به دنبال کم شدن خودروهای مجاز برای ورود

واردکنندگان در انتظار دستورالعملهای جدید هستند

واردات خودرو در سال جدید سخت‌‌تر شده است به این دلیل که دستور‌العمل‌های جدید نیامده است و واردکنندگان منتظر آمدن این دستورالعمل‌ها هستند و به همین دلیل اکثر واردکنندکان، واردات قابل توجهی نداشته‌اند. 

کد : 1964
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردين 1395
print
نظرات : 0
واردکنندگان در انتظار دستورالعملهای جدید هستند

روزنامه «دنیای خودرو»-مسلم تقوی: در سال 95 فهرست خودروهای وارداتی با ضوابطی متفاوت با سال قبل منتشر شد که نتیجه آن حذف حدود 50 مدل خودرو و اضافه شدن 20 مدل خودرو به این فهرست است. در این فهرست تعداد خودروهای قابل مجاز به واردات از 134 مدل به 84 مدل کاهش یافته است. واردکنندگان معتقد هستند شرایط جدید اگرچه کار برای واردکنندگان غیررسمی و جزء، سخت می‌شود ولی به‌دلیل ابهام و مشخص نبودن دستورالعمل‌های جدید، واردکنندگان رسمی نیز دست به عصا راه می‌روند و اقدام خاصی در زمینه واردکردن خودرو انجام نداده‌اند. محمود نادی، واردکننده و فعال حوزه واردات در این مورد توضیحاتی ارائه کرده است که در ادامه خواهیم خواند. 

شرایط واردات خودرو در سال جدید را چطور می‌بینید؟
واردات خودرو در سال جدید سخت‌‌تر شده است به این دلیل که دستور‌العمل‌های جدید نیامده است و واردکنندگان منتظر آمدن این دستورالعمل‌ها هستند و به همین دلیل اکثر واردکنندکان، واردات قابل توجهی نداشته‌اند. علاوه بر اینکه راه هنوز مشخص نیست، بازار هم همچنان با رکود مواجه است و همکاران اقدام به واردات نکرده‌اند. 

ضوابط جدید چه تاثیری روی صنعت خودرو خواهد داشت؟
بحث واردات به نام حمایت از شرایط داخلی سخت شده است و منجر به این امر می‌شود که واردکننده برای واردات، مجراهای خاصی را طی کند. البته این کار نتیجه‌ای نخواهد داشت چراکه در تولید داخل، با توجه به کیفیت نامناسب و عدم پاسخگویی شایسته خدمات پس از فروش، استقبال از تولید داخل نمی‌شود. در این سو وقتی واردات سخت و عوارض مختلف به آن بسته شود، قطعا در پایه اولیه روی قیمت تاثیر می‌گذارد که مردم مجبور به روی آوردن سوی تولید داخل شوند. 

تاثیر این شرایط روی کار واردکنندگان چطور است؟
به دلیل اینکه واردکنندگان رسمی و شماره یک، یک برند می‌تواند از پس ضوابط بر می‌آید و از سوی دیگر واردکنندگان خرد و کوچک از بین می‌روند. وقتی که این اتفاق بیفتد کنترل بازار و قیمت‌گذاری به واردکننده دسته اول ب می‌خورد و دیگر واردکننده جزء نیست که بدون خدمات پس از فروش و با سود کم بیاید و منافع واردکننده کل را تحت‌الشعاع قرار دهد. 


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید واردکنندگان در انتظار دستورالعملهای جدید هستند
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو