بررسی آمار واردات دو خودروساز فرانسوی به ایران در سال جدید

برنده بازار خودروهای وارداتی کدام برند است؟

فرانسوی‌ها نبض تولید خودرو در ایران را در دست دارند. با نگاهی اجمالی به قراردادهای جدیدی که بسته شد و قراردادهای دیگری که مراحل پایانی خود را طی می‌کنند، متوجه می‌شویم میان خودروسازان جهانی، بیشترین سهم از بازار ایران را فرانسوی‌ها به خود اختصاص خواهند داد. شرکت‌های فرانسوی جای‌پای خود را در ایران محکم کرده‌اند و کسی فکر رقابت با آنها را نمی‌کند. 

کد : 2366
تاریخ انتشار : يکشنبه 27 تير 1395
print
نظرات : 0
برنده بازار خودروهای وارداتی کدام برند است؟
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

بررسی آمار واردات دو خودروساز فرانسوی به ایران در سال جدید
برنده بازار خودروهای وارداتی کدام برند است؟
مسلم تقوی-دنیای خودرو:  فرانسوی‌ها نبض تولید خودرو در ایران را در دست دارند. با نگاهی اجمالی به قراردادهای جدیدی که بسته شد و قراردادهای دیگری که مراحل پایانی خود را طی می‌کنند، متوجه می‌شویم میان خودروسازان جهانی، بیشترین سهم از بازار ایران را فرانسوی‌ها به خود اختصاص خواهند داد. شرکت‌های فرانسوی جای‌پای خود را در ایران محکم کرده‌اند و کسی فکر رقابت با آنها را نمی‌کند. 
در این گزارش به بررسی خودروهای تولید داخل نمی‌پردازیم و با بررسی آمار واردات، می‌بینیم چند خودروی فرانسوی توانسته‌اند از دیوار تعرفه ایران خود را بالا بکشند. بر اساس اطلاعات گمرک ایران واردات خودروهای رنو، پژو و سیتروئن در دو‌ماه ابتدایی سال به 1067 دستگاه رسیده که سهم پژو و سیتروئن از این میزان واردات بسیار ناچیز است. 

    رنو
رنو پایگاه فروش قدرتمندی در ایران دارد و همه سهم خود از بازار ایران را به تولید داخلی محدود نکرده است. 
این شرکت با وجود پیشرفت پروژه تولید در داخل کشور، بخش صادرات خودرو به ایران را کماکان فعال نگه داشته و در این زمینه بسیار قوی‌تر از
 رقیب خود کار کرده است. 
بنا‌بر اطلاعاتی که خود شرکت رنو اعلام کرده، فروش رنوی فرانسه به ایران در ژوئن 2016 برابر با خرداد 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از 2 برابری داشته است. 
طبق اطلاعات منتشرشده توسط گمرک شرکت رنو در دو ماه فروردین و اردیبهشت، 1062 دستگاه به ارزش دلاری 16,861,596و ارزش ریالی 510,753,004,420  خودرو صادر کرده که رنو کپچر بیشترین سهم از این خودروها را به خود اختصاص داده است. 

    پژو -  سیتروئن
در دو ماه ابتدایی سال 2 دستگاه پژو به ارزش ریالی یک‌میلیارد و 962 میلیون ریال وارد کشور شده است. تنها یک خودروی 208 و یک خودروی 2008 در این مدت به ایران وارد شده‌اند. وضعیت سیتروئن نیز بهتر از پژو نیست. در 2 ماه ابتدایی سال 3 دستگاه خودروی سیتروئن به بازار ایران وارد شده است. 
سهم پژو و سیتروئن از این واردات 5 دستگاه به ارزش دلاری233,076 و ارزش ریالی 7,058,576,420 بوده است. شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد در ششمین ماه سال جاری میلادی 8650 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است. فروش رنو به ایران در ژوئن 2015 تنها 4120 دستگاه اعلام شده بود. فروش رنو به ایران در ژوئن امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز رشد 17 درصدی داشته است. در ماه مه امسال 7384 دستگاه از محصولات رنو به ایران فروخته شد.در دو ماه مه و ژوئن یعنی تقریبا در محدوده اردیبهشت و خرداد این شرکت مجموعا 16هزار و 34 دستگاه خودرو به ایران فروخته است که شامل تولید خودروهایی مانند تندر در ایران و صادرات محصولات جدیدتر این شرکت به بازار می‌شود. با وجود این که تولید رنو در ایران وضعیت نسبتا خوبی دارد، خودروهایی که به ایران صادر می‌شود نیز رقم قابل‌قبول‌تری نسبت به رقیب خود، یعنی پژو-سیتروئن دارد.

برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید برنده بازار خودروهای وارداتی کدام برند است؟
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو