دادسه سوالی که مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا به آن پاسخ

چرا برلیانس؟ کی سیتروئن؟ برای چه الجزایر؟

سایپا این روزها مشغول مذاکرات جدی در حوزه روابط خارجی و گسترش همکاری با شرکای خود در اروپا، آفریقا و آسیاست. در همین رابطه مهدی جمالی، مدیر‌عامل سایپا اعلام کرد قرارداد سایپا و سیتروئن در خرداد ماه به امضا خواهد رسید

کد : 2183
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1395
print
نظرات : 0
چرا برلیانس؟ کی سیتروئن؟ برای چه الجزایر؟
ADMIN

خبرنگار

09393697703@gmail.com

  دادسه سوالی که مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا به آن پاسخ

چرا برلیانس؟ کی سیتروئن؟ برای چه الجزایر؟ 

گروه خبر-دنیای خودرو:

 سایپا این روزها مشغول مذاکرات جدی در حوزه روابط خارجی و گسترش همکاری با شرکای خود در اروپا، آفریقا و آسیاست. در همین رابطه مهدی جمالی، مدیر‌عامل سایپا اعلام کرد قرارداد سایپا و سیتروئن در خرداد ماه به امضا خواهد رسید. این در حالی است که مدیر عامل سایپا مدت ها بود در سکوت خبری به سر می برد و از او هیچ گونه اظهار نظری در مورد وضعیت سایپا منتشر نمی شد. در حالی که اهالی صنعت خودرو منتظر این امر بودند که نهایی شدن قرار داد رنو و سایپا شود، اما طی هفته های گذشته خبر توافق سایپا و سیتروئن رسانه ای شد، حال به نظر می رسد سایپا عقب ماندگی از ایران خودرو در بستن قراردادهای خارجی را جبران کرده است و هر دو خودرو ساز بزرگ کشور منتظر هستند با شریکان اول خود قرارداد ببندند،به طوری که ایران خودرو در آستانه قراردادبا فیات وسایپا نیز به دنبال نهایی کردن قراردادخود با رنو است. با توجه به اینکه قراراست سایت بن روبه رنو داده شود،باید دید در آینده روابط خودرویی رنو و سایپا به کجا خواهد انجامید.

نهایی شدن قرداد سایپا و سیتروئن.

 

جمالی با بیان اینکه سایت کاشان به‌عنوان محل اجرای همکاری دو شرکت نهایی شده است، اظهار کرد: همکاری‌های بین‌المللی سایپا در مراحل خوبی قرار دارد و این شرکت با آرامش مذاکرات خود را ادامه می‌دهد      

.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: براساس سیاست‌های دولت، به طور حتم باید طرف خارجی نیز سرمایه‌گذاری و صادرات داشته باشد.

ایجاد خط تولید سایپا در الجزایر

مدیر عامل سایپا در مورد احداث خط تولید این شرکت در الجزایر نیز اظهار کرد: پروژه الجزایر در راستای توسعه صادرات و برای برخورداری از حمایت‌های ناشی از تولید در آن کشور از سال گذشته آغاز شده است.وی با بیان اینکه الجزایر دومین بازار بزرگ خودروی قاره آفریقا بعد از آفریقای‌جنوبی است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه در مرحله نخست 16 میلیون دلار است که علاوه‌بر آن، به 33میلیون دلار سرمایه در گردش نیاز است؛ در کل حجم سرمایه‌گذاری حدود 50 میلیون دلار برآورد می‌شود.

جمالی ادامه داد: در مراحل بعدی و با توسعه پروژه و دستیابی به ظرفیت تولید 20 هزار دستگاه به‌صورت سالانه، این مبلغ به 300 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

وی سهم شرکت سایپا در این همکاری را 25 درصد و سهم طرف الجزایری را 75 درصد ذکر کرد

مدیرعامل سایپا افزود: محصولات مورد توافق برای تولید در الجزایر شامل پنج مدل خودروی سواری (تیبا، تیبا 2، ساینا، سایپا 111 و سایپا 131) و سه مدل وانت (پادرا، سایپا 151 و ریچ) و یک مدل خودروی تجاری است.

جمالی گفت: این پروژه در چهار فاز اجرا می‌شود؛ ابتدا با مونتاژ ساده در سطح اس‌کی‌دی قطعات نیمه‌کاره آغاز خواهد شد که تاکنون 100 دستگاه به همین منظور ارسال شده است و در فاز بعدی در سطح اس‌کی‌دی خواهد بود؛ بدنه رنگ ‌شده ارسال می‌شود و سایر قطعات در خط الجزایر تولید می‌شود.وی ادامه داد: در فاز سوم برخی قطعات، داخلی‌سازی خواهند شد و در فاز چهارم مونتاژ در سطح سی‌کی‌دی قطعات کاملا منفصل انجام می‌شود؛ بدنه در الجزایر مونتاژ، رنگ  می‌شود و مونتاژ خودرو نیز در آن کشور صورت می‌گیرد.

جمالی گفت: قراردادهای ساخت داخل قطعات در الجزایر توسط شرکت‌های قطعه‌ساز گروه سایپا و همچنین خارج از گروه سایپا لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: به‌واسطه راه‌اندازی خطوط تولید، در کنار صادرات قطعات منفصله، صادرات خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان مقوله متفاوت در صادرات شکل می‌گیرد که زمینه جدیدی از فعالیت‌های صادراتی را با ارزش افزوده فوق‌‌العاده بالا مهیا می‌کند.

جمالی گفت: شرکت سایپا با هدف افزایش میزان صادرات و به منظور برخورداری از منافع پیمان‌های منطقه‌ای و تعرفه‌های ترجیحی بین کشورها، اقدام به تاسیس خطوط تولید در کشورهای سوریه، ونزوئلا، عراق و سودان کرده است؛ صادرات قطعات منفصله که پس از راه‌اندازی خطوط تولید صورت می‌گیرد، از ثبات و استمرار بیشتری نسبت به صادرات خودروی کامل برخوردار است.

جمالی ادامه داد: مناطق دارای الولیت برای صادرات محصولات شرکت سایپا به ترتیب خاورمیانه، آفریقا، کشورهای حوزه سی‌آی‌اس  و آمریکای‌لاتین است.وی گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده برای صادرات سایپا در سال 95، تعداد 34 هزار دستگاه از تولیدات صادر می‌شود که این امر با ورود محصول جدید ساینا به سبد محصولات صادراتی و ارتقای محصولات کنونی برای تطابق با استانداردهای بین‌المللی و گشایش بازارهای جدید صادراتی محقق می‌شود.

 امضای تفاهم‌نامه بین سایپا و برلیانس

تفاهم‌نامه گروه خودروسازی سایپا و شرکت جوینت‌ونچر برلیانس در راستای افزایش ظرفیت تولید و داخلی‌سازی با حضور مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، چی یومینگ، رئیس هیات‌مدیره شرکت برلیانس، شین‌ تیفا؛ استاندار ایالت لیونینگ، پنگ سن سفیر دولت چین در ایران و  جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا و شرکت جوینت‌ونچر بی‌ام‌دبلیو برلیانس به امضا رسید.

در این نشست مهدی جمالی گفت: در کمتر از دو سال از شروع همکاری با شرکت برلیانس، تلاش‌های دو طرف برای رسیدن به موفقیت و چشم‌انداز پیش‌بینی شده قابل‌توجه است و گروه سایپا توانسته بستر خوبی در بازار ایران برای محصولات برلیانس آماده کند.

وی افزود: علاوه‌بر سایپا، شرکت پارس‌خودرو از دیگر شرکت‌های گروه دارای برندی مطرح در کشور است که در زمینه تولید محصولات برلیانس فعالیت می‌کند.

جمالی گفت: گروه خودروسازی سایپا دارای شبکه گسترده خدمات پس از فروش در کشور است و با دارا بودن بالغ بر  700 مرکز در کشور، می‌تواند متناسب با تعداد تولید محصولات، مراکز متعددی برای خدمات تجهیز کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: گروه خودروسازی سایپا پیشنهادهای همکاری مناسبی از طرف خودروسازهای اروپایی، آسیایی و آمریکا دارد و این شرکت‌ها آمادگی دارند در صنعت خودروسازی ایران سرمایه‌گذاری کنند و حضور فعالی در بازار ایران و به‌تبع آن در منطقه داشته باشند و در این زمینه مذاکرات خوبی صورت گرفته و قطعا گروه خودرو‌سازی سایپا به‌عنوان شریک تجاری برای آنها گزینه مناسبی است.

جمالی یادآور شد: گروه سایپا با توجه به همکاری چند سال گذشته با شرکت برلیانس، آمادگی دارد با این شرکت در راستای منافع مشترک همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری انجام دهد و امید است شرکت  برلیانس مانند دیگر شرکای اروپایی سایپا سرمایه‌گذاری در صنعت ایران را افزایش دهد.

جمالی عنوان کرد: امیدواریم در ادامه همکاری‌های مشترک داخلی‌سازی 40 درصدی به 70 درصد افزایش یابد و همچنین با فراهم کردن شرایط و بستر لازم در زمینه صادرات محصول، روند30 درصدی صادرات را به زودی محقق کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط رقابتی در بازار ایران نیاز است در خصوص فاینانس و وام‌های کم بهره برای سهولت خرید اقدامات موثری انجام شود و دولت چین نیز از این طرح حمایت و پشتیبانی کند.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به تغییرات در بازار کسب و کار جهانی و افزایش سلیقه مشتریان، نیاز است با همکاری مشترک در زمینه قیمت‌گذاری، شرایط فروش و تبلیغات موثر همکاری‌ها را افزایش دهیم.

در ادامه نشست چی یومینگ، رئیس هیات‌مدیره شرکت برلیانس گفت: در بازدیدی که از خطوط تولید و خدمات پس از فروش گروه سایپا داشتم، علاوه‌بر شرایط تولید خوشبختانه در جریان خدمات به مشتریان شرایط خوبی وجود دارد، هرچند تلاش دو طرف برای ارائه خدمات به مشتریان همواره رو به ‌جلو است و تلاش خواهیم کرد در راستای رضایت مشتری اقدامات موثرتری انجام دهیم.

رئیس هیات‌مدیره شرکت  برلیانس افزود: فروش 10 هزار دستگاه برلیانس و 7 هزار پیش‌فروش نشان از موفقیت دوجانبه دارد و امیدواریم با افزایش ظرفیت تولید بتوانیم گام‌های موثری‌تری در زمینه منافع مشترک و گسترش همکاری‌ها برداریم و تجربه صادرات محصولات شرکت برلیانس به ‌کشورهای منطقه و جهان در ادامه همکاری‌های سایپا و برلیانس وجود خواهد داشت.

چی یومینگ به برخی مشکلات در طول همکاری اشاره کرد و افزود: طبیعی است هر کار تیمی و مشترک نیاز به هماهنگی و همکاری دو طرف برای برطرف کردن مشکلات یا ارائه راه‌حل‌های جدید است و امیدواریم با همکاری و هماهنگی بیشتر در سطوح مدیریتی و سیاسی دو کشور شاهد ارتقا و افزایش سطح همکاری‌های دوجانبه گروه خودروسازی سایپا و شرکت برلیانس باشیم.

 

 

 

برجسب ها : خودروسایپا

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید چرا برلیانس؟ کی سیتروئن؟ برای چه الجزایر؟
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو