بررسی MG6 فیس‌لیفت 2015

تغییرات کوچک اما مشهود

زمانی که مزدا3 در ایران سروری می‌کردو نظر هر جوانی را سمت خود می‌کشید، شوالیه‌ای انگلیسی از چین برای رقابت با پسر ژاپنی به بازار ایران آمد. هیچ کس فکر نمیکرد ام‌جی 550 بتواند رقیبی جدی برای مزدا3 باشد. با گذشت زمان ثابت شد MG می‌تواند برندی باشد که بزرگان جهان را به چالش بکشد. ولی این به چالش کشیدن، اما و اگرهایی دارد که شاید به طور مطلوب در ایران برآورده نشده است. امروز ام‌جی، خودرویی را با تغییراتی جزئی به بازار ایران عرضه کرده که شاید کمتر مورد توجه واقع شده است. خودرویی که ظاهری اسپرت دارد و مدت‌هاست که ایرانیان آن را می‌شناسند. ام‌جی 6 فیس‌لیفت همان MG6 GT است که با تغییراتی در بخش فنی و امکاناتی به بازار ایران آمده تا شانس خود را امتحان کند.


کد : 2005
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 ارديبهشت 1395
print
نظرات : 0
تغییرات کوچک اما مشهود

تغییرات کوچک اما مشهود

بررسی MG6 فیس‌لیفت 2015

زمانی که مزدا3 در ایران سروری می‌کردو نظر هر جوانی را سمت خود می‌کشید، شوالیه‌ای انگلیسی از چین برای رقابت با پسر ژاپنی به بازار ایران آمد. هیچ کس فکر نمیکرد ام‌جی 550 بتواند رقیبی جدی برای مزدا3 باشد. با گذشت زمان ثابت شد MG می‌تواند برندی باشد که بزرگان جهان را به چالش بکشد. ولی این به چالش کشیدن، اما و اگرهایی دارد که شاید به طور مطلوب در ایران برآورده نشده است. امروز ام‌جی، خودرویی را با تغییراتی جزئی به بازار ایران عرضه کرده که شاید کمتر مورد توجه واقع شده است. خودرویی که ظاهری اسپرت دارد و مدت‌هاست که ایرانیان آن را می‌شناسند. ام‌جی 6 فیس‌لیفت همان MG6 GT است که با تغییراتی در بخش فنی و امکاناتی به بازار ایران آمده تا شانس خود را امتحان کند.

ظاهر جسورانه‌تر با لقب فیس‌لیفت

دنیای خودرو-حسین دلاور : شرکت ام‌جی برای نسخه فیس‌لیفت ام‌جی 6 دست به قلم شده و تغییراتی را در ظاهر خودرو ایجاد کرده است. با نگاهی واقع‌بینانه می‌توان گفت طراحی جدید طراحان ام‌جی، جذابیت را برای 6 به ارمغان آورده است. چراغ‌های عقب با تغییر در خطوط داخلی زیبایی بیشتری دارد که حس اسپرت را به سبک جدید القا می‌کند. همچنین سپر با شکلی جدید، طراحی ولبه زیرسپر زنبوری آن باعث شده است این حس در چراغ‌های سپر رعایت شود. در جلوی خودرو  شاهد تغییرات بیشتری نسبت به عقب آن هستیم. مه‌شکن‌های جلو، خطی با فرمی‌شکسته شده‌اند که قابلیت روشنایی روز یا همان دی‌لایت را در خود اضافه کرده‌اند. سپر جلو،  حالت جدید و ملایمی را به خود گرفته و جایی هم برای چراغ‌شور تعبیه شده است. کاسه‌چراغ جلو هم با تغییرات جزئی همراه است اما در عمل، کارایی بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. طرح کرومی روی گل‌گیرهای جلو نیز شکلی جدید را به خود گرفته است. رینگ‌های نسخه فیس‌لیفت هم ظاهری جدید دارد و فرم 10 پره با پنج اتصال را به خود گرفته است.

وقتی پا به کابین MG6 جدید می‌گذارید، گویا طراحی، دلنشین‌تر و سبک قرارگیری امکانات باعث شده‌ است  زندگی به روش 2015 خودروهای جهانی، در آن رعایت شود. طراحی داخلی این خودرو شامل تغییراتی جزئی بوده که در برخی جهات به قابلیت‌های آن افزوده است. با توجه به اضافه شدن ترمز پارک برقی به خودرو EBP، پنلی شیک، پایین دسته دنده به آن اختصاص داده شده که سیستم روشن و خاموش شدن خودکار خودرو Stop-Start  در بخشی از این پنل قرار گرفته است. دسته دنده خودرو حسی خلبانی و اسپرت را القا می‌کند و مانیتور لمسی وسط داشبورد حالت جذاب‌تری دارد. جالیوانی تاشوی معروف ام‌جی6 که باعث انتقادهایی شده بود، جای خود را به یک جالیوانی تکی داده است. غربیلک برقی فرمان حالت خود را حفظ کرده، ولی جای برخی دکمه‌ها در آن عوض شده است. یکی از ضعف‌هایی که در نسخه فیس‌لیفت احساس می شود حذف دکمه تنظیم صدا از روی فرمان است که جای تعجب دارد.

پشت آمپر خودرو، طراحی شبیه MG GS دارد و حالتی فضایی را به خود گرفته است. از طرفی با قرار دادن دست دنده در حالت اسپرت، پشت آمپر رنگ قرمز را به خود می‌گیرد که جذابیت بالایی دارد.

تغییرات اصلی در باطن ام‌جی 6 فیس‌لیفت است!

ام‌جی 6 و 550 به موتور 1/8 لیتری توربوشارژ مجهز است که با گیربکس شش دنده اتوماتیک قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. گشتاور بین 210 تا 215 نیوتون‌متری باعث می‌شود این خودروها در دورهای بالای 3000، قدرت خوبی را داشته باشد و کشش مناسبی را به ازای هر تعداد سرنشین تحویل راننده دهد. در نسخه فیس‌لیفت MG6 تغییراتی حاصل شده است که شاید دانستنش خالی از لطف نباشد.

همچنین باید اشاره کرد بوست توربو در دورهای پایین صورت می‌گیرد که نکته جذاب‌تری در شتاب‌گیری و سرعت خودرو است. همین مساله باعث شده است در صورت گاز دادن در دورهای پایین شاهد فعال شدن توربو باشیم. همچنین گیربکس این خودرو که به‌جای پنج دنده، شش دنده شده است، فناوری مخصوصی دارد که ام‌جی آن را TST می‌نامد. تی‌اس‌تی همان سیستم گیربکس دوکلاچه ام‌جی است که تغییر وضعیت دنده را در کسری از ثانیه انجام می‌دهد. تعویض دنده مانند مدل‌های قبلی توسط شیفت پدال‌های F1 از پشت فرمان هم امکان‌پذیر است و به لطف سیستم دوکلاچه سرعت تعویض ‌دنده به مراتب بهتری دارید که در دورهای بالاتر می‌توانید از آن استفاده کنید. وجود سیستم هوشمند خاموش و روشن شدن خودرو Stop-Start، باعث می‌شود پشت چراغ قرمزها خودرو به‌طور اتوماتیک خاموش شود و مجددا با فشار پدال گاز خودرو شروع به حرکت کند.

باید درخصوص هندلینگ MG6 اشاره کرد که در سال‌های گذشته هم طبق اعلام برخی منابع انگلیسی، بهترین هندلینگ یک خودروی سواری به این سدان MG تعلق می‌گیرد و گاهی در مانورهای خیابانی نمره بهتری نسبت به پورشه دریافت می‌کند.

 MG6 GT و MG6 فیس‌لیفت کنار هم 

حال وقت آن رسیده تا عملکرد این خودرو را با هم مقایسه کنیم. یکی که  این روزها نسل قدیم محسوب و دیگری با نام فیس‌لیفت همان نسل قدیم به بازار معرفی شده است. سوئیچ هر دو خودرو را در محفظه مشخص شده قرار می‌دهیم و با فشردن همزمان پدال ترمز و دکمه روی هدست، خودروها را روشن می‌کنیم. ترمز دستی نسل قدیم MG6 را با دست به پایین می‌دهیم و نسل جدید را با دکمه‌ای خلاص می‌کنیم. دنده را در حالت D قرار می‌دهیم و شروع به حرکت می‌کنیم.

ام‌جی 6 جی‌تی 2014:

وقتی پا را روی پدال گاز می‌گذاریم، خودرو به‌آرامی حرکت می‌کند. دنده‌ها پیاپی تعویض می‌شوند و با توجه به کارکرد بالای 30 هزار کیلومتر، تقه‌ای احساس نمی شوند. وقتی پا را تا ته روی گاز می‌گذاریم، خودرو شروع به شتاب‌گیری می‌کند. نکته جالب این که اگر شتاب‌گیری قبل از دور 3000 باشد، کمی شاهد تنبلی در خودرو هستیم و این امر به‌خاطر آن است که توربو به صورت آنی فعال نمی شود. ولی در دورهای 3000 به بالا، با توجه به اینکه توربو در مدار است و کار می‌کند، شتاب خوبی را می‌توانیم از خودرو تحویل بگیریم. وقتی برای شتابگیری از تعویض دنده دستی و پشت فرمان استفاده می‌کنید، باید تجربه کافی با خودروی را بدست آورید. به این شکل که اگر بخواهید بعد از دور موتور 5200 دنده مثبت را اعمال کنید، تاخیری عجیب را احساس می‌کنید و حس شتاب منفی به طور کامل به اتاق وارد می‌شود. این مساله شاید در خودرو مورد بررسی ما وجود داشته است. ولی در صورت عادی بودن این نکته، می‌توانگفت این سیستم می‌تواند برای MG6 قدیم نکته منفی محسوب می‌شود. هندلینگ خودرو به نسبت رقبای موجود در بازار در سطح خوبی قرار دارد و می‌توانگفت نظر برخی منتقدان در مورد هندلینگ ضعیف این خودرو، تا حدی مغرضانه است. عملکرد سیستم کنترل پایداری و کشش در خودرو به‌خوبی احساس می‌شود، زیرا در اکثر پیچ‌ها که با سرعت وارد می‌شوید، صدای جیغ لاستیک‌ها شنیده می‌شود و پایداری ثابتی بدون دخالت سیستم ESP وجود دارد ناشی از هندلینگ خوب آن است. البته صدای جیغ لاستیک‌ها باعث می‌شود که این خودرو از نظر بسیاری افراد به ماشینی کم‌فرمان معروف شود که این تعبیر صحیح.

ام جی 6 فیس‌لیفت 2015:

وقتی این خودرو را بررسی کردیم، به نکات جالبی رسیدیم. تعویض دنده به مراتب نرم‌‌تر و سریع‌‌تر بود و به‌راحتی می‌توانستیم بدون ضعف به دور موتور 6000 برای تعویض دنده نزدیک شویم. هندلینگ خودرو تغییر محسوسی نکرده بود و شاهد انقلابی در آن نبودیم. با توجه به گیربکس شش دنده دوکلاچه جدید و تغییرات در زمان فعال‌سازی توربو، شاهد شتابگیری به مراتب بهتر از نسخه قبلی بودیم. در تست خیابانی و درگی که بین نسخه قدیم و جدید برگزار کردیم، شاهد این بودیم که با اختلاف یک ماشین نسخه فیس‌لیفت جلوتر می‌تاخت. همچنین احساس می‌شدسیستم ESP کمی‌تغییرات در خود داشته است و عملکرد معقول‌تری از خود به نمایش بگذارد. یکی از ضعف‌های بزرگ این نسل جدید، حذف دکمه تنظیم میزان صدا از روی فرمان است که کار با سیستم صوتی را به مراتب از نسل قبل سخت‌‌تر می‌کند.

نکات مثبتی که ام‌جی 6 فیس‌لیفت را قوی می‌کند:

این خودرو با تمام نکاتی که اشاره کردیم، طراحی زیبا و پویایی دارد. از طرفی وجود برخی امکانات مانند سیستم تهویه دوگانه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، زنون دوبل همراه با کرنرلایت و چراغ‌شور، دی‌لایت، سیستم خاموش شدن پشت چراغ، سیستم لمسی صوتی تصویری، دنده پشت فرمان، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف دو حالته، سنسور نور، صندلی برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد و... باعث شده است این خودروی فست‌بک هوادارانی هم داشته باشد. فضای صندوق این ماشین بسیار مناسب سفر است و شیشه عقب، دید خوبی به راننده می‌دهد. البته در نسخه فیس‌لیفت برف‌پاک‌کن عقب از روی خودرو حذف شده است. شش کیسه هوا، سیستم‌های پایداری الکتریکی، طراحی شاسی با اصول M و H، هندلینگ بالا و... از امکانات ایمنی این خودرو محسوب می‌شود.

قیمت ام‌جی 6 فیس‌لیفت

ام‌جی 6 فیس‌لیفت 2016 این روزها قیمت 130 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. پرداخت این مبلغ برای بسیاری از مالکان به‌صرفه است. زیرا آنها اعتقاد دارند کیفیت و امکاناتی که در این خودرو وجود دارد، در رقبای آن دیده نمی‌شود. همچنین عملکرد خوب و طراحی جذاب این خودرو باعث می‌شود جوانان هم از این خودروی خانوادگی استفاده کنند.

نکته مهم:

همیشه به خاطر داشته باشید، وقتی با یک خودرو توربو حرکت می‌کنید و به مقصد می‌رسید، بعد از توقف فورا خودرو را خاموش نکنید زیرا باعث می‌شود خنک‌کاری مناسبی صورت نگیرد و ماده کوک در محفظه توربو تولید شود که به سیستم توربوشارژ آسیب جدی می‌زند. بهتر است دو دقیقه صبر کنید و از شنیدن یک آهنگ لذت ببرید و بعد خودرو را خاموش کنید!

 

mg22
mg22
برجسب ها : ام جیخودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید تغییرات کوچک اما مشهود
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو