گفت‌وگو با مدیرعامل رولزرویس

لوکس‌ترین خودروها 20 سال بعد چگونه خواهند بود؟

علی منصوری-دنیای خودرو:  چند هفته گذشته بود که رولزرویس برای بزرگداشت صدسالگی کمپانی مادر خود یعنی ب‌ام‌و در مراسمی در بریتانیا شانه‌به‌شانه کمپانی مینی، نسخه ویژه‌ای با نام کانسپت ویژن نکست 100 را رونمایی کرد که نخستین کانسپت ویژن ساخته شده توسط این سازنده بریتانیایی خودروهای لوکس به شمار می‌رفت. 

کد : 2327
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تير 1395
print
نظرات : 0
لوکس‌ترین خودروها 20 سال بعد چگونه خواهند بود؟
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

گفت‌وگو با مدیرعامل رولزرویس
لوکس‌ترین خودروها 20 سال بعد چگونه خواهند بود؟
علی منصوری-دنیای خودرو:  چند هفته گذشته بود که رولزرویس برای بزرگداشت صدسالگی کمپانی مادر خود یعنی ب‌ام‌و در مراسمی در بریتانیا شانه‌به‌شانه کمپانی مینی، نسخه ویژه‌ای با نام کانسپت ویژن نکست 100 را رونمایی کرد که نخستین کانسپت ویژن ساخته شده توسط این سازنده بریتانیایی خودروهای لوکس به شمار می‌رفت. 
تاکنون ب‌ام‌و چند بار از کانسپت‌های ویژن خود رونمایی کرده که همگی نشان‌دهنده مسیر این خودروساز آلمانی در استفاده از فناوری‌های روز است، اما وقتی رولزرویس کلاسیک از یک کانسپت ویژن رونمایی می‌کند، اهمیت آن دوچندان می‌شود. خصوصا این‌که این کانسپت تا حد زیادی، با صد در صد خودران بودن و استفاده بسیار از فناوری‌، از سنت مرسوم رولزرویس تخطی می‌کند. پس طبیعی است که دلمان بخواهد بدانیم کسی که در بالاترین جایگاه این شرکت قرار گرفته، یعنی تورستن مولر اتووس، چه دیدگاهی درخصوص این ماشین دارد. وقتی از آقای مولر اتووس درباره رانشگر تمام‌الکتریکی و باقی فناوری‌های پیشرفته در این کانسپت سوال شد، که آیا چیزهایی که به‌طور سنتی در محصولات  رولزرویس بود، دیگر مشاهده نمی‌شود، او پاسخ داد: «شکی نیست که ما برای آینده به دنبال رانشگری جایگزین هستیم و این امکان وجود دارد که خیلی زود چنین محصولی را روانه بازار کنیم». 

یکی از جنبه‌های جذاب‌تر رولزرویس ویژن نکست 100، احیای خودروهای کوچ‌بیلدر (اتاق کالسکه‌ای) است. تیم رولز رویس با قابلیت استفاده از مصالح فعال و پنل‌های بدنه‌ای که به‌طور سه‌بعدی پرینت شده‌اند، قادر خواهد بود خودروهایی متمایز را برای هر مشتری و بسته به علایق و خواسته‌های او طراحی کند. برند رولزرویس از قبل نیز سطح بالایی از امکانات و طراحی‌های سفارشی را دراختیار مشتریان خود قرار می‌داد اما به باور مولر اتووس این موضوع در آینده افزایش پیدا خواهد کرد

این در حالی است که آقای مولر اتووس از تیم مهندسان خود در رولزرویس خواسته بود با در نظر داشتن چشم‌انداز سال 2040 به تولید این کانسپت فکر کنند و بدین ترتیب دست تیم تولید خود را تا حد ممکن باز گذاشت. «توصیه‌ من به تیم رولزرویس این بود که می‌خواهم چراغ راهنمای واقعی را ببینیم. چیزی که هم به لحاظ فکری و هم ظاهری بسیار پیشرفته باشد. ذهن‌تان را باز کنید و آن را در خیال‌تان ببینید». ایده‌ یک رولزرویس خودران هم ایده عجیب و غریبی است اما به هر حال چیزی است که آقای مولر اتووس می‌داند اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. «برای اطمینان بیشتر از مشتریان‌مان هم پرسیدیم که برای چنین کانسپتی چه در نظر دارند؟ و این طور که معلوم شد مشتریان و حامیان ما علاقه‌ای به راندن ماشین ندارند بلکه طالب نوعی حمل‌ونقل خصوصی هستند که آنها را از باقی ماشین‌هایی که در دنیا رانده می‌شوند متمایز می‌کند». 
یکی از جنبه‌های جذاب‌تر رولزرویس ویژن نکست 100، احیای خودروهای کوچ‌بیلدر (اتاق کالسکه‌ای) است. تیم رولز رویس با قابلیت استفاده از مصالح فعال و پنل‌های بدنه‌ای که به‌طور سه‌بعدی پرینت شده‌اند، قادر خواهد بود خودروهایی واقعا متمایز را برای هر مشتری و بسته به علایق و خواسته‌های او طراحی کند. 
برند رولزرویس از قبل نیز سطح بالایی از امکانات و طراحی‌های سفارشی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌داد اما به باور آقای مولر اتووس این موضوع در آینده افزایش پیدا خواهد کرد. در همین راستا از او سوال شد که آیا چیزی بوده  است که مشتریان طلب کنند اما آن‌قدر دست‌نیافتی باشد که ارائه آن در توان برند رولزرویس نباشد؟
آن‌چه ما هرگز انجام نداده‌ایم، کنار گذاشتن و نادیده گرفتن خواسته‌ها و انتخاب‌های مشتریان‌مان است، زیرا این کار دشواری است که درخصوص سلیقه فردی کسی نظر داد و گفت این درست یا غلط است و خصوصا وقتی پای مصالح یا شکل‌ها به میان می‌آید، هرچه افراد آرزویش را دارند، درست است. این مساله بسیار فرهنگی است بنابراین ما به آن احترام می‌گذاریم».  آقای مولر اتووس همچنین به این نکته اشاره کرده است که می‌‌توانیم در نسل بعدی محصولات رولزرویس که عرضه آنها به بازار از سال 2018  آغاز خواهد شد، انتظار رانشگرهای جایگزینی را داشته باشیم. چراکه این محصولات قرار است روی پلت‌فرم‌های آلومینیومی قوی و جدید گروه خودروسازی ب‌ام‌و سوار شوند که با در نظر داشتن رانشگر‌های جدید و جایگزین، ساخته و پرداخته شده‌اند. مولر اتووس ترجیح داد در مورد مدل شاسی‌بلند جدید کولینان صحبت نکند، اما به این نکته اشاره کرد که این ماشین طبق برنامه‌ریزی در اواخر سال 2018 راهی بازار خواهد شد. 
پس می‌توان گفت رولزرویس ویژن نکست 100 چشم‌انداز این برند لوکس بریتانیایی برای 25 تا 30 سال آینده است؛ یک خودروی اتاق کالسکه‌ای برای مشتریانی که خواهان خاص‌ترین و لوکس‌ترین خودروی خودران در بازار خودرو هستند. 

برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید لوکس‌ترین خودروها 20 سال بعد چگونه خواهند بود؟
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو