آقای معلم سرمربی تیم فوتبال سایپا در گفت‌و‌گو با روزنامه «دنیای خودرو»

بنز سوارم اما خودروی داخلی دوست دارم!

مجید جلالی، مربی تیم فوتبال سایپا در حال حاضر بنزسوار است. اما بنز او تقریبا هم‌قیمت کولئوس است. وی که پیش از این سوار خودروهای داخلی بوده است و هم‌اکنون نیز خودروهای داخلی را ترجیح می‌دهد.

کد : 1897
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردين 1395
print
نظرات : 0
بنز سوارم اما خودروی داخلی دوست دارم!

روزنامه «دنیای خودرو»-پگاه طوسی : مجید جلالی مربی تیم فوتبال سایپا، چهره آشنایی برای تمام فوتبال‌دوستان است. مرد سرعتی فوتبال که همه انرژی‌اش را در همان زمین چمن به کار می‌برد و وقتی به خیابان می‌رسد فقط با عقل و منطق می‌راند. هر چند او هم مانند بسیاری، جوانی پر شر ‌و‌ شوری داشته و پای روی گاز می‌گذاشته، سخت به دیگران راه می‌داده و میان ویراژ‌دادن‌هایش سبقت می‌گرفته است؛ آن هم با یک 504 قدیمی. اما همه این گاز و ترمزها مربوط به همان دوران بوده است و حالا آهسته و آرام با بنزش خیابان‌ها را پشت سر می‌گذارد. مرد سرعت، همچنان چشمش دنبال ماشین‌های تولید داخل است و قصد دارد همین روزها باز سراغ یک خوروی داخلی دیگر برود.  

مجید جلالی در مستطیل سبز 
مجید جلالی در سال 1335 در محله عارف تهران به دنیا آمد. او فوتبال را از زمین قیایی زیر نظر ناصر عبدی در باشگاه البرز شروع و تا سال 1365 در کسوت بازیکن در تیم‌های وحدت و شاهین بازی کرد. جلالی مربیگری را از سال 1357 در تیم‌های جوانان و نوجوانان وحدت شروع کرد و تاکنون در تیم‌های وحدت، هما، مقاومت تهران، پیام مقاومت مشهد، سایپا، پاس، صبا باتری، شهید‌قندی یزد، استقلال اهواز، فولاد خوزستان و تراکتورسازی مربیگری کرده است. او در سطح ملی هم هدایت تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و تیم نیروهای مسلح ایران را برعهده داشته است. جلالی تمام دوره‌های مربیگری از ابتدایی‌ترین‌ تا بالاترین سطح را که مدرک حرفه‌ای مربیگری است، طی کرده است. از افتخارات جلالی می‌توان به قهرمانی و نایب‌قهرمانی تیم نوجوانان و جوانان وحدت در تهران، قهرمانی در مسابقات جوانان ایران با تیم جوانان تهران، قهرمانی در لیگ برتر و جام اتحادیه ایران با تیم پاس تهران، قهرمانی در جام حذفی ایران و قهرمانی در سوپر جام ایران با تیم صبا‌باتری اشاره کرد. مجید جلالی در حال حاضر، به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال سایپا در لیگ برتر ایران بوده و همچنین وی دبیر کل کانون مربیان فوتبال ایران و مدرس بین‌المللی فیفا است.

پیکان، پراید، پژو 
مجید جلالی، مربی تیم فوتبال سایپا در حال حاضر بنزسوار است. اما بنز او تقریبا هم‌قیمت کولئوس است. وی که پیش از این سوار خودروهای داخلی بوده است و هم‌اکنون نیز خودروهای داخلی را ترجیح می‌دهد، در گفت‌و‌گو با روزنامه «دنیای خودرو» گفت: «ابتدا به سایپا نامه‌ای نوشتم و از آنها درخواست خرید خودروی تیانا کردم، اما آنها اعلام کردند که خودروی تیانا تمام شده است. پس از آن تقاضای خودرو کولئوس کردم که خرید آن هم مقدور نشد، زیرا در آن مقطع زمانی تولید خودرو کولئوس متوقف شده بود. در نتیجه من هم یک بنز را که از لحاظ قیمتی نزدیک به آن بود، خریدم. اما اگر شرایطی فراهم شود که بتوانم محصولات سایپا را خریداری کنم حتما پژو 206 همسرم را به یکی از محصولات سایپا تغییر می‌دهم. نزدیک 37 سال است که پشت فرمان می‌نشینم و رانندگی می‌کنم. در تمام این سال‌ها خودروی تولید داخل مثل پراید، پیکان و پژو پرشیا داشته‌ام و این اولین بار است که ماشین تولید خارج خریده‌ام.» 

فوتبال با سرعت اما رانندگی آرام
سرعت در بسیاری موارد لازمه انجام کار است، مخصوصا در فوتبال. اما در رانندگی، آرامش و احتیاط شرط لازم است. جلالی درباره نحوه رانندگی خود گفت: « در فوتبال سرعتی هستم اما در رانندگی سرعتی نیستم. حتی در جاهایی هم که می‌توانستم با سرعت بالا رانندگی کنم، حداکثر سرعت من 140 کیلومتر بوده است. رانندگی من در سال‌های اخیر منطقی‌تر شده است. در سال‌های ابتدای رانندگی، تحمل کمتری داشتم و اگر خودرویی جلوی من می‌پیچید بسیار ناراحت می‌شدم. یا زمانی‌که قصد سبقت گرفتن داشتم، بوق و چراغ می‌زدم. چیزهایی که برای همه جوان‌ها جذاب است، خب آنها هم به من سخت راه می‌دادند. زمان سبقت گرفتن دوست داشتم ماشین جلویی را اذیت کنم. سال 55 من پژو 504 داشتم و با همان پژو تصادف کردم. تصادف خیلی سختی بود، پژو کاملا از بین رفت؛ اما خوشبختانه به ما هیچ آسیبی نرسید. اما الان خیلی صبورتر شدم و این مواقع ناراحت نمی‌شوم. رعایت حقوق دیگران بسیار مهم است، نکته‌ای که متاسفانه ما در رانندگی به آن خیلی توجه نمی‌کنیم. زمانی‌که مردم در صف نانوایی هستند نوبت و صف را برای ورود به نانوایی رعایت می‌کنند اما وقتی قصد ورود به خیابانی را دارند، نوبت را رعایت نمی‌کنند و جلوی یکدیگر می‌پیچند. بی‌احترامی و اهانت به حقوق سایرین بسیار ناراحت‌کننده و زشت است و به نظر من این بدترین کاری است که یک راننده می‌تواند انجام دهد.»
جلالی هم گاهی مجبور است خودروی شخصی را کنار بگذارد و هم‌پای دیگران متروسواری کند، به خصوص وقتی قرار است به اداره بازنشستگی در نزدیکی پارک شهر برود یا مقصدش در محدوده طرح ترافیک است.

اعتماد و حمایت از خودروسازان داخلی
اعتماد به صنایع و تولیدات داخلی یکی از مهم‌ترین راه‌های حمایت از این صنایع است. مجید جلالی درخصوص اعتماد مردم به خودروسازان داخلی اظهار کرد: «خرید و حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند به صنعت خودروسازی ما کمک کند. ضمن آنکه تولیدات داخلی باید کیفیت مناسبی داشته باشند و راننده و سرنشینان هنگام سواری احساس راحتی کنند. هرچند چند سال است کیفیت خودروهای داخلی کاهش یافته اما اخیرا شرایط در حال تغییر است اما امیدوارم اعتماد از دست‌رفته مردم به خودروسازان به‌زودی برگردد. محصولات سایپا در دهه 80 کیفیت خوبی داشتند و انتظارات من را پاسخگو بودند، اما از اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 کیفیت خود را از دست دادند.»

قصد تبلیغ ندارم
وی درباره انتظارات خود از خودروی شخصی عنوان کرد: «در مرحله اول انتظارات من از یک خودرو، راحتی و ایمنی است. زمانیکه خودرویی خریداری می‌کنم باید مطمئن باشم که تا چهار سال اول هزینه‌های تعمیر زیادی ندارد و به لحاظ اقتصادی متضرر نخواهم شد. مصرف سوخت کمتر و سلامت خودرو ازجمله مواردی است که برای همه اهمیت دارد. سال‌ها قبل نیز پژو آر دی صفر کیلومتر داشتم و آن تنها ماشینی بود که خیلی خراب می‌شد و من را اذیت می‌کرد. در سال 82 هم پراید داشتم. در صورتی‌که در آن دوره با شرکت سایپا هیچ‌گونه همکاری نداشتم و صرفا خواسته خودم بود پراید خریداری کنم. بعد از آن پژو پرشیا خریدم درصورتی‌که در تیم پیکان نبودم. بنابراین یکی از شاخصه‌های من برای انتخاب خودرو اطمینان از کیفیت آن است و دوم تناسب قیمت خودرو با بودجه خرید. بنابراین برداشت دیگران از خودرویی که سوار می‌شوم کاملا مربوط به نگاه آنهاست که از بیرون می‌بینند و قصد تبلیغ خودروهای داخلی را ندارم، چراکه انتخاب من بنا به شرایط و معیارها خودروهای داخلی بوده است.» 


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید بنز سوارم اما خودروی داخلی دوست دارم!
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو