جذاب‌ترین‌های نمایشگاه نیویورک 2016

بهار چهارچرخ‌ها در نیویورک

با به پایان رسیدن این نمایشگاه اکنون به معرفی پنج خودرویی می‌پردازیم که به باور کارشناسان حاضر در این رویداد بزرگ خودرویی به عنوان برخی از جذاب‌ترین شرکت‌کنندگان آن بوده‌اند.

کد : 1882
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردين 1395
print
نظرات : 0
بهار چهارچرخ‌ها در نیویورک

روزنامه «دنیای خودرو»-علی منصوری : نمایشگاه خودروی نیویورک امسال نیز مانند هر سال در اواخر ماه مارس برگزار شد و از ششم تا پانزدهم فروردین امسال این نمایشگاه با سابقه بیش از صد ساله خود در مرکز نمایشگاهی جیکوب جاویتز پذیرای ماشین‌هایی بود که قرار است در سال میلادی جاری راهی بازار خودروی جهانی شوند. پیش از تعطیلات نوروز به معرفی برخی از خودروهایی که قرار بود در این نمایشگاه عرضه شوند، پرداختیم. با به پایان رسیدن این نمایشگاه اکنون به معرفی پنج خودرویی می‌پردازیم که به باور کارشناسان حاضر در این رویداد بزرگ خودرویی به عنوان برخی از جذاب‌ترین شرکت‌کنندگان آن بوده‌اند. 

تویوتا با نسل دوم پریوس می‌تازد

تویوتا امسال با نسل دوم پریوس پلاگین هیبرید به نیویورک آمده بود. این ماشین مجهز به آخرین فناوری خودروهای تویوتا می‌تواند تنها با استفاده از باتری و بدون کمک گرفتن از موتور بنزینی خود مسافت پنجاه کیلومتری را با سرعت 134.4 کیلومتر بر ساعت طی کند. این ماشین که تا پایان سال میلادی جاری وارد بازارهای جهانی خواهد شد، در هر 100 کیلومتر تنها 1.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند و آلایندگی گاز دی‌اکسیدکربن آن نیز در هر کیلومتر 32 گرم است. این‌ها بهترین ارقامی هستند که تاکنون توسط خودروهای پلاگین هیبرید به دست آمده‌اند. ظاهر این پریوس پلاگین هیبرید اندکی با پریوسی که اخیرا رونمایی شده، متفاوت است و در جلو و عقب از چراغ‌های LED جدیدی بهره می‌برد. این ماشین 165 میلی‌متر دراز‌تر، 15 میلی‌متر عریض‌تر و 20 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از مدل کنونی پریوس است. نکته قابل توجه در این ماشین پنل‌های خورشیدی نصب شده روی سقف آن است در هنگام تابش خورشید،  باتری آن را شارژ می‌کنند و از طرفی در حالتی که ماشین صرفا با باتری به حرکت در می‌آید یک پمپ تزریق بنزین وظیفه فعال کردن تهویه هوا را بر عهده دارد. همچنین این ماشین از یک باتری لیتیوم یونی 8.8 کیلووات بر ساعت بزرگ‌تر استفاده می‌کند که به‌رغم ظرفیت اضافی‌اش، شارژ آن تنها دو ساعت و 20 دقیقه زمان می‌برد. تویوتا تاکنون از ذکر وزن خالص مدل جدیدش طفره رفته است، اما اصرار دارد میزان آن در سطح حداقلی حفظ شده است. 

بازگشت لینکلن با یک کانسپت رویایی دیگر

سال گذشته لینکلن با کانسپت جذاب کانتیننتال به نیویورک آمد و اساسا یکی از برندگان این نمایشگاه بود. امسال نیز این برند لوکس فورد دست روی دست نگذاشت و با کانسپتی آینده‌گرانه به نمایشگاه نیویورک آمد و نظرهای بسیاری را به خود جلب کرد.  به باور بسیاری، یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادها که امسال در نمایشگاه نیویورک رخ داد، رونمایی برند لینکلن از کانسپت یک خودروی شاسی‌بلند جدید بود. این کانسپت که نویگیتور نام دارد به عنوان جادارترین و لوکس‌ترین مدل شاسی‌بلند لینکلن معرفی شده است. این خودرو نیروی خود را از یک موتور 3.5 لیتری توئین‌توربوی V6 به دست می‌آورد که 395 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. جالب‌ توجه‌ترین خصوصیت این کانسپت کابین بزرگ و آینده‌نگرانه آن است که با باز شدن درهای بزرگ بال مرغابی آن و از طریق پلکانی بازشونده در کناره ماشین می‌توان به آن وارد شد. این فضای مجهز به وای‌فای که برای شش سرنشین صندلی دارد از صفحات نمایشگر جداگانه برای سرنشینان عقب برخوردار است و صندلی‌های آن در سی حالت مختلف قابل تنظیم هستند. همچنین این ماشین به یک سیستم موسوم به مدیریت جارختی برای حمل لباس‌ها و چمدان‌ها مجهز است. از دیگر ویژگی‌های این کانسپت ویژه می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، سیستم ردیابی عابران پیاده، یک دوربین 360 درجه و سیستم پارک خودکار آن اشاره کرد. در حال حاضر شاسی‌بلند بزرگ لینکلن با نام نویگیتور در ایالات متحده به فروش می‌رسد و گفته می‌شود این کانسپت جدید مجهز به ویژگی‌هایی است که در نسل بعدی این خودرو که در سال 2018 به بازار خواهد آمد، مشاهده خواهد شد.

آئودی R8 اسپایدر

آئودی R8 اسپایدر جدید که نسخه کروکی این خودروی موتور وسط آلمانی به شمار می‌رود نیز برای نخستین بار در نمایشگاه نیویورک امسال به نمایش گذاشته شد. این خودروی دو سرنشین زیبا به عنوان یکی از اعضای خانواده نسل دوم کوپه R8 قرار است اواخر سال 2016 به فروش برسد و به رقابت با نسخه تغییرچهره یافته و جدید پورشه 911 توربو کابریولت بپردازد. انتظار می‌رود قیمت آن حدود 12 هزار و 500 دلار بیشتر از مدل سقف‌دار آن باشد که قیمت پایه آن از حدود 170 هزار دلار آغاز می‌شود. اسپایدر R8 2016 روی یک نسخه اصلاح شده از ساختار بدنه آلومینیومی و فیبرکربنی R8 سوار است که از نسبت‌های سفت‌کننده اضافی در ستون‌های اولیه، پنجره جلو و پایه‌ها بهره می‌برد تا فقدان سازه سقف ثابت را جبران کند. آئودی ادعا می‌کند این ماشین نسبت به مدل پیشین خود که در سال 2009 رونمایی شد، از 50 درصد استحکام بیشتر و همچنین 113 کیلوگرم کاهش وزن برخوردار است. اسپایدر  R8نیز از همان موتور بنزینی5.2 لیتری V10 با تنفس طبیعی بهره می‌برد که با 532 اسب بخار نیروی خود، قلب تپنده R8 را تشکیل می‌دهد. با وزن خالص 1612 کیلوگرم، این موتور نسبت نیرو به وزن 330 اسب بخار برای هر تن را برای این کروکی لوکس به ارمغان می‌آورد. حداکثر گشتاور آن نیز به 539 نیوتون‌متر می‌رسد. آئودی ادعا می‌کند که صفر تا 100کیلومتر R8 اسپایدر تنها 3.6 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به حدود 317 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 

جنسیس و کانسپتی به‌نام نیویورک 

جنسیس که حالا دیگر برای خود یک برند مستقل محسوب می‌شود، در نمایشگاه امسال با رونمایی از کانسپت یک سدان چهار در هیبرید که نام آن را «کانسپت نیویورک» گذاشته بود، سعی کرد نشان دهد چگونه قصد دارد به نبرد با سری 3 ب‌ام‌و و آئودی A4 برود. این ماشین محورعقب که موتورش در قسمت جلو قرار دارد، اولین مدل جنسیس است که بعد از پیوستن لوک دونکرولک، طراح ارشد پیشین بنتلی، به تیم طراحی این شرکت معرفی می‌شود. در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره نحوه عمکلرد سیستم هیبرید این کانسپت منتشر نشده است، اما تقریبا مطمئن هستیم که این سیستم درنهایت مورد استفاده تمام خودروهای مربوط به برند جنسیس قرار خواهد گرفت. کانسپت نیویورک که همچنان از تم طراحی مورد استفاده جنسیس در کانسپت‌هایی مانند سدان G90 بهره می‌گیرد،  تا حدودی یادآور مدل G70 است؛ یک سدان چهار در که جنسیس در تلاش است به مدد آن بازار سدان‌های جمع‌و‌جور لوکس را قبضه کند و به این ترتیب به جایگاهی مناسب در یکی از دشوارترین بخش‌های بازار خودروی جهان دست پیدا کند. تنها مشخصات فنی منتشر شده درباره کانسپت نیویورک این است که موتور بنزینی دولیتری آن یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ‌شده با 242 اسب بخار نیرو است که در کنار یک سیستم انتقال نیروی هشت سرعته قرار می‌گیرد. به‌علاوه این کانسپت از 100 اسب بخار نیروی الکتریکی نیز برخوردار است و عملکرد یک خودروی اسپرت را نوید می‌دهد. 

GLC کوپه؛ جذاب‌ترین شاسی‌بلند نیویورک

در قیل و قال رجزخوانی ماشین‌های شاسی‌بلند مرسدس بنز هم نسخه‌ اسپرتی‌تری از شاسی‌بلند جمع‌وجور GLC خود را با نام GLC کوپه به نمایشگاه نیویورک آورده بود، که بیشتر از هر شاسی‌بلند دیگری در این نمایشگاه خودنمایی کرد. GLC کوپه که رقابت با ب‌ام‌و X4، پورشه ماکان و جگوار اف‌-پیس را هدف قرار داده است، در ابتدا با سه گزینه موتوری به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود قیمت این ماشین از حدود 54 هزار دلار آغاز شود. این ماشین که نخستین بار با اندکی استتار در نمایشگاه سال گذشته شانگهای در معرض دید عموم قرار گرفت، از رانشگر کلاس C بهره می‌برد و در کنار سایر محصولات این کلاس در کارخانه برمن این کمپانی در آلمان تولید خواهد شد. کاپوت، گلگیرهای جلویی و پنل‌های پایینی درهای این ماشین با GLC استاندارد مشابه است، اما سپرهای اسپرت‌‌تر، شیشه جلویی زاویه‌دار، سقف شیبدار و دم کشیده‌تر آن ظاهر متمایزی به آن بخشیده است. GLC کوپه علاوه بر فنرهای فولادی از دو سیستم تعلیق قابل کنترل بهره می‌برد و شامل کنترل بدنه پویا و کنترل بدنه هوایی می‌شود که در GLC استاندارد نیز وجود دارند. البته همچنین مدل کوپه خوابیده‌تر از GLC استاندارد است. در زمان عرضه به بازار GLC با سه گزینه موتوری راهی بازار خواهد شد: یک موتور بنزینی دو لیتری توربوشارژشده با 208 اسب بخار نیرو و دو موتور دیزل 2.1 لیتری با 168 و 201 اسب بخار نیرو. در هر سه مدل از جعبه‌دنده 9 سرعته 9G ترونیک و سیستم چهارچرخ محرک 4Matic مرسدس استفاده می‌شود.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید بهار چهارچرخ‌ها در نیویورک
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو