گزارش روزنامه «دنیای خودرو» از آخرین روز برگزاری نمایشگاه خودروی تهران

استقبال از نمایشگاه خودروی تهران در روز آخر

در آخرین روز نمایشگاه همچنان غرفه‌های ایران خودرو، هاوال، کرمان‌موتور و کارمانیا مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و دلیل آن حضور محصولات جدید این شرکت‌ها برای تهرانی‌ها بود.

کد : 1803
تاریخ انتشار : شنبه 15 اسفند 1394
print
نظرات : 0
استقبال از نمایشگاه خودروی تهران در روز آخر

روزنامه دنیای خودرو-حسین دلاور: روز آخر نمایشگاه توانمندی صنعت خودروی ایران با استقبال خوب مردم روبه‌رو بود و افراد زیادی را به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کشاند. همچنان غرفه‌های ایران خودرو، هاوال، کرمان‌موتور و کارمانیا مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و دلیل آن حضور محصولات جدید این شرکت‌ها برای تهرانی‌ها بود. با آنکه تست‌درایوها در فضای محدود انجام می‌شد و زمان آن کمی کوتاه بود، باعث شد افراد زیادی به بخش تست درایو بیایند و از این بخش لذتی ببرند. بخش دستاوردهای بومی و دانش‌بنیان هم با وجود اینکه بیشتر فنی به نظر می‌رسید، جوانان زیادی را به سالن 38A می‌کشاند و گفت‌وگوهای جالبی در غرفه‌ها انجام می‌شد. در این بخش به آخرین اخبار نمایشگاه خودرو می‌پردازیم.

سرانجام 207i مدل 95 معرفی شد

می‌توان پژو 207 آی را خودرویی دانست که بسیار مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفت. با اینکه این خودرو در حقیقت همان 206 پلاس بود، ولی مالکان آن را به‌خاطر تغییرات ظاهری و کیفیت بهتر، متفاوت از 206 می‌دانستند. بعد از توقف تولید این خودرو، نسخه اتوماتیک مدل 91 آن در بازار قیمتی بیش از 50 میلیون تومان را تجربه کرد و همیشه نسخه‌ دنده‌ای آن قیمتی بیشتر از هم مدل 206 خود داشت. چندی پیش گروه صنعتی ایران‌خودرو طرح فروش این مدل را پیروی آغاز تولید پژو 207 آی در نمایندگی‌‌ خود آغاز کرد. بسیاری از افراد قصد خرید این خودرو را داشتند، ولی به علت معلوم نبودن مشخصات این خودرو آن هم بعد از سه سال توقف تولید، باعث شده بود که دست نگه دارند. نمایشگاه خودروی تهران باعث شد نمونه قابل عرضه این خودرو به بازار معرفی شود و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، دوباره با پژو 207i آشنا شوند. این‌بار شرکت ایران‌خودرو برای عرضه مجدد این هاچ‌بک پرفروش، فیس‌لیفتی را از جانب خود در نظر گرفته است و امکاناتی را به آن اضافه کرده تا بتواند طراحی قدیمی را تا حدودی بپوشاند. پژو 207 آی با مدل 1395 با چراغ‌های تغییر‌یافته عرضه می‌شود. در کاسه‌چراغ جلو، نور خطی روی ابروی چراغ قرار گرفته است و نقش دی‌لایت را ایفا می‌کند. چراغ‌های عقب از حالت همیشگی خارج و در همان سبک با خطوط شکسته همراه شده است. آینه‌های جانبی شکلی دیگر به خود دارد و فرم تخم‌مرغی را از دست داده است. این آینه‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که با خطوط تند بدنه همخوانی بیشتری دارند. اتاق این خودرو تغییر چندانی نکرده و تنها در بخش فرمان تغییر کرده است. دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان آمده و فرمی شبیه فرمان دنا را به خود گرفته است. در نمونه موجود در نمایشگاه، به جای ساعت، مانیتور در جایگاه آن نصب شده بود. البته اعلام نشد که نسخه‌های ثبت‌نام شده با مانیتور تحویل داده می‌شود یا نه. با توجه به تولید دوباره پژو 207آی پیش‌بینی می‌شود که رقابتی بین این خودرو و رنو ساندروی دنده‌ای صورت بگیرد.

امکانات جدید برای خودروهای موجود

اگر در نمایشگاه چرخی می‌زدید، مقداری سیم و صندلی و قطعات فلزی می‌دیدید که جذابیت ظاهری ندارند. با دقت و پرس‌و‌جو به این نتیجه می‌رسید که قرار است برخی امکانات در محصولات ایران‌خودرو و برخی شرکت‌های خودروسازی نصب شود. اولین دستاورد، سیستم پایداری الکتریکی است که برای رانا طراحی شده است و فیلم تستی از آن در سالن 38 نمایش داده می‌شود. براساس این فیلم شما می‌توانید ببینید که سیستم پایداری با دریچه‌های 12 کاناله چه تاثیری روی استقامت این خودرو در دور موتور بالا و جاده‌های لغزنده می‌گذارد. گویا این سیستم چند وقتی است طراحی و در حال آزمایش است. از تست‌های ابتدایی آن حدود 2 سال می‌گذرد. مسئول این بخش می‌گفت که قرار است به‌زودی این آپشن پایداری روی رانا نصب و به بازار عرضه شود. با نگاهی ساده می‌توانیم به این نتیجه برسیم که دانش بومی ایرانی در بحث فنی خودرو در حال گسترش است، ولی سرعت این فعالیت‌ها پایین بوده و خریداران از این فناوری‌ها خیلی دیر استفاده می‌کنند. شاید اگر این امکانات همگام با دستاوردهای جهانی روی خودروهای موجود بازار نصب شود، نگرش خریداران خودروهای ایرانی نسبت به تولیدات داخل تغییر کند و بیشتر به محصولات داخلی اعتماد کنند. از طرفی با توجه به تولید سیستم پایداری الکتریکی و کیسه هوای جانبی، نهادهای مسئول باید قوانینی را وضع کنند که تولیدکنندگان داخلی دستاوردهای علمی را بیشتر در خطوط تولید استفاده کنند و از آن‌ها حمایت کافی به‌عمل آید.

کارمانیا تست رانندگی S6 را برگزار کرد

شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان تولیدکننده محصولات BYD در ایران، در آخرین روز از نمایشگاه توانمندی صنعت خودروی ایران، تست اولین محصول خود را برای بازدیدکنندگان انجام داد. S6 که بیرون سالن پارک شده بود، به محوطه تست آورده شد و بازدیدکنندگان این خودروی شاسی‌بلند و کراس‌اوور را مورد آزمایش قرار دادند. بعد از هر تست، تعداد زیادی از این افراد نسبت به عملکرد S6 رضایت داشتند و از این خودرو در زمینه مانورپذیری تعریف و تمجید می‌کردند. این خودرو به‌عنوان یک شاسی‌بلند تک‌دیفرانسیل به بازار ایران راه پیدا کرده و روی پلت‌فرم لکسوس RX نسل دوم طراحی شده است. این خودرو موتور 4/2 لیتری 164 اسب‌بخاری دارد توانست رانندگان تست را راضی کند. مهم‌ترین دلیل برای رضایت بازدیدکنندگان، گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه بود که عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان می‌داد. در کنار آن کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در حدی بود که اکثر افرادی که فرم ثبت‌نام را پر می‌کردند، این مسئله را یکی از دلایل انتخاب S6 می‌دانستند. سیستم تهویه دوگانه، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، شش کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، کروزکنترل، دوربین عقب و دوربین زیر آینه سمت شاگرد، رینگ 18 اینچی و... ازجمله امکانات خوب این خودرو است که در نگاه اول با توجه به قیمت 92 میلیون تومانی نظر بسیاری را جلب می‌کند. اولین سری تحویل این خودرو در تابستان 95 صورت می‌گیرد و آن موقع است که باید واکنش مردم را در مورد این خودرو در خیابان‌ها دانست.

زمان نامناسب، دغدغه بازدیدکنندگان

بعد از سال‌ها در تهران نمایشگاهی با مضمون خودرو برپا شد و باز هم این امکان فراهم  نشد که اکثر علاقه‌مندان به این نمایشگاه بیایند. وقتی با بازدیدکنندگان و غرفه‌داران این دوره از نمایشگاه خودروی تهران صحبت می‌کردیم، به نکته‌ای واحد اشاره می‌کردند که زمان برگزاری نمایشگاه مناسب نیست. برگزاری نمایشگاه در وسط هفته باعث شده بود شهروندان زیادی نتوانند از نمایشگاه بازدید کنند. از طرفی ساعت آن که بین 12 تا 20 مقرر شده بود، درست به زمانی برمی‌گشت که افراد مشغول کار بودند و در محل کار شخصی یا اداری تا حدی در حال خدمت‌رسانی می‌کردند. با توجه به اینکه اکثر مشاغل اداری تهران تا ساعت 16 مشغول کار هستند، برای رسیدن به این محل با مشکل ترافیک مواجه می‌شوند و بدیهی است که بسیاری از افراد با‌توجه به ساعت نمایشگاه، نتوانند در زمان مناسبی خود را به محل برگزاری نمایشگاه برسانند. اگر نمایشگاه خودرو، روزهای آخر خود را در پنجشنبه و جمعه سپری می‌کرد، می‌توانستیم شاهد استقبال خوب و بیشتر مردم از این نمایشگاه باشیم. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که باز هم تهرانی‌ها سنگ‌تمام گذاشتند و با تمام ناهماهنگی‌های زمان نمایشگاه، خود را می‌رساندند و توانستند در روز دوم، سوم و چهارم استقبال پرشوری را برای صنعت خودرو ایران ایجاد کنند. 


برجسب ها : دنیای خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید استقبال از نمایشگاه خودروی تهران در روز آخر
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو