لامبورگینی استاد اسطوره‌سازی

لامبورگینی استاد اسطوره‌سازی

بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی، محصولاتی به بازار عرضه می‌کنند که تمام دنیا را حیرت‌زده کرده‌اند و طرفداران خود را به وجد می‌آورند. ولی بیشتر مواقع محصولات جدید، خودروهای گذشته را کم‌ارزش می‌کنند و گاهی آن‌ها را زیر سوال می‌برند

کد : 2465
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395
print
نظرات : 0
لامبورگینی استاد اسطوره‌سازی
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

لامبورگینی استاد اسطوره‌سازی
حسین دلاور-دنیای خودرو:  بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی، محصولاتی به بازار عرضه می‌کنند که تمام دنیا را حیرت‌زده کرده‌اند و طرفداران خود را به وجد می‌آورند. ولی بیشتر مواقع محصولات جدید، خودروهای گذشته را کم‌ارزش می‌کنند و گاهی آن‌ها را زیر سوال می‌برند. این موضوع نشان از پیشرفت صنایع خودروسازی جهانی دارد و همیشه قابل تحسین است. زیرا یک خودروساز به جایی می‌رسد که به‌عنوان مثال، هر پنج سال محصول جدیدی در بازار دارد و فناوری خاص‌تری را معرفی می‌کند. عامل پیشرفت جهان در مورد خودرو نیز همین فناوری‌هایی است که گاهی محصولات قبلی یک شرکت را کم‌ارزش می‌کنند. ولی گاهی دیده می‌شود یک شرکت نه‌چندان بزرگ (از نظر تیراژ تولید) با ظرافت، تمام محصولات جدید خود را معرفی می‌کند و از طرفی جایگاه‌های خودروهای قبلی خود را همچنان رفیع نگه‌می‌دارد. مرسدس بنز جزو کمپانی‌هایی است که با معرفی نسل جدید از هر کلاس خودرویی خود، جایگاه نسل قبلی را تضعیف نمی‌کند و گاهی بسیاری از مشتریان را دلتنگ رفتن برخی خودروها می‌کند. به‌عنوان مثال مرسدس بنز کلاس «سی»نسل قبل، جزو خودروهایی بود که هنگام خروج از خط تولید، بسیاری از ماشین‌بازها برای رفتنش ابراز ناراحتی کردند و گاهی بعضی طرفداران دو‌آتشه بنز برای «سی»قدیم اشک ریختند. ولی در میان همه خودروسازان یا بهتر بگوییم اَبَرخودروسازان، لامبورگینی حرف اول را در اسطوره‌سازی و شخصیت‌سازی خودروهای خود می‌زند. یکی از مهم‌ترین رقبای این برند ایتالیایی، هموطن او فراری است. فراری با معرفی محصولات جدید خود همه را هیجان‌زده می‌کند، ولی بسیاری از مشتریان را از داشتن خودروهای قبلی فراری، دلسرد می‌کند. به‌عنوان مثال وقتی فراری 458 رونمایی شد، بسیاری از افرادی که 430 خریده بودند، از خرید خود دلسرد شدند و آگهی‌های فروش جهانی نشان می‌داد می‌خواستند از شر یک خودروی به‌اصطلاح قدیمی ‌خلاص شوند و محصول جدید فراری یعنی 458 را خریداری کنند. بعد از آنکه فراری 488 رونمایی شد، ماجرای 430 برای 458 اتفاق افتاد. دوباره قیمت نسخه‌های صفر 458 کاهش پیدا کرد تا مالکان بتوانند زودتر بفروشند و مدل جدید خریداری کنند. ولی لامبورگینی با سیاست‌های خود هیچ‌وقت این مساله را برای خودروهای خود به وجود نیاورده است. این کمپانی روح سوپراسپرت را در همه خودروهای خود به یک سبک تزریق کرده است. به همین دلیل هر خودروی لامبورگینی طعم و مزه منحصر به‌فردی دارد که هیچ‌گاه در خودروهای بعدی و قبلی وجود نداشته است. وقتی اونتادور به بازار آمد، هیچ‌کس از خرید مورسیه لاگو پشیمان نبود، چون مردم می‌دانستند مورسیه لاگو نیز مانند سایر محصولات این گاو خشمگین، خاصیتی تکراری‌نشدنی دارد و هنوز می‌بینیم مورسیه لاگوی پا به سن گذاشته هنوز هم یک اسطوره متحرک در خیابان‌هاست. وقتی هوراکان به بازار آمد، جایگاه گالاردو ثابت ماند و جذابیتش از بین نرفت. با اینکه بسیاری از کارشناسان هوراکان را نسل جدید گالاردو می‌دانند، ولی هنوز یک گالاردو می‌تواند دوست‌داشتنی‌تر از یک هوراکان برای بسیاری از عاشقان لامبورگینی باشد و بعد از سال‌ها دوباره آنها را دور خود گرد آورد. اسطوره‌سازی یکی از ویژگی‌های بارز یک صنعت خودروسازی موفق است که باعث پشیمانی مشتری نمی‌شود و همیشه خاطره و نام خوش را از آن برند در یاد مردم می‌گذارد. البته این کار سخت است و برای همین مهندسان لامبورگینی به نسبت سایر سوپراسپرت‌سازها، دیرتر محصول جدید را معرفی می‌کنند. 


برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید لامبورگینی استاد اسطوره‌سازی
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو