گزارش روزنامه «دنیای خودرو» از نخستین روز برگزاری نمایشگاه خودروی تهران

دیدار با چند خودروی جدید

این نمایشگاه در کنار حضور خودروهایی که قبلا آنها را در نمایشگاه‌های خودروی کشور دیده بودیم، دستاوردها و محصولات جدیدی را برای نمایش در خود جای داده بود. از خودروسازان چینی گرفته تا فرانسوی آمده‌اند تا محصولات جدیدی را به بازار ایران معرفی کنند.

کد : 1765
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394
print
نظرات : 0
دیدار با چند خودروی جدید

روزنامه دنیای خودرو-حسین دلاور : دیروز، از ساعت 12 ظهر نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرد. ساعات اولیه این نمایشگاه با حضور وزیر صنعت و معدن و مدیرعامل شرکت‌های خودروسازی همراه بود که به بازدید از نمایشگاه پرداختند. از جذابیت‌های این نمایشگاه حضور نمایندگان خارجی در فضای نمایشگاه است که برای بازدید و ارائه محصولات آمده‌اند. این نمایشگاه در کنار حضور خودروهایی که قبلا آنها را در نمایشگاه‌های خودروی کشور دیده بودیم، دستاوردها و محصولات جدیدی را برای نمایش در خود جای داده بود. از خودروسازان چینی گرفته تا فرانسوی آمده‌اند تا محصولات جدیدی را به بازار ایران معرفی کنند. در این بخش به معرفی برخی خودروها می‌پردازیم که توانسته‌اند نگاه‌ها را سمت خود بکشانند.

گروه بهمن، با مزدا3 تک رنگ

گروه بهمن در طبقه دوم سالن 40 نمایشگاه حضور دارد. این شرکت محصولات خود را به اینجا آورده است تا مردم بیشتر با این خودروها آشنا شوند. مزدا3 بژ را می‌توان یکی از زیباترین خودروهای حاضر در نمایشگاه دانست. خودرویی که با وجود جدید نبودن، با این رنگ توانسته است خیلی‌ها را به سمت خود بکشاند. در کنار آن آسا‌بسترن B50F با رنگی خاص قرار دارد که بازدیدکنندگان را مجبور به نگاه ریزبینانه در مورد این خودروی باکیفیت چینی می‌کند. ایسوزو D-MAX هم به‌عنوان یک خودروی دیزلی و کار و تجاری با رنگ سفید آمده است و با توجه به امکانات سطح بالا، بسیاری از آفرودبازها و پیکاپ دوستان را مشغول خود کرده است. در نگاه کلی به محصولات این شرکت می‌توان گفت که کیفیت رنگ و تنوع این شرکت رو به افزایش است و حداقل می‌توان در این بازه‌زمانی، گروه بهمن را به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین‌ها در بحث رنگ دانست. ارائه رنگ‌های مختلف و متنوع برای محصولات سواری این شرکت، باعث شده است مردم دوباره به سمت خودروهای با رنگ‌های متفاوت حرکت کنند و از نگاه سیاه و سفیدی فاصله بگیرند.

بازگشت سیتروئن به سایپا

سایپا در سالنی مجزا محصولات خود و پارس‌خودرو را به نمایش گذاشته است. در طرحی جالب در این سالن شاهد تمام تولیدات این شرکت‌ها در بازه‌های مختلف زمانی هستید و با نگاهی کلی می‌بینید که این روزها چینی‌ها هستند که در سایپا به جای آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها حکمرانی می‌کنند. ولی با نگاه به گوشه سالن، سیتروئن C4 سدانی را می‌بینید که خبر بازگشت این برند مطرح فرانسوی به بازار ایران از طریق سایپا می‌دهد. این خودرو با موتور 1/6 لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود و در حالت پایه 110 اسب‌بخار تولید می‌کند. نسخه‌ای دیگر از موتور 1/6 لیتری قادر به تولید 120 اسب‌بخار است و مدل توربو آن تا 153 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. گیربکس این خودرو از نوع شش‌سرعته اتوماتیک بوده و در طراحی آن ظرافت کافی به کار رفته است. سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، استارتر، کروزکنترل، شش کیسه هوا، گرمکن برقی شیشه جلو، زنون و چراغ‌شور، گرمکن صندلی‌های جلو و سیستم کنترل پایداری ازجمله امکانات سطح بالای این خودرو محسوب می‌شوند. هنوز مشخص نشده است که این خودرو به‌صورت وارداتی یا مونتاژ به بازار ایران می‌آید. ولی احتمال داده می‌شود به هر روش که در بازار دیده شود، قیمتی بالای 100 میلیون تومان دارد.

لیفان 820، راهی برای معرفی بهتر چینی‌ها

شرکت کرمان‌موتور در سالن 18، محصولات خود را به نمایش گذاشته است. در نمایشگاه تهران، بیشتر بازدیدکنندگان سراغ لیفان 820 می‌روند و در زوایای مختلف این خودرو را تحلیل می‌کنند. لیفان 820 خودرویی سدان است که برای مدتی طولانی در ایران تست و در نمایشگاه اصفهان فروش آن با قیمت پایه 82 میلیون تومان (80 میلیون تومان با تخفیف) آغاز شد. این خودرو از نظر ایمنی در سطحی متفاوت از سایر چینی‌های زیر 100 میلیون تومان قرار دارد و با شش کیسه هوا و سیستم پایداری الکتریکی و فرمان حساس به سرعت می‌توان لقب ایمن‌ترین خودروی سواری زیر 100 میلیون تومان بازار صفر ایران را به آن داد. امکاناتی مثل دوربین عقب، مانیتور، صندلی برقی راننده با گرم‌کن، کروزکنترل، سنسور پارک، سانروف، گیربکس شش سرعته اتوماتیک، دی‌لایت و... از جمله امکاناتی است که بازدیدکنندگان را به تمرکز روی این خودرو راغب کرده است. با دیدن این خودرو می‌توان پی برد که صنعت خودروسازی لیفان چین به قدری سرعت پیشرفت بالایی دارد که پس از طی چند سال از ساخت خودرویی مثل لیفان 520، به عرضه لیفان 820 به عنوان یک خودروی سدان نیمه‌لوکس پرداخته است. موتور این خودروی چینی 2/4 لیتر حجم دارد و با قدرت 158 اسب‌بخار کشش خوبی را برای این اتاق فراهم کرده است. چیدمان موتور و گیربکس لیفان 820 در تست‌ها اثبات کرده است که می‌توان آن را یک خودروی گشتاوری دانست.

دنا با موتور 1/4 لیتری توربو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در اقدامی عجیب و بدون اطلاع‌رسانی، دنا توربو را در سالن 38 به نمایش گذاشت. جالب بود که بسیاری فکر می‌کردند دنا توربو با موتور 1/7 لیتری توربو 150 اسب بخاری عرضه می‌شود. ولی با اعلام مشخصات این خودرو به این نتیجه رسیدیم که حجم موتور این خودرو 1/4 لیتر است و با فناوری توربو 127 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گیربکس دنا توربو تغییر کرده و شش دنده در جلو شده است. گشتاور تولیدی این موتور 190 نیوتون‌متر است و می‌توان نتیجه گرفت که این خودرو با چنین گیربکسی می‌تواند عملکرد بهتری را نسبت به دنا EF7 نشان دهد. در کنار این خودرو نسخه دیزلی دنا هم حضور دارد. این نسخه از دنا، موتور 1/5 لیتری توربو دیزل دارد که 120 اسب‌بخار قدرت را با گشتاور 256 نیوتون‌متر تولید می‌کند. قدرت این خودرو هم از طریق گیربکس دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هنوز برنامه‌ای برای تولید انبوه یا عرضه آن در خارج از کشور اعلام نشده است و تنها در حد یک طرح تولید به این نمایشگاه آمده است.

پژوهای جدید به نمایشگاه تهران آمدند

در بخشی از سالن 38 که به گروه خودروسازی ایران خودرو اختصاص پیدا کرده است، در بخشی محصولات جدید پژو در ایران حضور دارند. پژو 208، 2008، 308، 301 و 508 ازجمله محصولات مشترک پژو و ایران‌خودرو هستند که از اواخر سال 1395 به بازار ایران راه یافته‌اند. این خودروها با موتور 1/6 لیتری عرضه می‌شوند قدرتی بین 120 تا 160 اسب بخار دارند. گیربکس اتوماتیک از ویژگی‌های خوب این محصولات جدید به حساب می‌آید. حضور پژوهای جدید در نمایشگاه تهران باعث شده است دید مردم در مورد این خودروساز فرانسوی تا حد زیادی تغییر کند و این کمپانی را به‌عنوان یک شرکت صاحب تکنولوژی با محصولات به‌روز بشناسند.
نکته جالب در سالن 38، حضور پژو 301 بود که با امکانات سطح فول ارائه شده بود. اگر این خودرو با همین مشخصات با قیمت 63 میلیون تومان در نسخه اتوماتیک عرضه شود، می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار بسیاری از چینی‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. 301 حاضر در سالن به چهار کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم پایداری الکتریکی، حالت تعویض دنده و... مجهز است که نظرهای زیادی را با توجه به قیمت اعلام شده سمت خود جذب می‌کند.

برجسب ها : دنیای خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید دیدار با چند خودروی جدید
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو