وزیر صنعت، معدن و تجارت: خودروی معیوب نباید از کارخانه بیرون بیاید، حتی اگر خط تولید 10 روز بخوابد

آغاز مذاکره با کره و ژاپن برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران

در این همایش شرکت‌ها و نمایندگانی از کشورهای اتریش، بلژیک، چین، چک‌‌واسلواکی، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، کویت، هلند، عمان، پاکستان، کره‌جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، امارات و انگلستان حضور دارند.

کد : 1771
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اسفند 1394
print
نظرات : 0
آغاز مذاکره با کره و ژاپن برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران

روزنامه دنیای خودرو-گروه خبر: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در حاشیه سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو از مذاکره با شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی کشورمان خبر داد. به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر با گروه‌های مختلف اقتصادی خارجی مذاکره داریم که عمدتا کشورهای اروپایی هستند، اظهار کرد: در این راستا عصر روز گذشته نیز با هیات بزرگی از کره با حضور وزیر این کشور ملاقاتی انجام شد. وی افزود: طرف کره‌ای بر سرمایه‌گذاری در ایران تاکید دارد و قبلا نیز مذاکراتی در این خصوص با آنها داشته‌ایم. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با ژاپنی‌ها هم در زمینه صنعت خودرو در حال مذاکره هستیم. نعمت‌زاده با بیان اینکه رویکرد شرکت‌های خارجی نسبت به همکاری با ایران در ماه‌های اخیر تغییر کرده است، گفت: وضعیت چند سال گذشته باعث شده است بخش سرمایه‌گذاری در تولید کمتر مورد توجه قرار گیرد اما در حال حاضر این وضعیت برعکس شده است و امیدواریم به دانش فنی مناسبی در صنایع کشور دست یابیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در همکاری‌ با شرکت‌های خارجی موضوع صادرات مورد توجه است تا از این طریق ارزآوری صورت گیرد و در این راستا باید عمق ساخت داخل در تولید خودروهای جدید افزایش یابد. وی تاکید کرد: میزان داخلی‌سازی در خودروها باید از یک رقم حداقلی شروع شود و به حدود 70 تا 80 درصد برسد و 30 درصد از محصولات و قطعات صنعت خودرو نیز صادر شود. وی با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی و صنعتی ایران و ترکیه گفت: در بخش اقتصاد و صنعت، همکاری‌های خود را با ترکیه ادامه خواهیم داد و در این راستا به تولید خودروی مشترک نیز فکر می‌کنیم.
 بر اساس این گزارش، روز گذشته سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد و تا امروز نیز ادامه دارد. در این همایش شرکت‌ها و نمایندگانی از کشورهای اتریش، بلژیک، چین، چک‌‌واسلواکی، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، کویت، هلند، عمان، پاکستان، کره‌جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، امارات و انگلستان حضور دارند. همچنین همزمان با برگزاری این همایش، اولین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و تا چهارشنبه نیز ادامه دارد. در این نمایشگاه ۱۱ شرکت در زمینه مواد اولیه،۱٨۳ شرکت قطعه‌سازی،۱۲ شرکت خودروساز،۳۵ شرکت ماشین‌آلات،۲۳ واحد مهندسی و تحقیقاتی و دانش‌بنیان،۱۱ مرکز تست و آزمون، 8 واحد آموزشی، 5      شرکت لیزینگ و فروش،۱۲ نشریه، ۷ شرکت خدمات پس از فروش،10 سازمان مردم نهاد تخصصی داخلی، 2 سازمان مردم‌نهاد تخصصی خارجی و ۲۴ سرمایه‌گذار در نمایشگاه حضور دارند.

برنامه دولت برای صنعت خودرو
 وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو اظهار کرد: هدف اصلی ارتقای کیفی محصولات مربوط به خودرو اعم از قطعات، اجزا و خود خودرو است و هدف دیگر افزایش ظرفیت تولید خودرو با حداقل تولید 3 میلیون دستگاه خودرو در چشم‌انداز ده‌ساله دیده شده و امیدواریم با گشایش بازارهای صادراتی این رقم افزایش یابد.
وی افزایش توان مهندسی و فنی و تحقیق و توسعه را از الزامات جهانی شدن خودرو عنوان کرد و افزود: این هدف مهم را با کمک مراکز علمی و تحقیقاتی و صنایع پیش خواهیم برد.
محمدرضا نعمت‌زاده یادآور شد: 1.5 سال پیش با کمک دست‌اندرکاران برنامه راهبردی 10 ساله تدوین و سال گذشته نیز در همین اجلاس ارائه شد و بر مبنای آن حرکت آغاز شده است و اگر اصلاحاتی لازم باشد حتما انجام می‌شود.
نعمت‌زاده تصریح کرد: یکی از اهداف چشم‌انداز بیست‌ساله کشور این است که سطح تولیدات صنعتی از لحاظ فناوری افزایش یابد و در حال حاضر حدود 37 درصد است که امیدواریم رد 5 سال آینده 50 درصد تولیدات صنعتی از فناوری متوسط به بالا برخوردار باشد که صنعت خودرو می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.
به گفته وی، صنایع خودرو مهم‌ترین بخش صنعتی کشور است و حدود 10 درصد ارزش افزوده بخش صنعت در این حوزه نهفته که در آینده افزایش خواهد یافت، در حالی که از جهت اشتغال در رتبه 3 و از لحاظ فناوری دارای فناوری متوسط به بالاست.
او با اشاره به جلب مشارکت شرکت‌های معتبر خارجی افزود: خوشبختانه این حرکت بعد از شرایط بین‌المللی ایجاد شده آغاز شد و یکی از شرکت‌های فرانسوی که سابقه همکاری فنی با ایران‌خودرو را داشت، به قرارداد 50ـ50 مشارکت رسیدند و به زودی کار آغاز می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از ایجاد تفاهم اولیه دایملر ـ بنز با سه شرکت مشارکت برای تولید موتورهای پیشرفته دیزلی و تولید خودروهای بازرگانی و خدمات بعد از فروش و صادرات خبر داد و افزود: بحث دیگر رقابت‌‌پذیری صنعت است و می‌خواهیم خودرویی که از لحاظ کیفیت، قیمت، طراحی و پذیرش مشتری قابل رقابت باشد تولید کنیم، به همین دلیل پیش‌بینی شده از 3 میلیون خودروی تولیدی یک‌میلیون آن را به بازارهای خارجی تولید کنیم و در این زمینه علاقه‌مندیم از نام و نشان و تجارب شرکت‌های خارجی بهره ببریم و همانطور که بازار خودمان را در اختیارشان می‌گذاریم، آنها هم این کار انجام دهند و خودرویی تولید کنیم که روزآمد باشد و از شرایط کمی، کیفی و آلایندگی مورد پذیرش برخوردار شود.
نعمت‌زاده تاکید کرد: مورد دیگر که به دولت تعهد داده‌ایم تعهد می‌گیریم این است که باید بیلان و بالانس ارزی ما مثبت باشد. خودرو باید برای توسعه خودش در داخل و خارج و توسعه اقتصاد ملی مولد ارز باشد.


برجسب ها : دنیای خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید آغاز مذاکره با کره و ژاپن برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو