بازگشت خودروسازان بزرگ به بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان

حمله ایران‌خودرو و سایپا به بازار چینی‌ها

در نمايشگاه خودروي مشهد دو غول جاده مخصوص اكثريت محصولات دوسال آينده خود را كه در برنامه توليد يا واردات دارند عرضه كرده‌اند. چنانچه وعده مسئولان ايران‌خودرو و سايپا عملي شود، مي‌توان گفت اين دو غول صنعت خودروی ايران حمله همه جانبه‌اي را به بازار ٥٠ تا ١٠٠ ميليون تومان آغاز كرده‌اند. 

کد : 2493
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395
print
نظرات : 0
حمله ایران‌خودرو و سایپا به بازار چینی‌ها
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

بازگشت خودروسازان بزرگ به بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون  تومان
حمله ایران‌خودرو و سایپا به بازار چینی‌ها
کامران طالبی‌فرد-دنیای خودرو: در نمايشگاه خودروي مشهد دو غول جاده مخصوص اكثريت محصولات دوسال آينده خود را كه در برنامه توليد يا واردات دارند عرضه كرده‌اند. چنانچه وعده مسئولان ايران‌خودرو و سايپا عملي شود، مي‌توان گفت اين دو غول صنعت خودروی ايران حمله همه جانبه‌اي را به بازار ٥٠ تا ١٠٠ ميليون تومان آغاز كرده‌اند. حمله‌اي كه در آن لشكري از هاچ‌بك‌هاي جذاب، سدان‌هاي ارزان قيمت يا كوچك و البته شاسي‌بلندهاي ارزان‌قيمت و كوچك قرار دارد. اين استراتژي حمله مستقيم به سگمنتي است كه در طول ٥ سال گذشته در اختيار چيني‌ها قرار داشته و شركت‌هايی چون ام‌وي‌ام، چري، جك، ليفان، جيلي، بسترن و... سود سرشاري از آن كسب كرده‌اند. 
حمله آبي‌ها و نارنجي‌هاي جاده مخصوص به بازه خودروهاي ٥٠ تا ١٠٠ ميليون تومان، شاسي‌‌بلندهای ارزان و سدان‌هاي سايز متوسط چيني را هدف قرار داده است. ايران‌خودرو براي اين حمله از محصولات پژو و سوزوكي و رنو استفاده خواهد کرد و سايپا از رنو، نيسان، سيتروئن و كيا. به نظر مي‌رسد بعد از سال‌ها غفلت خودروسازان جاده مخصوص متوجه شده‌اند  ساخت و فروش خودرو در بازه قيمتي ٥٠ تا ١٠٠ ميليون تومان حاشيه سود بسيار بهتري از ساخت خودروهاي ٣٠ تا ٤٠ ميليون تومانی دارد. اقيانوس آبي و بكري كه چند سالي است توسط چيني‌ها اشغال شده است. حال به‌نظر مي‌رسد اين دو غول دولتي در حال برنامه‌ريزي براي باز پس گرفتن بازار از دست رفته هستند. بازاري كه چيني‌ها بدون داشتن رقيب و مزاحمت به آساني فتح كرده‌اند. اگر محصولات جديد ايران‌خودرو با قيمت مناسب و شرايط فروش رقابتي مانند خودروهاي چيني و پشتيباني  مناسب خدمات پس از فروش ارائه شود، مي‌توان گفت عمليات باز پس‌گيري اين بخش از بازار با موفقيت همراه خواهد شد، اما اگر قيمت خودروها مناسب با ارزش آنها نباشد يا اينكه شرايط فروش اقساطي مناسب ارائه نشود؛ يا خدمات بعد از فروش مانند آنچه اين روزها براي رنو كپچر شاهد هستيم  ضعيف باشد،
اين حمله با موفقيت همراه نخواهد بود. چيني‌ها خودروهاي زيبا و پرآپشني را با قيمت مناسب و شرايط فروش بسيار سهل به بازار ايران معرفي كرده‌اند و هر روز نيز در حال گسترش شبكه خدمات پس از فروش خود و توسعه فعاليت نمايندگي‌هايشان هستند. لذا ايران‌خودرو و سايپا براي غلبه بر محصولات چيني در اين بخش از بازار مجبور به رعايت موارد بالا هستند. به نظر مي‌رسد ايران‌خودرو در گام توليد از سايپا جلوتر باشد. اولين سرباز آنها يعني ٢٠٧ پاييز به بازار خواهد آمد و دومين سرباز آنها پژو ٢٠٠٨ در اواخر سال جاري به بازار عرضه خواهد شد. ٢٠٠٨ رقابت سختي با جك اس ٥ ، تيگو٥، سانگ‌يانگ تيوولي خواهد داشت. 




برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید حمله ایران‌خودرو و سایپا به بازار چینی‌ها
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو