در کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید‌‌ ملی بررسی شد

بررسی قرارداد پژو و ایران خودرو در مجلس

در این قرارداد شرکت پژو متعهد به انتقال دانش و تکنولوژی شده و این مورد یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های قرارداد قبلی پژو با قرارداد جدید است.

کد : 1834
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اسفند 1394
print
نظرات : 0
بررسی قرارداد پژو و ایران خودرو در مجلس

روزنامه دنیای خودرو: روز گذشته کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید‌‌ ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی میزبان معاونان وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، خانه صنعت و مدیر‌عامل ایران‌خودرو بود و قرارداد پژو و ایران‌خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی با اشاره به اینکه نحوه توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در صنعت خودروسازی در جلسه روز گذشته مورد بحث قرار گرفت، اظهار کرد: در این جلسه یکه‌زارع از قرارداد جدید با پژو خبر داد که در قالب شراکت راهبردی با سهم 70 درصد داخلی و 30 درصد صادرات امضا شده و محصولات پژو در سه مدل 208، ‌2008 و 301 با حجم 500 میلیون یورو در قرارداد با سهم 50 درصد هر طرف (ایران-فرانسه) ارائه می‌شود.
اسماعیل جلیلی گفت: مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین گفت غرامت‌هایی که شرکت پژو برای عدم اجرای تعهدات در قراردادهای قبلی داشته در مجموعه اقدامات انجام شده خدمات و تجهیزات دریافت شده است.
سخنگوی کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید‌‌ ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی، تصریح کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون سوالاتی را درخصوص اولویت سرمایه‌گذاری به شکل نظام‌مند و همچنین علت ادامه قراراداد با پژو در صورت عدم پایبندی این شرکت به تعهدات در سال‌های قبل را مطرح کردند و مقرر شد جلسه بعدی برای بررسی موضوع قراردادها با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شود.
سهم 50 درصدی ایران خودرو از شرکت جوینت‌ونچر
محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» با بیان اینکه در شرکت جدیدی که در قالب جوینت‌ونچر در قرارداد پژو و ایران‌خودرو هر کدام از طرفین سهم 50 درصدی دارند، اضافه کرد: در این قرارداد شرکت پژو متعهد به انتقال دانش و تکنولوژی شده و این مورد یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های قرارداد قبلی پژو با قرارداد جدید است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت جوینت‌ونچری که در قرارداد ایران‌خودرو و پژو ایجاد شده، تاکنون مشابه آن در صنعت خودروسازی ایران وجود نداشته است، گفت: این شرکت، یک شرکت جدید و مستقل از شرکت‌های ایران‌خودرو  و پژو خواهد بود، منتها در مدیریت آن برای هر قسمت یک مدیر ایرانی و قائم‌مقام فرانسوی منصوب خواهد شد و بعد از دوسال این سمت‌ها تغییر می‌کند.
صالحی‌نیا با تاکید بر اینکه در این قرارداد به بحث آموزش بسیار تاکید و به صورت جدی به آن پرداخته شده است، افزود: در قالب این قرارداد، کارشناسان فرانسوی به ایران خواهند آمد و کارشناسان ایران‌خودرو نیز برای آموزش به فرانسه خواهند رفت. 


برجسب ها : دنیای خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید بررسی قرارداد پژو و ایران خودرو در مجلس
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو