مدل جدید خصوصی سازی سازمان اتوبوسرانی به کمک نوسازی این ناوگان می آید

به گزارش دنیای خودرو،  مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران در خصوص مشکلات موجود در ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت : بزرگترین مشکل سازمان اتوبوسرانی فرسودگی ناوگان است و برای اینکه یک سازمان حمل و نقلی بتواند کارآمد باشد و خدمات رسانی خوبی داشته باشد می بایست چند اصل مهم را رعایت کند از جمله شبکه خوب ، ناوگان خوب و پرسنل خوبی داشته باشد و در بین این مهم ترین اصل ناوگان است که متاسفانه در حال حاضر از ناوگان فرسوده ای برخوردار هستیم و همین مسئله تمام خدمات را تحت شعاع قرار می دهد.
کد : 213
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مرداد 1394
print
نظرات : 0
مدل جدید خصوصی سازی سازمان اتوبوسرانی به کمک نوسازی این ناوگان می آید به گزارش دنیای خودرو،  مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران در خصوص مشکلات موجود در ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت : بزرگترین مشکل سازمان اتوبوسرانی فرسودگی ناوگان است و برای اینکه یک سازمان حمل و نقلی بتواند کارآمد باشد و خدمات رسانی خوبی داشته باشد می بایست چند اصل مهم را رعایت کند از جمله شبکه خوب ، ناوگان خوب و پرسنل خوبی داشته باشد و در بین این مهم ترین اصل ناوگان است که متاسفانه در حال حاضر از ناوگان فرسوده ای برخوردار هستیم و همین مسئله تمام خدمات را تحت شعاع قرار می دهد.مهندس پیمان سنندجی در گفتگو با خبر نگار دنیای خودرو به جزئیات طرح جدید خصوصی سازی که هم اکنون در حال انجام است اشاره کرد و افزود : مدل خصوصی سازی جدید مدلی است که در دنیا تجربه شده است و در کشور ما در گذشته ابتدا یارانه به بخش خصوصی واگذار می شد و به این ترتیب نظارت سازمان اتوبوسرانی بر اتوبوس هایی که یارانه به آنها تعلق می گرفت به حداقل می رسید ولی در مدل جدید بر مبنای پیمایش اتوبوس یارانه واقعی به بخش خصوصی داده می شود در واقع نرخ تغییری نخواهد کرد و اکنون بجای اینکه بخش خصوصی در ابتدا یارانه دریافت کند براساس میزان پیمایش اتوبوس یارانه می گیرد و بخش خصوصی ملزم می گردد که تمام قوانین سازمان اتوبوسرانی را رعایت کند .وی یاد آور شد : از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به صورت جدی وارد اجرای این طرح شده ایم و 30 خط اتوبوس را وارد این طرح کرده ایم و به تدریج سایر خطوط را وارد خواهیم کرد و با توجه به بند قاف که یکی از مصوبات شورای اقتصاد است و مبنای اینکه سهمیه هر خودرو براساس میزان پیمایش تعیین می گردد همه این ها باعث می شود تا بخش خصوصی به سوی نوسازی این ناوگان سوق یابد و یکی از مزایای مدل جدید خصوصی سازی همین است و سازمان اتوبوسرانی هیچ تعهدی برای تهیه ناوگان برای بخش خصوصی ندارد.وی همچنین اذعان داشت: هم اکنون ناوگان اتوبوسرانی ما با شرایط ایده آل تمام دنیا خیلی فاصله دارد و برای رسیدن به این استاندارد جهانی تعداد بالغ بر 6 هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم لذا در مدل جدید خصوصی سازی نیز شرکت هایی که از قبل متعهد شده بودند به تحویل اتوبوس به این سازمان همچنان باید به تعهدشان عمل کنند .مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مطرح کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از اتوبوس های فعال به سن فرسودگی رسیده اند و نظر به اینکه مهر ماه نزدیک است و با شروع سال تحصیلی فشار بیشتری بر ناوگان اتوبوسرانی وارد خواهد گردید خواهشمندیم دولت بخشی از نیاز این ناوگان به اتوبوس را تامین کند که سازمان اتوبوسرانی نیز با توجه به افزایش قیمت سوخت بتواند خدمت رسانی با کیفیت و درخور لیاقت شهروندان ارائه دهد .سنندجی در خصوصی راه اندازی اتوبوس های برقی خاطر نشان کرد : تقریبا تمام زیر ساخت های لازم برای راه اندازی خطوط اتوبوس برقی فراهم شده است فقط تعدادی از قطعات باید از خارج از کشور وارد شود که هم اکنون با مشکلاتی رو به رو است و به محض اینکه این قطعات وارد شود اتوبوسهای برقی آماده بهره برداری خواهد شد.
برجسب ها :

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید مدل جدید خصوصی سازی سازمان اتوبوسرانی به کمک نوسازی این ناوگان می آید
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو