ویژه نمایشگاه ژنو

کد : 1802
تاریخ انتشار : يکشنبه 16 اسفند 1394
print
نظرات : 0
ویژه نمایشگاه ژنو
DB11 مادیان 600 اسب‌بخاری آستون مارتین

آستون مارتین DB11 جدید که سازنده‌اش آن‌را «قوی‌ترین، کارآمد‌ترین و پویا‌ترین مدل DB» در تاریخ 103 ساله این شرکت می‌خواند، در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. DB11 که نخستین محصول آستون مارتین از برنامه توسعه این شرکت موسوم به «قرن دوم» است، از یک موتور، بدنه و طراحی جدید و آیرودینامیک پیشرفته بهره می‌برد. این خودروی موتور جلو و محور عقب در حال حاضر با قیمت تقریبی 220 هزار دلار به فروش می‌رسد. اما شاید چشمگیرترین مشخصه این آستون مارتین خارق‌العاده را باید زیر کاپوت صدفی آن جست‌وجو کرد. این موتور 5204 سی‌سی V12 با توربوشارژرهای دوقلو که زیر نظر برایان فیتزیمونس، مهندس ارشد تولید رانشگر آستون مارتین خلق شده، قوی‌ترین موتوری است که در دل یک مدل DB جاده‌ای قرار می‌گیرد. 600 اسب بخار نیرو و گشتاور 699 نیوتون متری آن برای این که صفر تا 100کیلومتر این ماشین را به 3.9 ثانیه و حاکثر سرعت آن را به 320 کیلومتر بر ساعت برسانند کافی هستند. DB11 نخستین خودرویی است که آستون مارتین در آن از یک واحد تویین‌توربو استفاده می‌کند. آستون مارتین هدف تیم مهندسی خود را ایجاد ساختار بدنه‌ای قرار داد که سبک‌تر، قوی‌تر و کارآمدتر از مدل قبلی یعنی DB9 باشد. با استفاده از ترکیبی جدید از پرس آلومینیوم‌، گدازش و ریخته‌گری مهندسان آستون مارتین به ساختاری رسیدند که به ادعای این کمپانی «استانداردهای جدیدی را برای مقاومت و سبکی تعریف می‌کند».


 Q2؛ محصول جدید آئودی برای جوانان 

مدل جدید آئودی Q2 هم با حضور در نمایشگاه ژنو برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفته است. این کراس‌اوور تنومند کوچک‌تر از مدل A3 اسپرت‌بک است و تنها 1250 کیلوگرم وزن دارد. این ماشین با 6 گزینه رانشگری و همچنین گزینه سیستم چهار چرخ محرک کواترو به بازار خواهد آمد. آئودی می‌گوید این مدل جدید برای برآورده کردن نیازهای رانندگان جوان و شهرنشین ساخته شده و امیدوار است با این ماشین خریداران جدیدی را به سمت برند خود جذب کند. بر همین اساس Q2 از یک بدنه متمایز برخوردار است که گرایشات طراحی جدیدی را معرفی می‌کند. در جلوی ماشین یک جلوپنجره تک قاب با چندضلعی‌هایی متفاوت قرار دارد و چراغ‌های جلوی آن هم اندکی چهارگوش‌تر از چراغ مدل‌های اخیر آئودی است. در عقب این ماشین هم یک لبه به سبک R8 در ستون C ماشین قرار دارد و چراغ‌های عقب آن هم از یک طراحی کاملا جدید برخوردار است. به‌طور کلی ظاهر کلی این ماشین در خط تولید آئودی متفاوت است و این امر تا حد زیادی به خاطر ابعاد ترکه‌ای آن است. این ماشین تنها در قالب پنج در و پنج سرنشین به بازار خواهد آمد و گزینه استاندارد آن محور جلو است. آئودی اعلام کرده است Q2 را با سه موتور TFSI و سه موتور TDI به بازار عرضه خواهد کرد که گستره آنها از یک تا دو لیتر است. 

ابرماشینی به نام پیکان! 

کمپانی جدید آپولو که از بقایای کمپانی گومپرت ساخته شده، پس از معرفی ابرماشین آپولو-ان ابرماشین 1000 اسب بخاری جدیدی را با نام «ارو» با خود به سوئیس آورده است. هرچند ارو در زبان انگلیسی به معنی پیکان است، اما لازم به گفتن نیست که تفاوت این دو خودرو از زمین تا آسمان است. این ماشین که هنوز یک نمونه اولیه است، از ساختار لوله‌ای کروم و کربنی آپولو-ان و همچنین موتور 4 لیتری بای-توربوی V8 آن بهره می‌برد. هرچند همان‌طور که مشخص است بدنه آن به طور چشمگیری دستخوش طراحی مجدد قرار گرفته است. این طراحی که توسط تیم بریتانیایی آپولو صورت گرفته است، هدفی جز گسترده‌تر کردن پایگاه مشتریان خود دنبال نمی‌کند. موتور این ماشین هم مانند مدل قبلی ساخت کمپانی آئودی است و مانند قبل امکان دارد بنا به خواست مشتریان در قدرت‌های متفاوت تنظیم شود. قوی‌ترین حالت موتور 986 اسب بخار با گشتاور 999 نیوتون‌متر است. آپولو در تولید این ماشین جدید نیز دغدغه همیشگی خود یعنی کاهش وزن را دنبال کرده است و گفته می‌شود به وزنی کمتر از 1300 کیلوگرم دست پیدا کرده است. صفر تا 100کیلومتر این ماشین 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 359 کیلومتر در ساعت است. هنوز جزئیات دقیق در مورد قیمت، حجم تولید و تاریخ عرضه آن مشخص نیست. اما می‌دانیم که ارو واقعی است، مهندسی آن در آلمان انجام می‌شود و هنوز از مشارکت رئیس پیشین شرکت یعنی رولند گومپرت بهره می‌برد. 

آتکا؛ نخستین شاسی‌بلند سئات

سرانجام انتظارها به سر آمد و کمپانی سئات نخستین مدل شاسی‌بلند خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. این شاسی‌بلند که آتکا نام دارد بی‌شباهت به نیسان قشقایی نیست و طیف مشابهی از خریداران را هدف قرار داده است. آتکا از ماه سپتامبر در بازارهای جهانی به فروش خواهد رسید و قیمت آن نیز مانند ظاهرش، قابل مقایسه و در رقابت با قیمت نیسان قشقایی پیش‌بینی شده است. مدل‌های شاسی‌بلند در یکی، دو سال اخیر از استقبال بسیار خوبی در بازارهای جهانی برخوردار شده‌اند و سال گذشته شاسی‌بلندها در اروپا و آمریکا پرفروش‌ترین ماشین‌ها بودند.  آتکا که به نظر می‌رسد از فرمولاسیون بازاری لئون بهره می‌برد، نخستین شاسی‌بلند سئات است و انتظار می‌رود رشد قابل ملاحظه‌ای را برای گروه خودروسازی فولکس‌واگن به ارمغان بیاورد. همچنین در اوایل سال 2018 نیز سئات یک شاسی‌بلند کوچک‌تر را که بر اساس نسل بعدی ایبیزا ساخته شده به بازار عرضه کند و همچنین تحقیقات این شرکت برای تولید یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر تا اواخر دهه جاری میلادی نیز ادامه دارد. آتکا که روی پلتفرم MQB فولکس‌واگن سوار است، 4.36 متر طول دارد که آن را 2 سانتی‌متر از قشقایی کوتاه‌تر می‌کندو فاصله دو محور آن نیز مانند مدل لئون 2.64 متر است و عرض 1.48 متری و ارتفاع 1.6 متری آن کاملا در تشابه با رقیب اصلی آن یعنی قشقایی است. آتکای پنج سرنشین از ابتدای فروش با گزینه‌های استاندارد محور جلو و همچنین چهار چرخ محور به بازار خواهد آمد.

کوروت گرنداسپرت در آستانه تجربه‌های جدید

شورولت کوروت گرند اسپرت که در دسته خودروهای اسپرت دو منظوره (هم برای مسابقه و هم برای خیابان) قرار می‌گیرد نیز به ژنو رفته است تا برای طرفدارانی که از اواخر تابستان می‌توانند آن را در بازار پیدا کنند دلبری کند. کوروت گرند اسپرت در میان کوروت استینگری استاندارد و کوروت Z06 فوق‌سریع قرار می‌گیرد و از تنظیم شاسی‌ سفارشی، سیستم‌های خنک‌کننده مخصوص و فناوری‌های عملکردی جدید بهره می‌برد. موتور تنفس طبیعی V8 این ماشین  که LT1 نام دارد، 460 اسب بخار نیرو را از طریق یک جعبه انتقال نیروی دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. شورولت یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته را نیز برای این ماشین در نظر گرفته است. گرند اسپرت از سیستم کنترل رانش مغناطیسی کوروت بهره می‌برد، اگرچه از فنرها و قوس‌های لوله‌ای مخصوص خود برخوردار است. کوروت گرند اسپرت که در دو مدل کوپه یا کانورتیبل به بازار خواهد آمد. به گفته شورولت: «یک ساختار سبک، پکیج آیرودینامیک اسپرت دو منظوره، تایرهای میشلین و موتور با تنفس طبیعی را عرضه می‌کند». مارک ریوس، رئیس بخش توسعه جهانی محصولات شورلت درباره این ماشین می‌گوید: «بیش از 50 سال است که مسابقه دادن جزئی از ماهیت کوروت را تشکیل می‌دهد و این امر به ما در تولید خودروهای بهتر و با قابلیت‌های بیشتر کمک فراوانی کرده است. استقبال جهانی از نسل هفتم کوروت این پیوند مستقیم را نشان می‌دهد و گرند اسپرت با فناوری‌های جدید خود به محدوده‌های جدید و هیجان‌انگیزی وارد خواهد شد.»

برجسب ها : دنیای خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید ویژه نمایشگاه ژنو
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو