روزنامه «دنیای خودرو» به مناسبت شماره ۲۰۰ بررسی کرد

خودروی های ۲۰۰ میلیون تومانی که جای‌شان در بازار ایران خالی است!

در چند سال اخیر به لطف ورود برند‌های خودرویی خوب جهانی چون ولوو، آئودی و... به کشورمان، بازار خودرویی کمی‌ تنوع دیده است . اما با وجود همه این‌ها همچنان این بازار کشوردر زمینه خودرو‌های وارداتی کاستی‌های فراوانی دارد.

کد : 2165
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1395
print
نظرات : 0
خودروی های ۲۰۰ میلیون تومانی که جای‌شان در بازار ایران خالی است!
ADMIN

خبرنگار

09393697703@gmail.com

 

روزنامه «دنیای خودرو» به مناسبت شماره ۲۰۰ بررسی کرد

خودروی های ۲۰۰ میلیون تومانی که جای‌شان در بازار ایران خالی است!

امیر شیرعلیوند-دنیای خودرو: در چند سال اخیر به لطف ورود برند‌های خودرویی خوب جهانی چون ولوو، آئودی و... به کشورمان، بازار خودرویی کمی‌ تنوع دیده است . اما با وجود همه این‌ها همچنان این بازار کشوردر زمینه خودرو‌های وارداتی کاستی‌های فراوانی دارد. امروز در شمارگان ۲۰۰ روزنامه «دنیای خودرو» سراغ خودروهایی رفتیم که در خارج از کشورمان ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و روی کاغذ شرایط لازم برای ورود به بازار ایران را نیز دارا هستند. اما با وجود تمام این‌ها همچنان جایشان در بازار خودرویی کشور خالی است. خودرو‌های موجود در این محدوده قیمتی، معمولا خودرو‌های لوکس با پیشرانه‌های کم‌حجم و پربازده هستند که در ادامه به معرفی ۱۰ دستگاه از بهترین‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

Audi RS3

با وجود این‌که برند آئودی چندی پیش به بازار خودرویی کشور ورود پیدا کرد اما جای خالی یکی از مدل‌های قدرتمند آن در میان سبد محصولاتش خالی است. خودروی مورد نظر ما که در این فهرست قرار گرفته است آئودی RS3 نام دارد. یک آئودی در کلاس‌ هاچ‌بک‌های متوسط‌ چهار در که با توجه به پسوند RS آن می‌توان فهمید جزو خودرو‌های ارتقا یافته این برند آلمانی است. آئودی RS3 در حال حاضر در کشور‌های حاشیه خلیج فارس از ۱۹۹ تا ۲۱۲ میلیون تومان قیمت دارد که شاید در نگاه اول برای یک‌هاچ‌بک، رقم بالایی به نظر برسد اما بد نیست بدانید که زیر کاپوت این‌هاچ‌بک یک پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری قرار دارد که قدرت و گشتاور بالای ۳۶۷ اسب بخار و ۴۶۵ نیوتون‌متر را به کمک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. با این حساب شما با یک خودروی حرفه‌ای طرف هستید.

Cadillac CTS

خودروهای کادیلاک نیز در کشور خاطرات خوشی را از خود به جای گذاشته‌اند و از این رو می‌توان گفت اگر کادیلاک دوباره وارد بازار کشور شود، می‌تواند روز‌های خوشی را تجربه کند. تنها کادیلاکی که با پیشرانه زیر ۲۵۰۰ سی‌سی در محدوده قیمت ۲۰۰ میلیون تومان قرار دارد، کادیلاک CTS است. این خودرو که در کلاس سدان‌های متوسط لوکس قرار می‌گیرد، رقیبی جدی برای BMW سری ۵ سدان، لکسوس ES و آئودی A6 سدان به حساب می‌آید. این کادیلاک در حال حاضر علاوه بر پیشرانه ۶ سیلندر، با پیشرانه ۴ سیلندر نیز به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود که از دیدگاه پدربزرگانش شاید یک سنت‌شکن باشد اما با توجه به شرایط فعلی جهان این تنها راه زنده ماندن یک برند خودرویی است! CTS مورد نظر با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر، ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که رقم قابل‌توجهی برای یک آمریکایی به حساب می‌آید. قیمت این خودروی لوکس در حال حاضر در بازه ۱۷۵ تا ۱۸۹ میلیون تومان قرار دارد.

Ford Mustang Convertible

فورد موستانگ، یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های اسپرت نزد ما ایرانی‌هاست و نمونه‌های کلاسیک آن در گذشته و نمونه‌های مدرن آن در مناطق آزاد فروش قابل‌توجهی را در نوع خود تجربه کرده‌اند. اما حضور فورد موستانگ در چنین فهرستی که لازمه آن داشتن پیشرانه زیر ۲۵۰۰ سی‌سی است، کاملا عجیب به‌نظر می‌رسد! ولی باید بگوییم که این کوپه عضلانی آمریکایی در نسل ششم خود با یک پیشرانه جدید نیز قابل سفارش است که برای این خودرو یک سنت‌شکنی به حساب می‌آید. پیشرانه جدید یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوشارژر است که ۳۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۸ نیوتون‌متر گشتاور را به وسیله گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند؛ قدرتی که حتی مدل ۶ سیلندر آن نیز قادر به تولیدش نیست. البته نسخه چهار سیلندر موستانگ گران‌تر از مدل شش سیلندر آن است و مدل کانورتیبل آن را با ۱۸۰ میلیون تومان می‌توان در رده خودروهایی قرار داد که با بودجه ۲۰۰ میلیون تومان می‌توان خریداری کرد. موستانگ ازجمله خودروهایی است که فروش آن در کشور به دلیل محبوبیت بالا و قیمت پایین تضمین شده است.

Infiniti Q50

اینفینیتی یکی از برند‌هایی است که عدم حضورش در بازار خودرویی ایران جای افسوس دارد. این کمپانی لوکس‌ساز ژاپنی که تحت برند نیسان فعالیت می‌کند محصولات خوب زیادی دارد که می‌توانند در بازار خودرویی کشور حضور داشته باشند. در این بخش سراغ یک اینفینیتی رفته‌ایم که در بازه قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد و احتمال دارد در بازار کشور نیز حضور داشته باشد. اینفینیتی Q50 خودروی مورد نظر ماست که در کلاس سدان‌های جمع‌و‌جور لوکس قرار دارد. نسخه زیر ۲۵۰۰ سی‌سی Q50 از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های عقب آن را دارد. این اینفینیتی در بازه قیمتی ۱۲۲ تا ۱۹۵ میلیون تومان قرار می‌گیرد و در صورت ورود باید با خودرو‌هایی چون BMW سری ۳ سدان، آئودی A4 سدان سرشاخ شود.

Jaguar XE

تنها اینفینیتی Q50 نیست که جای خالی‌اش در بخش سدان جمع‌و‌جور لوکس بازار خودروی کشورحس می‌شود زیرا یک رقیب سرسخت دیگر در این کلاس وجود دارد که رقابت با آن کار دشواری است. سدان جمع‌وجور لوکس انگلیسی مورد نظر ما که رقیب BMW سری ۳ سدان و آئودی A4 سدان به حساب می‌آید، جگوار XE است. XE خودرویی کاملا جدید از کمپانی جگوار برای رقابت با حریفان دیرینه خود پا به عرصه گذاشته است. در میان پیشرانه‌های قابل‌سفارش برای جگوار XE ، دو نوع پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر به چشم می‌خورد به ترتیب توانایی تولید ۱۹۸ اسب بخار قدرت با ۲۸۰ نیوتون‌متر گشتاور و ۲۳۷ اسب‌بخار قدرت با ۳۴۰ نیوتون‌متر گشتاور دارند. در حال حاضر مدل‌های چهار سیلندر این خودرو در بازه قیمتی ۱۶۰ تا ۱۸۹ میلیون تومان در کشور‌های حاشیه خلیج فارس حضور دارند.

Jaguar XF

XE تنها جگوار ۲۰۰ میلیون نیست که جایش در بازار ایران خالی باشد. زیرا نمونه زیر ۲۵۰۰ برادر بزرگ‌تر آن یعنی XF نیز در همین بازه قیمتی یافت می‌شود. جگوار XF همانند کادیلاک CTS در کلاس سدان‌های متوسط‌ لوکس قرار می‌گیرد و از این رو باید گفت در بازار ایران رقبای سرسختی چون  BMW سری ۵ سدان، لکسوس ES و آئودی A6 سدان را پیش روی خود می‌بیند. مهندسان جگوار توانسته‌اند سدان متوسط خود را نیز به پیشرانه کم‌حجم پر‌بازده مجهز کنند تا بتواند به رقابت با رقبای سرسخت خود بپردازد. از این رو XF تان را می‌توانید با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر نیز سفارش دهید که توانایی تولید ۲۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این خودرو از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به چرخ‌های عقب بهره می‌برد. در حال حاضر یک نمونه از XF چهار سیلندر در کشور‌های حاشیه خیلج‌فارس در بازه قیمتی ۱۶۹ تا ۱۸۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

Land rover Range Rover Evoque 2 doors & 4doors

محصولات لندرور یکی از محبوب‌ترین خودرو‌ها در ایران است و در رده شاسی‌بلند‌ها، محبوبیت خاصی میان ما ایرانی‌ها دارد. از تعداد زیاد نمونه‌های کلاسیک لندروور در کشور می‌توان به محبوبیت بالای  این شاسی‌بلندساز انگلیسی پی برد. اکنون لندرووری پیدا شده است که با قوانین فعلی واردات خودرو امکان ورود به بازار خودرویی کشور را دارد. رنج‌روور اووک، شاسی‌بلند مورد نظر ما بوده که توسط کمپانی لندروور در حال تولید است. این شاسی‌بلند لوکس انگلیسی نیز مانند لینکلن MKC در صورت ورود به ایران باید با BMW X3، آئودی Q5، ولوو XC60 و لکسوس NX به رقابت بپردازد. اووک در دو مدل ۴ در و ۲ در به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود که نسخه کم‌آپشن آن از ۱۹۸ تا ۲۰۳ میلیون تومان قیمت دارد و از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر با ۲۴۰ اسب ‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برد که نیروی تولیدی به کمک یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود.

Lincoln MKC

اگر علاقه‌مند به خودرو‌های آمریکایی هستید قطعا از حضور یک آمریکایی دیگر، این بار در کلاس شاسی‌بلند‌ها در این فهرست خوشحال خواهید شد. لینکلن MKC خودروی آمریکایی مورد نظر ماست که در کلاس شاسی‌بلند‌های جمع‌و‌جور قرار می‌گیرد. بنابراین باید گفت BMW X3، آئودی Q5، ولوو XC60 و لکسوس NX خودرو‌هایی هستند که در صورت ورود باید با آن‌ها به رقابت بپردازد. پس MKC به دلیل ناشناخته بودن در مقایسه با خودرو‌های فورد و کادیلاک کار نسبتا دشواری خواهد داشت. این شاسی‌بلند آمریکایی اکنون با دو نوع پیشرانه ۴ سیلندر به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود که در نوع خود کاملا عجیب است. نسخه ۲ لیتری توربوشارژر آن با ۲۴۰ اسب بخار قدرت، ۳۶۶ نیوتون‌متر گشتاور و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو ۱۵۱ تا ۱۸۴ میلیون تومان قیمت دارد و نسخه ۲.۳ توربوشارژر با ۲۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۱۳ نیوتون‌متر گشتاور و با همان گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و این بار با چهار چرخ متحرک حدود ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان برایتان هزینه دارد.

Mercedes-Benz A45 AMG

با مطالعه مشخصات آئودی RS3  احتمالا با خود می‌گویید که حتما قدرتمندترین‌ ‌هاچ‌بکی است که می‌تواند وارد بازار ایران شود؛ اما بهتر است با مرسدس‌بنز A45 نیز آشنا شوید. سری A به خودروی‌هاچ‌بک متوسط این کمپانی تعلق دارد و به‌تازگی مرسدس بنز سری A را زیر تیغ جراحی تیونر اختصاصی خود یعنی AMG برده و نتیجه این جراحی A45 نام گرفته است. مرسدس‌بنز A45 در بازه قیمتی ۱۸۹ تا ۲۲۷ میلیون تومان قرار دارد و یکی از گران‌ترین ‌هاچ‌بک‌های جهان به حساب می‌آید. اما شاید ارزش این را داشته باشد که با پرداخت این بهای سنگین صاحب پربازده‌ترین پیشرانه ۲ لیتری شوید. زیرکاپوت این‌هاچ‌بک چهار در، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر قرار دارد که می‌تواند ۳۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. A45 نیز از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ بهره می‌برد.

Mercedes-Benz CLA Class Fastback

در بازارهای جهانی اگر قصد خرید یک خودرو در کلاس فست‌بک‌های جمع‌و‌جور را دارید با سه رقیب سرسخت به نام‌های BMW سری ۴ گرن کوپه، آئودی A5 اسپرت‌بک و مرسدس بنز CLA کلاس فست‌بک مواجه هستید. نکته جالب‌تر این که سری ۴ گرن‌کوپه و A5 اسپرت‌بک در بازار خودرویی کشور ما نیز حضور دارند و تنها جای مرسدس‌بنز CLA در میان آن‌ها خالی است. مرسدس‌بنز مورد نظر در نسخه CLA250 اکنون در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به قیمت ۱۸۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این فست‌بک جمع‌و‌جور آلمانی از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که نیروی تولیدی خود را به کمک یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته یک فست‌بک لوکس دیفرانسیل جلو چندان هم خوش‌آیند نخواهد بود! به هر حال این خودرو، توانایی تولید ۲۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد.

 

 

NCS_996605502
NCS_996605502
NCS_-761020065
NCS_-761020065
NCS_1816297928
NCS_1816297928
NCS_1617851576
NCS_1617851576
NCS_2147239010
NCS_2147239010
NCS_315759916
NCS_315759916
NCS_-1289591156
NCS_-1289591156
NCS_1778642698
NCS_1778642698
NCS_-129677308
NCS_-129677308
برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید خودروی های ۲۰۰ میلیون تومانی که جای‌شان در بازار ایران خالی است!
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو