آخرین مصاحبه با استفان وینکلمن درمقام مدیر لامبورگینی

وداع باشکوه آقای مدیر

ما گفته‌ایم که فرمان‌‌پذیری ماشین‌هایمان از شتاب آنها بیشتر برایمان اهمیت دارد و شتاب هم برای‌مان مهم‌تر از حداکثر سرعت است. این  موضوع همیشه اولویت اصلی ما بوده است. 

کد : 1807
تاریخ انتشار : يکشنبه 16 اسفند 1394
print
نظرات : 0
وداع باشکوه آقای مدیر

روزنامه دنیای خودرو-علی منصوری: استفان وینکلمن، مدیر افسانه‌ای لامبورگینی بعد از گذشت بیش از 10 سال در حال ترک این کمپانی و پیوستن به بخش کواترو در آئودی است. در نمایشگاه ژنو، جایی‌که لامبورگینی در آن برای بزرگداشت صدمین سال تولد بنیانگذار خود فروچو لامبورگینی از نسخه ویژه‌ چنتاریو رونمایی می‌کند، آقای وینکلمن برای آخرین بار به عنوان مدیرعامل لامبورگینی با خبرنگار مجله اتوکار درباره پست جدید خود گفت‌وگوکرده است. در این مصاحبه او از سال‌های سکانداری لامبورگینی که قرار است به‌زودی در دستان استفانو دومنیکالی مدیر پیشین تیم فراری قرار بگیرد، سخن می‌گوید.  

رفتن از لامبورگینی آن هم درست در زمانی‌که این کمپانی در حال برگزاری جشن صدسالگی بنیان‌گذار خود است، یک‌جور زمان‌بندی شسته‌و‌رفته به نظر می‌رسد. این‌طور نیست؟
این زمان‌بندی به قول شما اتفاقی است، اما به‌هر حال تقارن دلپسندی است. در طول 10 سال گذشته به مناسبت‌های مختلف ما نسخه‌های محدودی را به بازار فرستادیم، اما این نسخه محدود از چنتاریو خاص تر از بقیه بوده و نشان‌دهنده احساسات است و علاوه بر آن‌که به تجلیل از بنیانگذار شرکت ما می‌پردازد، نشان‌گر آینده‌‌ای شورانگیز نیز هست.  

در طول این سال‌ها مجموعه‌ای از نسخه‌‌های محدود و خاص لامبورگینی را از جمله رونتون، آونتادور جی، وننو و سستو المنتو معرفی کرده‌اید. به نظر می‌رسد علاقه‌ای خاص به ایده‌های افراطی درباره ماشین‌هایتان دارید. 
با ارائه نسخه‌های محدود و خاص اجازه پیدا می‌کنیم که هر چند وقت یک‌بار کاری خارق‌العاده انجام دهیم. این امر برای ما اهمیت زیادی دارد، زیرا به ما اجازه می‌دهد کاری ویژه را برای مشتریان‌ و کارکنان‌ و برندمان انجام و نشان دهیم چه کارهایی از دست‌مان ساخته است و همیشه با داشتن تنها دو خط تولید خود را به تیتر خبرها برسانیم. ما یک کمپانی پرشور هستیم و این کار به ما اجازه می‌دهد شور و هیجان‌مان را جهت‌دهی کنیم.

آیا همه این نسخه‌های خاص درآمدزایی داشته‌اند؟
بله، وگرنه نمی‌توانستیم آنها را بسازیم.

آیا خودتان به مدل خاصی علاقه دارید؟ 
من همیشه می‌گویم که آخرین ماشینی که ساخته‌ام ماشین محبوب من است، اما در این مورد، باید بگویم که اولین ماشین، یعنی رونتون، جایگاه ویژه‌ای در دلم دارد. ما ایده‌ای داشتیم و بعد توانستیم آن را به چیزی بسیار خاص بدل کنیم. ماشین دیگری که به آن علاقه خاصی دارم، سستو المنتو است. این ماشین بدون آن‌که رقیبی داشته باشد از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برخوردار بود. این ماشین به شیوه‌ای نوین از فناوری قطعات سبک‌وزن بهره می‌برد و واقعا محدوده‌های آنچه را که امکان‌پذیر بود، گسترش داد. سستو المنتو به چیزی رسید که تقریبا غیرممکن بود. 

در دوره شما چه تغییراتی در لامبورگینی به وجود آمد؟
من در جایگاهی نیستم که قضاوت کنم. من روی هر چیزی که فکر می‌کردم حائز اهمیت است کار کردم، اما کار ما همه جانبه بود. ما روی برند، محصول و شبکه توزیع‌مان کار و هم‌چنین موضوعات مشابهی کار کردیم و تصورات را تغییر دادیم. نکته کلیدی در این بود که همه خط واحدی را دنبال می‌کردیم. 

چه چیز هرگز در لامبورگینی عوض نمی‌شود؟
شور. خیلی مهم است که این ویژگی همیشه زنده نگه داشته شود و این امر برای هرکس که قابلیت دیدنش را داشته باشد، حائز اهمیت است. 

آیا شور به معنی مبارزه هم است؟
بله. همیشه. اگر بخواهید پرشور باشید باید مبارزه کنید.

بزرگ‌ترین مبارزه شما کدام بود؟
بزرگ‌ترین چالش من سومین مدل بود؛ یعنی مدل شاسی‌بلند اوروس. به سرانجام رساندن آن یک کارزار دشوار بود. 

آیا از این‌که استوک [خودروی چهار در با موتور جلو] هرگز از مرحله ایده فراتر نرفت، تاسف نمی‌خورید؟
اگر در نظر بگیرید که من تنها یک شانس برای مدل سوم داشتم، آن وقت می‌بینید درست‌تر همین است که آن را صرف تولید اوروس کنیم. بعدا هم می‌شود به تولید استوک فکر کرد. حرف من این است که لامبورگینی می‌تواند خط تولید خود را به بیشتر از سه محصول گسترش دهد. 

آیا می‌توانید مشتریان معمول لامبورگینی را توصیف کنید؟
اکثر مشتریان ما را مردان کارآفرین و چهره‌های مشهور تشکیل می‌دهند. آنها عاشق ماشین‌های ساخت ایتالیا هستند و به داشتن این ماشین‌ها افتخار می‌کنند. 

دل‌تان برای این تنگ نمی‌شود که مشتریان‌تان را از نزدیک می‌شناسید؟
بله، من با تمام فروشندگان و مشتریان لامبورگینی رابطه نزدیکی داشته‌ام و شاید در آئودی این مسئله تکرار نشود. اما در کمپانی‌هایی که حجم تولید بالایی دارند هم نمی‌توانید از مشتریان جدا باشید. باید همواره با آنها صحبت کنید تا بدانید به چه چیزی فکر می‌کنند و چه می‌خواهند. 

آیا محصول مورد علاقه‌ای وجود دارد که تحت نظارت شما ساخته شده باشد؟
آونتادور، این اولین پروژه‌ای بود که از ابتدا تا انتهای آن حضور داشتم. این ماشین در دلم بیشتر جا دارد، اما در کل همه ماشین‌های‌مان را دوست دارم.  

بعضی منتقدان بر این باورند که لامبورگینی به مرور زمان اولویت خود را بر ظاهر ماشین‌هایش گذاشته تا عملکرد آنها. آیا این نظر منصفانه است؟
واضح است که طراحی ماشین‌های ما در کنار عملکرد آنها همیشه یکی از دو دلیل اساسی مشتریان برای خرید بوده است. ما گفته‌ایم که فرمان‌‌پذیری ماشین‌هایمان از شتاب آنها بیشتر برایمان اهمیت دارد و شتاب هم برای‌مان مهم‌تر از حداکثر سرعت است. این همیشه اولویت اصلی ما بوده است. برای دستیابی به رکورد سرعت بهتر، فرمان‌پذیری تاثیر بیشتری دارد تا حداکثر سرعت. این مسیری بوده است که ما دنبال کرده‌ایم. 

چه توصیه‌ای برای استفانو دومنیکالی دارید؟
توصیه‌ای ندارم.  او ده‌ها سال است که در صنعت خودرو بوده و کارش را خوب بلد است.

بزرگ‌ترین چالش را برای او چه می‌دانید؟
به سرانجام رساندن تولید اوروس. یقینا مساله پراهمیتی است. 

در اولین روز کاری خود در آئودی، دل‌تان بیشتر از همه برای چه چیزی در لامبورگینی تنگ می‌شود؟
تیم همکارانم. در این سال‌ها علاقه زیادی به آنها پیدا کرده‌ام. برای باقی چیزها باید صبر کرد و دید. 

وظیفه شما در آئودی دقیقا چیست؟
. تمرکز اصلی من تاکنون روی لامبورگینی بوده است و تا زمانی که وارد آئودی نشوم، عوض نخواهد شد. 

برجسب ها : دنیای خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید وداع باشکوه آقای مدیر
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو