ظروفیان در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو»:

جیلی با دو تیپ دستی و اتومات خواهد آمد

 این روزها خودروسازان بم دوباره به عرصه رقابت در بازار خودرو برگشته است و برنامه‌ای ویژه برای بازار ایران دارد. همکاری جدید این خودروساز کرمانی، با جیلی چین آغاز و به‌عنوان اولین محصول،«جی سی6»به بازار ایران برای مونتاژ معرفی شده است. برند جیلی برای مردم ایران خاطره به نسبت خوبی را به‌جا گذاشته است.

کد : 2483
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395
print
نظرات : 0
جیلی با دو تیپ دستی و اتومات خواهد آمد
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

ظروفیان در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو»:
جیلی با دو تیپ دستی و اتومات خواهد آمد
  گروه خبر-دنیای خودرو: این روزها خودروسازان بم دوباره به عرصه رقابت در بازار خودرو برگشته است و برنامه‌ای ویژه برای بازار ایران دارد. همکاری جدید این خودروساز کرمانی، با جیلی چین آغاز و به‌عنوان اولین محصول،«جی سی6»به بازار ایران برای مونتاژ معرفی شده است. برند جیلی برای مردم ایران خاطره به نسبت خوبی را به‌جا گذاشته است. چند سال پیش شرکت جیلران سه محصول از این کمپانی را به صورت وارداتی به بازار ایران معرفی کرد و توانست نظر بخش عمده‌ای از بازار را به خود جلب کند. البته قیمت محصولات وارداتی این چینی، بیشتر به صورتی بود که مشتریان محدودی به سمت آن می‌رفتند. ولی با آغاز همکاری جیلی با خودروسازان بم، شاهد هستیم محصولاتی با قیمت کمتر از 50 میلیون تومان در ابتدای کار به بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل با رضا ظروفیان، مدیر فروش و بازاریابی شرکت خودروسازان بم گفت‌وگویی داشتیم و سوالاتی در خصوص نوع فعالیت این شرکت در شرایط جدید پرسیدیم.
 با توجه به اینکه شرکت خودروسازان بم با یک شریک چینی  که سابقه‌ای درخشان و متفاوت در کارنامه دارد، قرارداد بسته و قبلا با شرکت‌های دیگری هم کار کرده است، تا چه حد به موفقیت این برند و خودروهایی را که وارد و رونمایی کرده‌اید، امیدوار هستید؟
خوشبختانه برند جیلی در ایران به‌عنوان یک برند و نشان تجاری خوشنام شناخته می‌شود. این برند از ابتدا با واردات محصولات باکیفیت در بازار ایران بازاریابی و فروخته شده است و درطی این مدت محصولات این برند مورد استقبال واقع شده‌اند و خوشبختانه مورد اقبال عمومی نیز قرار گرفته‌اند. به‌خاطر همین اقبال عمومی و نام نیکی که از خود به جا گذاشته است، درخصوص شناساندن آن و محصولاتی هم که انتخاب کرده‌ایم، مشکل جدی نخواهیم داشت.  در عملیات بازاریابی و بررسی بازار، با خودروی «جی سی6»که یک  خودروی اکونومی و در سطح  متوسط و زیر 50 میلیون تومان است، با توجه به برنامه‌ها و مطالعات بازاری که داشته‌ایم، به نظر می‌رسد هم نمایندگان و هم خریداران خودرو استقبال خوبی در خصوص خرید آن از خود نشان ‌دهند. درخصوص برنامه‌های آتی با شرکت جیلی، به صورت پلکانی در حال بررسی هستیم. خودروهای بعدی که در نظر گرفته‌ایم روی آنها کار کنیم و در حال مطالعه بازار آن هستیم، خودروی «اس یو وی»است که «ان ال3»نام دارد و از نسل جدید خودروهای جیلی است. در این خودرو برخی فناوری های ولووی سوئد دیده می شود. نه‌تنها  در «ان ال3»، بلکه در سایر محصولاتی که در خودروسازی  جیلی تولید می شود، این تکنولوژی به راحتی قابل مشاهده است. به همین دلیل به‌خاطر تغییر رویکرد در خودروهای جیلی از نظر تکنولوژی، سطح ایمنی، تکنیک و سطح آپشن‌هایی که در خودروهای خودش می‌گذارد، مطمئن هستیم یک سرفصل جدید در سایر خودروهای کشور با خودروهای جیلی خواهیم داشت.  
برنامه فروش شما از چه زمانی شروع و این برنامه چگونه خواهد بود؟
برنامه فروشی که  برای «جی سی6»خواهیم داشت به‌زودی انجام خواهد شد. با توجه به سیاستی که اتخاذ کرده‌ایم  تا بین آغاز فروش و تولید زمان زیادی ایجاد نشود، در حال برنامه‌ریزی هستیم که بین فروش، تولید و عرضه یک رابطه تعادلی ایجاد کنیم.
 تجهیز خط شما در چه سطحی است؟ آیا مهندسان چینی قصد دارند خط جدیدی تاسیس کنند، یا اینکه با همان امکانات قبلی شما کار خواهند کرد؟
برای «جی سی6»خط بدنه‌سازی و جوش آن کاملا آماده و به ایران منتقل شده است. اکنون در حال برپایی و مونتاژ در کارخانه هستیم. در این راستا متخصصان چینی به همراه متخصصان کرمان‌خودرو در حال انجام این کار هستند. در خصوص خط رنگ هم تا جایی که افزایش ظرفیت داشته باشیم، از توان موجود مجموعه استفاده خواهیم کرد. 
برنامه شما برای تولید «جی سی6»چند دستگاه است؟ 
با توجه به  اینکه از نیمه‌ سال شروع به تولید و مونتاژ می‌کنیم، تا پایان سال  95  برنامه پنج تا شش هزار دستگاه داریم.
آیا برای این خودرو فروش اقساطی در نظر گرفته‌اید؟
فعلا خیر. 
تا آخر سال 95 چند مدل از محصولات جیلی را به بازار ایران خواهید آورد؟
آنچه قطعی است «جی سی6»در دو تیپ اتومات و دستی تولید خواهد شد. امیدواریم مطالعات بازار و مطالعات برنامه‌ریزی و تولید برای خودروهای «ان ال3»هم با سرعت پیش برود و به جایی برسیم که این کراس‌اوور را تا پایان امسال در خط تولید خود قرار دهیم.
برخی معتقد هستند با توجه به سطح فناوری و امکانات «ان ال3»، تولید آن در ایران امکان‌پذیر نیست و شاید سطح امکانات آن خیلی پایین‌تر بیاید. پاسخ شما نسبت به طرح این سوال چیست؟
در برنامه‌ریزی تولید به گونه‌ای عمل می‌کنیم که بتوانیم نواقص و کم‌و‌کاستی‌ها را به حداقل برسانیم و بتوانیم خودرو را با بالاترین کیفیت، با همین شرایط و تجهیزات و امکانات ب ه مردم عرضه کنیم.
خودروسازان بم یا گروه کرمان‌موتور از نظر خدمات پس از فروش، بیشترین تعداد نمایندگی‌ها را از نظر کیفیت مناسب  دارد. ولی در بحث تامین قطعات همیشه نارضایتی‌هایی از طرف مشتریان بوده است. به‌خصوص خودروی فولکس‌گل تا زمانی که وجود داشت، تعداد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و قطعات کم بود. چه تعداد نمایندگی را تا آخر سال فعال خواهید کرد؟ 
برنامه اولیه‌ای که تدوین کرده‌ایم، در حال حاضر با 20 نماینده شروع خواهیم کرد و تا پایان سال به 35 نماینده حداقل در تمام مراکز استان‌ها توسعه خواهد یافت. با افزایش تعداد تولید و افزایش مدل‌هایی از این خودرو تعداد نمایندگی را در شبکه نمایندگی‌هایمان افزایش خواهیم داد. یکی از مزیت‌هایی که این خودرو دارد، در حقیقت کیفیت بالای قطعاتی محسوب می‌شود که در این خودرو به‌کار رفته است. به همین خاطر یکی از دلگرمی‌های ما در خدمات پس از فروش این است که کمترین نیاز را در پوشش برخی قطعات، که سایر خودروهای تولید داخل به‌طور مداوم از نظر کیفی دارای چالش هستند، خواهیم داشت. اما برای تامین قطعات، پشتیبانی و خدمات برنامه‌ریزی جامعی را تدوین کرده‌ایم. امروز سیاست ما این است که به کسانی نمایندگی دهیم که بتوانند خدمات پس از فروش خودرو را  به‌خوبی پوشش دهند.

برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید جیلی با دو تیپ دستی و اتومات خواهد آمد
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو