاران داشته‌اند «امروز ساعت 12 ظهر» نمایشگاه، توانمندی‌های صنعت خودرو ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های شرکت‌های خودروسازی، قطعه‌سازی و شرکت‌های مرتبط، موسسات و نهاد‌های علمی، پروژه‌ای و خدماتی که در داخل ایران فعالیت می‌کنند معرفی شده است. به‌گفته مسئولان این نمایشگاه قرار است این بار برنامه‌های جانبی این نمایشگاه پربارتر از دیگر نمایشگاه‌های مشابه در کشور در حوزه صنعت خودرو باشد. در این میان می‌توان به رانندگی با خودرو، کارتینگ، آموزش تعمیر اتومبیل، نمایش خودروهای قدیمی خودروسازان (که این یکی قدر مسلم مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت) و فروش خودروهای نوروزی اشاره کرد. از برنامه‌های متنوع و جانبی این نمایشگاه که بگذریم بخش‌های اصلی نمایشگاه هم می‌تواند برای آنان که به اصطلاح خوراک خودرو دارند جالب توجه باشد. 
نمایش انواع خودرو، قطعات اصلی آن، لوازم جانبی و یدکی خودرو و نمایش خودروهایی با طراحی‌های خاص و مفهومی از بخش‌های اصلی نمایشگاه هستند و به‌نظر می‌رسد از طرف متخصصان این حوزه مورد استقبال قرار گیرد. این نمایشگاه از 9 تا 12 اسفندماه 94 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود؛ البته سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران هم که با همراهی اغلب خودروسازان معتبر جهان در سالن اجلاس سران در روزهای 10 و 11 اسفند برگزار می‌شود با این نمایشگاه به نوعی ادغام شده است.

شرکت‌های معتبر خودروسازی در راه ایران
رئیس شورای راهبردی سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران در نشست خبری گفت: «حضور 311 میهمان خارجی در قالب 121 شرکت خودروساز بین‌المللی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران و همچنین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو کشور نهایی شده است.»  محمدعلی گودرزی از همایش بین‌المللی و نمایشگاه صنعت خودروی ایران به‌منزله بزرگ‌ترین رویداد در نوع خود در سطح منطقه یاد کرد و افزود: «همچنین حضور 1285 نفر از مدیران، صاحبان صنعت و کارشناسان ایرانی از صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی در قالب 359 شرکت داخلی قطعی شده است.»
وی با بیان اینکه سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران روزهای 10 و 11 اسفند در ساختمان اجلاس سران برگزار می‌شود گفت: «صاحبنظرانی از آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان، سوئیس، سوئد، هلند، دانمارک، بلژیک، اتریش، جمهوری چک، ژاپن، کره جنوبی، عمان، کویت، امارات‌عربی متحده، هند، پاکستان و چین برگزار خواهد شد.»
وی گفت: «در این نمایشگاه، 183 شرکت قطعه‌ساز، 12 شرکت خودروساز، 35 شرکت سازنده ماشین‌آلات، 23 شرکت دانش‌بنیان، 11 شرکت در بخش تست و آزمون، 8 شرکت فعال در بخش انرژی، 6 شرکت لیزینگ و فروش، 7 شرکت خدمات پس از فروش و 24 شرکت فعال در حوزه سرمایه‌گذاری حضور دارند.» 
پیشرفت و ارتقای صنعت کشور در گرو تعامل با شرکت‌های صاحب‌نام 
چندی پیش دکتر سیدرضا نوروززاده، رئیس سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) با اشاره به همایش 9 اسفند 94 گفت: «در این همایش رقابت‌پذیری با محوریت ساخت داخل و زنجیره تامین، طراحی و مهندسی، کاهش هزینه و بهره‌وری تولید، محیط‌زیست و توسعه پایدار از اهداف و اولویت‌های صنعت کشور است.» رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: «همکاری‌های بین‌المللی با محوریت بازارهای منطقه‌ای، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را ایجاد می‌کند تا سرمایه‌گذاران خارجی در زنجیره تامین و زیرساخت‌های صنعت کشور حضور یابند و با  مدل‌های همکاری جدید، انتظارات سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مرتفع شود.» نوروززاده به دستاوردهای همایش در دو دوره قبل اشاره کرد و افزود: «در دوره گذشته ضمن معرفی استراتژی توسعه صنعت خودرو در افق 1404 و اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقای توانمندی شرکت‌های خودروساز داخلی از نظر کیفیت، ظرفیت تولید و خدمات پس از فروش، توسعه همکاری با برخی شرکت‌های اروپایی و ژاپنی در زمینه طراحی و تولید خودروهای جدید و همچنین تولید خودروهای باکیفیت چینی در حوزه خودروهای تجاری سرآغازی برای شرایط کنونی شد تا برنامه‌ها به صورت جامع و مدون عملیاتی شود.»

میوه توافق در دامن خودروسازان
رئیس سازمان گسترش و نوسازی ایران در مورد حضور و استقبال شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در دو دوره قبل اظهار کرد: «میزان استقبال شرکت‌های خارجی، با وجود اینکه در دو دوره قبلی برگزاری کنفرانس خودرو، به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های موجود، همکاری و تعامل شرکت‌های صاحب‌نام با شرکت‌های ایرانی محدود شده بود و سفر مدیران ارشد و کارشناسان شرکت‌های مطرح توام با ریسک بوده است. با این حال استقبال خوبی از کنفرانس‌های قبلی صورت گرفته است و سخنرانان برجسته بین‌المللی و مدیران ارشد از شرکت‌های رنو، پژو- سیتروئن، انجمن قطعه‌سازان جهانی، استادان دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی از چین و ژاپن در این کنفرانس‌ها حضور داشته‌اند.»
وی به شرایط همایش 9 اسفند اشاره کرد و یادآور شد: در کنفرانس سال جاری روند تعامل با کشورهای دنیا در مسیر مناسبی پیش‌رفته و فرآیند رفع کلیه تحریم‌ها آغاز شده است. پیش‌بینی می‌شود شرکت‌ها و هیات‌های خارجی از اکثر کشورهای صاحب صنعت خودرو به صورت فعال در سومین کنفرانس بین‌المللی خودرو حضور داشته باشند. در همین زمینه روند درخواست‌های رسیده از کشورهای خارجی برای حضور در کنفرانس یاد شده موید استقبال مناسب از این همایش است.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید همکاری با خودروسازان صاحب نام برای حضور در بازار منطقه
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو