اول پول بعد بنزین

در حال‌حاضر سوخت‌رسانی به هیچ هواپیمایی در کشور قبل از دریافت وجه سوخت انجام نمی‌شود.

کد : 1763
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394
print
نظرات : 0
اول پول بعد بنزین

روزنامه دنیای خودرو-محمد امین ناطقیان : مدیر اداره کل سوخت‌گیری هواپیمایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره وضع پرداخت هزینه سوخت ایرلاین‌ها گفت: در حال‌حاضر سوخت‌رسانی به هیچ هواپیمایی در کشور قبل از دریافت وجه سوخت انجام نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، علی هرندی با اشاره به این‌که روند افزایش بدهی شرکت‌های هواپیمایی داخلی با توجه به روش جدید سوخت‌رسانی و اخذ هزینه سوخت متوقف شده است، گفت: با توجه به متغیر بودن رقم دقیق این بدهی نمی‌توانم رقم دقیقی را اعلام کنم ولی با روند در پیش‌گرفته شده، افزایش بدهی این شرکت‌ها متوقف شده است.
وی با بیان این‌که صنعت هواپیمایی کشور صنعتی وابسته ١٠٠ درصدی به خارج از کشور است، گفت: در دوران تحریم به دلیل محدودیت‌های فراوان توانایی ورود رفیولرها یا تانکرهای سوخت‌رسانی به هواپیماها به کشور وجود داشت، از این‌رو با همکاری شرکت‌های داخلی اقدام به تعمیر اساسی و ساخت رفیولرهای موجود و جدید کردیم.
وی افزود: قدمت رفیولرهای موجود در فرودگاه‌های کشور در برخی موارد به بیش از ٣٠ سال می‌رسد و  در هشت سال گذشته این خودروها به سمت فرسوده شدن پیش می‌رفتند.
مدیر اداره‌کل سوخت‌گیری هواپیمایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: ‌اکنون تنها ٦ شرکت بزرگ در دنیا دانش‌فنی ساخت رفیولرها را در اختیار دارند، ایران با تکیه بر توان بخش خصوصی همزمان با تعمیر اساسی رفیولرهای موجود اقدام به ساخت دستگاه‌های جدید نیز کردند.
هرندی افزود: هم‌اکنون با حمایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، کشورمان به جمع کشورهای دارنده دانش‌فنی ساخت رفیولرهای هواپیماهای مسافربری رسیده است.
وی گفت: از سال ١٣٩٢ تاکنون ١٧ دستگاه رفیولر ٢٠ هزار لیتری و ٦٠ هزار لیتری با قدمتی بیش از ٣٠ سال در کشور ضمن بازسازی کامل از حالت مکانیکی به حالت نیمه‌اتوماتیک تغییر کرده است، هر کدام از رفیولرهای ٢٠ هزار لیتری و ٦٠ هزار لیتری امروز در بازار خارجی به ترتیب نزدیک به ٢ و ٣ میلیارد تومان هزینه شود.
او با بیان این‌که درحال‌حاضر در سطح کشور نزدیک به ٥٤ مرکز سوخت‌رسانی در فرودگاه‌ها وجود داریم به پایگاه خبری وزارت نفت، گفت: به‌طور میانگین ٤ تا ٥ میلیون لیتر سوخت جت ATK به هواپیماهای مسافربری با استفاده از ١٧٠ رفیولر تحویل می‌دهیم.
هرندی گفت: تا پیش از تصویب و اجرایی شدن برجام مجموع عملیات پروازی داخلی و خارجی روزانه در کشور حدود ٤٠٠ تا ٤٥٠٠ بود، در حالی‌که امروز به ٦٠٠ عملیات افزایش یافته است، این موضوع حکایت از توجه ویژه به زیرساخت‌‌های صنعت هواپیمایی کشور در آینده نزدیک دارد.


برجسب ها : دنیای خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید اول پول بعد بنزین
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو