به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت در سه‌ماهه ابتدایی سال 2016 رخ داد

سقوط شدید بازار خودروی امارات متحده عربی

بازار خودروی امارات متحده عربی در سه‌ماهه ابتدایی سال 2016 تحت تاثیر مشکلاتی عمیق با کاهش شدیدی مواجه شد. کاهش تقاضای مشتریان و افزایش انتظارات از این بخش در سال جاری مالی در این کشور با کاهش قیمت نفت همراه شد و رشد اقتصادی این کشور را با مشکلاتی مواجه کرد. 

کد : 2284
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1395
print
نظرات : 0
سقوط شدید بازار خودروی امارات متحده عربی
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت در سه‌ماهه ابتدایی سال 2016 رخ داد
سقوط شدید بازار خودروی امارات متحده عربی
 مسلم تقوی-دنیای خودرو: بازار خودروی امارات متحده عربی در سه‌ماهه ابتدایی سال 2016 تحت تاثیر مشکلاتی عمیق با کاهش شدیدی مواجه شد. کاهش تقاضای مشتریان و افزایش انتظارات از این بخش در سال جاری مالی در این کشور با کاهش قیمت نفت همراه شد و رشد اقتصادی این کشور را با مشکلاتی مواجه کرد. 

   دورنمای اقتصاد و بازار
به دنبال فرو ریختن قیمت نفت، دولت امارات متحده عربی اعلام کرد که در سال 2015 دچار کمبود مالی و مجبور شد در ارزیابی مالی خود برای سال جدید بازنگری کند؛ کاری که برای یک کشور غنی از نفت بسیار بی‌سابقه است.  با این وجود دولت امید دارد، قیمت نفت به میزان قابل قبولی افزایش پیدا کند. البته هنوز ابهام‌های زیادی در مساله قیمت نفت وجود دارد که مسیر آن را نامشخص می‌کند و این امر ممکن است ریسک سقوط را در درازمدت افزایش دهد. در حالی که امارات متحده عربی با ذخیره مالی خود، امکان گذراندن دوره طولانی شده کاهش قیمت نفت را دارد، دولت هنوز باید سیاست‌هایی را اتخاذ کند تا شرایط مالی را به حد قابل قبولی بهبود بخشد.  صنعت خودروسازی امارات متحده عربی در سه‌ماهه ابتدایی سال 2016 با میزان قابل توجهی از کاهش فروش مواجه بود و روند ناامیدکننده فروش در ماه‌های پایانی سال 2015 را ادامه داد. در ماه ابتدایی سال 2016، شماره‌گذاری خودرو با کاهش 19.7 درصدی به 31هزار و 408 دستگاه رسید و همین روند در ماه بعد یعنی فوریه هم ادامه پیدا کرد. فروش ماه فوریه بار دیگر با کاهش شدید 15.6 درصدی به 32 هزار و 911 دستگاه رسید. ماه مارس نحس‌تر از همه ماه‌ها بود و شماره‌گذاری خودرو در این ماه با کاهش باورنکردنی 21.4درصدی به 35 هزار و 318 دستگاه رسید تا طلسم سنگین بازار برای ششمین‌ماه متوالی ادامه پیدا کند. نحسی ماه مارس باعث شد نرخ رشد فروش در بازار برای 6 ماه متوالی در اعداد دورقمی منفی بماند. در نهایت مجموع این آمارها نشان‌دهنده این مساله است که فروش سه ماهه ابتدایی سال 2016 با نرخ رشد منفی 19درصد از 99هزار و 637 دستگاه عبور نکرد تا در چند سال گذشته برای اولین‌بار در این بازه زمانی فروش کل خودروها در بازار امارات متحده عربی زیر یکصدهزار دستگاه باشد.

  پرفروش‌های بازار
در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی برند ژاپنی تویوتا پیشروی بازار بود. این برند که 9.4 درصد از فروش دوره مشابه سال گذشته خود را از دست داده بود و فروش آن به کمتر از 37هزار دستگاه رسید، هنوز سهم باورنکردنی 37درصدی از کل فروش بازار را در اختیار دارد.  نیسان دومین برند پرفروش بازار بود که نسبت به سه ماهه ابتدایی سال 2015 با کاهش فروش 12.1 درصدی مواجه شد و در سه ماه ابتدایی سال جاری حدود 17 هزار دستگاه فروخت. این شرکت با داشتن 16.8 درصد از سهم بازار، دومین برند پرفروش امارات متحده شد. 
در میان همه برندها بهترین عملکرد مربوط به میتسوبیشی بود که با وجود سقوط بازار تنها 0.4 درصد کاهش فروش داشت. پرفروش‌ترین مدل‌ بازار هم آن‌گونه که انتظار می‌رفت، تویوتا هایلوکس است که توانست 7هزار و 307 دستگاه در این مدت بفروشد. البته باید اضافه کرد که این مدل با کاهش فروش 1.6 درصدی مواجه بود. رتبه دوم پرفروش‌ترین مدل‌ها نیز به میتسوبیشی لنسر بود که با نرخ رشد مثبت 3درصدی توانست 6هزار و 630 دستگاه به فروش برساند. هم‌چنین نیسان پاترول، با افزایش فروش ناهماهنگ 20.7درصدی توانست 5هزار و 268 دستگاه بفروشد. 

برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید سقوط شدید بازار خودروی امارات متحده عربی
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو