«پرونده 1+5 این بار روی میز روزنامه «دنیای خودرو

شاسی‌بلندهای زیر 100 میلیون تومان

اگر بودجه‌تان کمتر از 100 میلیون تومان است و قصد خرید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور را دارید

کد : 2252
تاریخ انتشار : يکشنبه 23 خرداد 1395
print
نظرات : 4
شاسی‌بلندهای زیر 100 میلیون تومان
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

«پرونده 1+5 این بار روی میز روزنامه «دنیای خودرو
شاسی‌بلندهای زیر 100 میلیون تومان
 حسین دلاور-دنیای خودرو: اگر بودجه‌تان کمتر از 100 میلیون تومان است و قصد خرید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور را دارید، گزینه‌های زیادی پیش‌روی شما وجود ندارد. منظور این است که آن‌قدر قدرت مانور ندارید که بتوانید یک خودروی منحصر به‌فرد را با بودجه 100 میلیون تومان خریداری کنید. می‌توانید با این پول یک کیا اسپورتیج  2010، هیوندای توسان 2010، سوزوکی گرندویتارا 4/2 کلاس 8 مدل 91، هیوندای سانتافه 2009، کیا سورنتو مدل 2008 و 2009 و... را خریداری کنید. ولی کم نیستند افرادی که خرید خودروی صفر را به خودروهای کارکرده ترجیح می‌دهند و می‌خواهند خودروی مدل سال را سوار شوند. اگر جزو آن افراد هستید، با بودجه خود حدود 6 گزینه پیش روی دارید. یکی از این گزینه‌ها یک کره‌ای صفر است که سانگ‌یانگ‌تیوولی نام دارد. در میان شرکت‌هایی که نام می‌بریم، جای خالی سایپا احساس می‌شود. تجربه بد برلیانس «وی 5»این روزها باعث شده است گروه خودروسازی سایپا نماینده‌ای بین کراس‌اوورهای 80 تا 100 میلیون تومان نداشته باشد.  در این بخش به پنج کراس‌اوور چینی جدید در بازار می‌پردازیم و نکات مثبت و منفی هر کدام را ذکر می‌کنیم. 

‌هایما «اس 7»؛ خوش‌قیمت میان همه
شرکت ایران‌خودرو سال گذشته ‌هایما «اس 7»را به بازار ایران معرفی کرد. خودرویی که کراس‌اوور است و با اصالتی چینی از خراسان وارد جاده‌های کشور می‌شود. ‌هایما با اصالت «اف ای دبل یو»شکل گرفته است و گاهی برخی مهندسی‌های مزدا در آن دیده می‌شود. وقتی «اس 7»از جانب ایران‌خودرو معرفی شد، کمتر کسی فکر می‌کرد این چینی بتواند با قیمت مناسب جای خود را در بازار باز کند. ولی با گذشت زمان، شاهد بودیم با قیمت‌گذاری ایران‌خودرو، استقبال خوبی از‌ هایما  «اس 7» آغاز شد و با گذشت ماه‌ها هنوز صف فروش این خودرو در نمایندگی‌های شرکت طولانی است. 
هایما «اس 7»به موتور دو لیتری 148 اسب‌بخاری مجهز است و با گیربکس پنج دنده دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شود. با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی، اکثر فروش «اس 7»روی نسخه اتوماتیک است و امروز در بازار آزاد، مدل اتوماتیک در کانون توجه‌ قرار دارد. گشتاور موتور دو لیتری 180 نیوتون‌متر، اعلام و قدرت توسط جعبه‌دنده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هر چند با توجه به وزن 1510 کیلوگرمی ‌احساس می‌شود شاید توان موتور برای این اتاق کم باشد. البته وقتی با مالکان ‌هایما «اس 7»صحبت می‌کنید، کمتر به این مساله اشاره می‌کنند و می‌گویند در حد خود ماشین کافی است. 
ولی واقعیت به نکته‌ای دیگر اشاره می‌کند که اگر توان موتور کمی ‌بالاتر بود و هماهنگی بیشتر را در گیربکس خودرو شاهد بودیم، می‌شد «اس 7»را به‌عنوان یک کراس‌اوور قوی از ایران‌خودرو معرفی کنیم. وقتی از بحث موتور خودرو می‌گذریم، گیربکس پنج دنده اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک خودرو قابلیت بالایی دارد و عملکرد نرم و منظم را هنگام رانندگی به سرنشینان تحویل می‌دهد. با اینکه موتور قدرت معمولی دارد، ولی عکس‌العمل به نسبت خوب گیربکس باعث شده است «اس 7»در شیب‌های تند به خوبی ظاهر شود و خود را درمانده نشان ندهد. وقتی وارد بحث امکانات می‌شویم،
 با سطح خوبی از تجهیزات روبه‌رو هستیم. صندلی راننده برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، فرمان برقی متغیر، کروزکنترل، آینه‌های تاشوی برقی، چهار کیسه هوا، سانروف، دوربین دنده‌عقب، مانیتور، نویگیشن فعال، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور پارک عقب، دی‌لایت، سیستم کنترل پایداری و کشش.... از امکانات‌ هایما «اس 7»محسوب می‌شوند. کیفیت به نسبت خوب ساخت و قطعات داخلی، طراحی فریبنده، ابعاد بزرگ و سواری نرم خودرو از ویژگی‌های این کراس‌اوور چینی محسوب می‌شود. شرکت ایران‌خودرو برای سال 95 قیمت «اس 7»را 79 میلیون و 48 هزار تومان اعلام کرده است و در بازار آزاد تا 85 میلیون تومان نیز معامله می‌شود. یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو، تولید به نسبت کم این محصول است که باعث شده هنوز «اس 7»به جایگاه اصلی خود در بازار ایران نرسد. 

چری تیگو5؛ چینی باکیفیت
مدیران‌خودرو اولین شرکتی است که برای یک محصول چینی مونتاژ داخل، پنج سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی ارائه می‌دهد. این شرکت که سال گذشته تیگو5 را روانه جاده‌های ایران کرده است، این روزها فروش خوبی را برای یک محصول 93 میلیون تومانی تجربه می‌کند. تیگو5 به‌خاطر شرایط فروش متغیر، کیفیت ساخت خوب و طراحی خاص، موردتوجه برخی مشتریان کراس‌اوورهای چینی قرار گرفته است. این خودرو به موتور دولیتری 139 اسب‌بخاری و گیربکس «سی وی تی»با قابلیت تعویض دنده هفت حالته مجهز است. برخی معتقد هستند باید موتور تیگو5 قوی‌تر و گیربکس «سی وی تی»عملکرد بهتری داشته باشد تا بتواند با رقبای دیگر در بحث کشش و قوا رقابت کند. تیگو5 در نسخه اکسلنت به امکاناتی نظیر چهار کیسه هوا، سانروف، چراغ روشنایی روز، صندلی راننده برقی، سیستم‌های کنترل و پایداری، مانیتور، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سیستم تهویه دوگانه، کروزکنترل، استارت دکمه‌ای، تودوزی چرم و... مجهز است. سطح خوب امکانات و کیفیت قابل‌قبول، خرید تیگو5 را برای مشتریان مدیران‌خودرو منطقی کرده است. گارانتی بالای این خودرو باعث می‌شود تیگو5 را به‌عنوان عاملی در تحول صنعت خودرو چین بشناسیم. 

«اس 6»بی وای دی؛ گفتمان جدید چینی‌ها
شرکت کارمانیا این روزها «اس 6»بی وای دی را به بازار ایران معرفی کرده است. کراس‌اوور 92 میلیون تومانی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بی‌شک با ورود خود به بازار ذهنیت بسیاری از مشتریان را در‌خصوص خودروهای چینی تغییر می‌دهد.  اولین تست و بررسی این خودرو در شهر کرمان توسط روزنامه «دنیای خودرو» منتشر شد که بر مبنای آن، نکاتی را در مورد «اس 6»اعلام می‌کنیم. 
کیفیت سواری و مواد به‌کار رفته در اتاق و بدنه بسیار خوب و قابل‌قبول است؛ به شکلی که در برخورد اول کمتر کسی «بی وای دی»را یک چینی می‌داند. موتور 4/2 لیتری 164 اسب‌بخار و گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه عملکرد خوبی را در «اس 6»از خود نشان می‌دهد و به‌خوبی جوابگوی پلت‌فرم لکسوس «آر ایکس»نسل دوم است. وجود امکاناتی نظیر شش کیسه هوا، صندلی برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه‌های تاشوی برقی، کروزکنترل، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، مانیتور، دوربین عقب و زیر آینه شاگرد، استارت دکمه‌ای و... باعث شده است «اس 6»از بسیاری رقبا در بازه قیمتی خود یک سر‌و‌گردن بالاتر باشد. شرکت کارمانیا این خودرو را با گارانتی سه سال یا 100 هزار کیلومتر عرضه می‌کند. 
طراحی نه‌چندان به‌روز و نبود مراکز خدمات پس از فروش گسترده از معایب «اس 6»    «بی وای دی» به شمار می‌آید. البته شرکت کارمانیا وعده تاسیس چند نمایندگی خدمات پس از فروش را تا آخر سال 95 داده است. 

جک «اس 5»اتوماتیک؛ کراس‌اوور محبوب
سابقه جک «اس 5»دنده‌ای به همه ما ثابت کرد، یک چینی می‌تواند آنقدر محبوب باشد که بعد از یک‌سال همچنان به‌عنوان یک پرفروش در ایران شناخته شود و حرف اول را در بازه قیمتی خود بزند. بعد از گذشت مدتی، کرمان‌موتور در اواخر سال گذشته نسخه اتوماتیک «اس 5»را به بازار ایران معرفی کرد. این شرکت از ماه‌های آخر سال 94 پیش‌فروش این خودرو را آغاز کرد و قرار شد با امکانات سطح بالاتری به بازار عرضه شود. «اس 5»اتوماتیک که به‌تازگی دعوت‌نامه تکمیل وجه آن برای مشتریان ارسال شده است، به احتمال قوی وارد می‌شود و تا یک ماه آینده به خیابان‌ها می‌آید. اولین تست و بررسی این خودروی جدید سال گذشته توسط روزنامه «دنیای خودرو» در بم انجام شد. با توجه به بررسی و تغییرات جدید، پیش‌بینی می‌شود استقبال از «اس 5»اتوماتیک هم مانند مدل دنده‌ای زیاد باشد و با گذشت چند روز از ورود آن به جاده‌ها، افزایش قیمت را در بازار آزاد شاهد باشیم. این خودرو توسط کرمان موتور 89 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و احتمالا در روزهای اول قیمت 94 میلیون تومانی را در بازار آزاد تجربه می‌کند. موتور «اس 5» از نوع دولیتری توربو است که 174 اسب‌بخار قدرت دارد و با بازبینی انجام شده، گشتاور آن به 265 نیوتون‌متر رسیده است. گیربکس نسخه اتوماتیک از مدل شش سرعته دوکلاچه است و تعویض دنده نرم را برای این کراس‌اوور چینی به ارمغان می‌آورد. البته دیگر نمی‌توان توقع شتاب خوب نسخه دنده‌ای را از مدل اتوماتیک داشت، زیرا عملکرد گیربکس‌های دوکلاچه روی خودروی اقتصادی، از لانچ و نوسان دور موتور می‌کاهد و در عوض سواری نرم و بی‌سر‌و‌صدا را به راننده تحویل می‌دهد. طراحی نسخه اتوماتیک «اس 5»مانند نمونه دنده‌ای بوده و چندان تغییر نداشته است. تنها رینگ‌های 18 اینچی هستند که تغییر اصلی را پدید آورده‌اند و کمی‌ خودرو را خشن‌تر جلوه می‌دهند. وجود امکاناتی مثل چهار کیسه هوا، صندلی برقی راننده با حافظه، سانروف، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه دوگانه، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، مانیتور، دوربین عقب، آینه تاشوی برقی، ترمز پارک برقی، کنترل شروع حرکت، سیستم کنترل پایداری و کشش، استارت دکمه‌ای، جی‌پی‌اس، آینه تاشوی برقی و... باعث شده است این خودرو در سطح خوبی از نگاه مشتریان قرار داشته باشد. نبود کروزکنترل و نداشتن کیفیت رنگی مانند برخی رقیبان باعث می‌شود این دو مساله را به‌عنوان نقاط ضعف «اس 5»اتوماتیک بدانیم. 

‌هاوال «اچ 6»؛ گمنام با کیفیت
هاوال «اچ 6»در بازار چین به‌عنوان محبوب‌ترین کراس‌اوور شناخته می‌شود ولی در ایران ضعیف‌ترین خودرو در رده قیمتی خود به حساب می‌آید. مدل‌های 2014 این خودرو که با موتور دو لیتری به ایران آمده بودند، هرگز نتوانستند خود را اثبات کنند و مشتریان را از خود فراری می‌دادند. حال این بار با میانجی‌گری عظیم‌خودرو، «اچ 6»اسپرت با موتور 5/1 لیتری توربو 148 اسب‌بخاری و گشتاور 210 نیوتون‌متری به بازار ایران می‌آید. گیربکس این خودرو از نوع شش سرعته اتوماتیک است و از نظر عملکرد در سطح خوبی قرار دارد. صندلی برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، کروزکنترل، سیستم تهویه دوگانه، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل پایداری، مانیتور، دوربین عقب و... از امکانات «اچ 6»به حساب می‌آید. قیمت 98 میلیون و 400 هزار تومانی این خودرو، خرید این محصول را توجیه می‌کند ولی مشخص نبودن مونتاژ یا واردات خودرو، نبود خدمات پس از فروش گسترده و سابقه نه‌چندان خوب دیارخودرو در بحث حمایت از حقوق مصرف‌کننده، باعث می‌شود بسیاری به سمت سایر چینی‌ها حرکت کنند. احتمال دارد قطعات یدکی ‌هاوال «اچ 6»به مراتب از سایر رقبا گران‌تر باشد. 






برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 4 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
محمدرضا fk
ارسال شده در در 07/04/2016 17:27:04

سلام s5 درمیان گزینه های بالا بهترینه و ایراد رنگ در اتومات دیده نشده کروز هم که به صورت اپشن بعد تحویل نصب میشه درثانی کرمان موتور با تعدد نمایندگی بعد از ایران خودرو بهترینه 5 سال ضمانت خودرو گویای کیفیت برتر هست آن هم با موتور توربو و گیر باکس dct فوق العاده در حالتهای s &d و حالت تیپ ترونیک که میتوان به شتاب خوبی دست یافت.

profileimage
حامد
ارسال شده در در 07/03/2016 17:32:43

منم فکر میکنم ماشین هوبی باشه هم از نظر جذابیت و هم از نظر قدرت انشاالله ماهم ی روزی سوارش بشیم

profileimage
محمد ##$
ارسال شده در در 07/04/2016 17:32:37 در پاسخ به حامد

کدومش جکی که حرف نداره نزدیک 60000 هزارتا با دستی رفتم و الان منتظر تحویل اتومات هستم آقا اگه ماشین خوب با خدمات مطمعن میخواهید فقط s5 اون هم اتومات با دنیایی از آپشن و ایمنی 5 سال گارانتی 150000 کیلومتر من که خیلی راضیم

profileimage
miladbnd
ارسال شده در در 07/03/2016 14:45:50

به نظره من جک اس 5 میتونه گزینه بهتری نسبت به بقیه باشه من نمیگم اس 5 مثله کره ای ها فوق العادست ولی تو رنج قیمتی خودش و در مقایسه با بقیه هم وطن هاش خودش رو تونسته ثابت کنه

تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو