مصاحبه با مدیرعامل جدید لامبورگینی

پدرخوانده جدید دنیای سوپراسپرت

ماه فوریه امسال استفانو دومنیکالی به عنوان مدیرعامل لامبورگینی انتخاب شد و از آن زمان تاکنون در یکی از موفق‌ترین دوره‌های شش ماهه تاریخ این شرکت، زمامدار امور بوده است. مدیر 51 ساله لامبورگینی، سابقه شش ساله اداره تیم فرمول‌یک فراری را نیز در پرونده خود دارد. 

کد : 2547
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1395
print
نظرات : 0
پدرخوانده جدید دنیای  سوپراسپرت
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

مصاحبه با مدیرعامل جدید لامبورگینی
پدرخوانده جدید دنیای  سوپراسپرت
علی منصوری-دنیای خودرو:ماه فوریه امسال استفانو دومنیکالی به عنوان مدیرعامل لامبورگینی انتخاب شد و از آن زمان تاکنون در یکی از موفق‌ترین دوره‌های شش ماهه تاریخ این شرکت، زمامدار امور بوده است. مدیر 51 ساله لامبورگینی، سابقه شش ساله اداره تیم فرمول‌یک فراری را نیز در پرونده خود دارد. دومنیکالی در دانشگاه بولونیا در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده و در سال 1991 فارغ‌التحصیل شده است. بعد از اتمام تحصیل او به کمپانی فراری پیوست و در بخش مدیریت مالی این شرکت مشغول به‌کار شد. دومنیکالی بین سال‌های 1992 تا 1994 در سری مسابقات موگلو و سایر مسابقات به عنوان مدیر تیم مسابقه به فعالیت پرداخت. هم‌چنین در سال 1995 به عنوان مدیر دپارتمان ورزشی فراری انتخاب و در سال 1996 به عنوان مدیر تیم شناخته شد. دومنیکالی تا ژانویه 2001 در این سمت باقی ماند و بعد از یک دوره کوتاه فعالیت به عنوان مدیر پشتیبانی در سال 2002 به سمت مدیر تیم ورزشی فراری منصوب شد. در تاریخ دوازدهم نوامبر 2007 فراری اعلام کرد که دومنیکالی به عنوان مدیر تیم فرمول یک فراری انتخاب شده است. تحت رهبری او فراری برنده جام قهرمانی موسوم به سازندگان در سال 2008 شد. در سال 2010 تیم فراری در پنج مسابقه برنده شد و در جام سازندگان بعد از رد‌بول و مک‌لارن به مقام سوم دست یافت. وی در سال 2012 به دلیل حفظ جایگاه فراری در فرمول 1 توسط مجله تخت‌گاز به عنوان «مرد سال» برگزیده شد. در آوریل سال 2014 او از سمت خود استعفا کرد و در ماه اکتبر همان سال به استخدام آئودی درآمد و براساس شایعات آن زمان قرار بود سرپرستی تیم فرمول یک این شرکت را که قصد داشت از سال 2016 وارد عرصه مسابقات شود، برعهده گیرد. اما تقدیر او چیزی دیگری بود و در 15 مارس سال جاری جانشین استفان وینکلمن در لامبورگینی شد. در شش ماهه نخست سال جاری، کمپانی لامبورگینی توانسته است رکوردی جدید در فروش مدل‌های 2013 دو خودروی اوراکان و آونتادور را از خود به جا بگذارد و تنها در ماه ژوئن این شرکت به استاندارد فروش ماهانه 416 دستگاه خودرو دست پیدا کند. حالا استفانو دومنیکالی بعد از گذشت پنج ماه از آغاز به‌کار جدیدش، در اینجا به گفت‌وگو نشسته است و درباره آینده لامبورگینی به ما می‌گوید. 
کار جدیدتان چگونه پیش می‌رود؟
از این چالش بسیار هیجان‌زده هستم، زیرا لامبورگینی در یک دوره گذار قرار دارد. ما در حال محکم کردن جایگاه برند و تثبیت فروش آونتادور و اوراکان هستیم. البته در حال آماده‌سازی شاسی‌بلند یورس نیز هستیم که روند بازی را برای ما تغییر خواهد داد. بازار جدیدی با مشتریانی جدید پیش روی ما قرار دارد و ما پیش از آغاز به فروش این ماشین در سال 2018 باید نمایندگی‌های خود را آماده کنیم. از سوی دیگر نمی‌خواهیم دی‌ان‌ای محصولات‌مان را فدای میزان فروش کنیم. لامبورگینی باید همواره در جهتی درست رشد کند. ما هرگز حجم فروش را دنبال نمی‌کنیم و باید برندی باشیم که از سطح مشخصی از منحصر به‌فرد بودن بهره می‌برد.  
اگر شما یک لامبورگینی داشته باشید، حتما عاشق راندن آن هستید و این چیزی است که باید حفظ کنیم. اما فناوری جدید می‌تواند یاری‌هایی به راننده برساند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید در پیست مسابقه به‌ یک صفحه نمایش مجهز باشید و مسافت‌سنج‌های کنونی ما به شما نشان دهد چگونه می‌توانید عملکرد خود را در پیچ‌ها بالاببرید
 آیا وجود یک محدودیت در میزان تولید لامبورگینی را ضروری می‌دانید؟
سال گذشته 3 هزار و 245 دستگاه خودرو فروختیم و بی‌شک فروش امسال‌مان بیشتر از این خواهد بود، اما من به دنبال تثبیت فروش هستم. همیشه این نیاز برای خواستنی کردن لامبورگینی وجود دارد در نتیجه با در نظر گرفتن دو مدل (آونتادور و اوراکان) هدفی که من دنبال می‌کنم رساندن فروش به حدود 3 هزار و 500 دستگاه است، نه بیشتر. فروش یورس از این رقم گذر خواهد کرد و هدف‌ ما هم این است که در آن بخش از بازار تهاجمی عمل کنیم، اما مهم‌تر از همه، می‌خواهیم مطمئن باشیم که به لحاظ ارزش و طراحی محصول درستی را عرضه می‌کنیم. 
لامبورگینی چگونه با الکتریکی‌سازی کنار می‌آید؟
ما نمی‌توانیم با آینده قطع رابطه کنیم اما چیزی که می‌خواهیم داشتن توازن است. ما به وضوح ارزش‌هایی را که در بخش خودروهای سوپراسپرت برای برندمان اساسی هستند، شناسایی کرده‌ایم. مشتریان و فروشندگان‌مان در سراسر جهان می‌گویند: «خواهش می‌کنیم به موتور «وی12»ماشین‌هایتان دست نزنید». بنابراین در همین جهت حرکت خواهیم کرد. از طرفی باید از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که به محض آن‌که فناوری الکتریکی‌سازی با حد معقولی از هزینه قابل دسترس باشد و به ارزش محصولات ما بیفزاید، آن‌قدر انعطاف‌پذیر هستیم که در آن جهت تغییر جهت دهیم.  
وقتی رقبای شما در حال کوچک‌سازی موتورهایشان هستند، آیا می‌توانید همچنان تولید «وی12»را توجیه‌پذیر بدانید؟
بخشی از بازار که ما در آن حضور داریم، بسیار کوچک است و گاهی به سادگی می‌توان از تعقیب کردن دیگران دست کشید. درست مثل فوتبال می‌ماند که در آن تمام بازیکنان توپ را دنبال می‌کنند. این از آن اشتباهاتی است که نباید دنبال کنیم. در کوتاه‌مدت هنوز پتانسیل‌های زیادی برای پیشرفت «وی12»وجود دارد. البته باید مساله آلایندگی و قوانین مربوط به آن را نیز در نظر داشته باشیم، اما این را مشکلی غیرقابل‌حل نمی‌دانم. همیشه پذیرای این مساله بوده‌ایم که که بازار چگونه می‌تواند ما را تکامل بخشد. 
جایگاه لامبورگینی را در رابطه با فناوری‌های خودران و اتصال‌پذیری در چه وضعیتی می‌بینید؟
اگر شما یک لامبورگینی داشته باشید، حتما عاشق راندن آن هستید و این چیزی است که باید حفظ کنیم. اما فناوری جدید می‌تواند یاری‌هایی به راننده برساند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید در پیست مسابقه به‌ یک صفحه نمایش مجهز باشید و مسافت‌سنج‌های کنونی ما به شما نشان دهد چگونه می‌توانید عملکرد خود را در پیچ‌ها بالاببرید. این رویکردی است که در آن می‌توانم بهره‌برداری از فناوری را برای مشتریان‌مان مفید بدانم. 
لامبورگینی اخیرا در سیاتل آمریکا، یعنی خانه کمپانی هواپیماسازی بوئینگ، یک مرکز تحقیقات فیبرکربن جدید را گشوده است. اهمیت این موضوع چیست؟
لامبورگینی نخستین کمپانی خودروسازی بود که به کاربرد فیبرکربن در صنعت خودروهای جاده‌ای ایمان آورد. این سرمایه‌گذاری جدید نشان‌گر آن است که فناوری، بخش قوی‌تری از سیمای ما را در آینده تشکیل خواهد داد. فیبرکربن به ما در کاهش وزن و روی آوردن به رویکردهایی بخش‌بخش و انعطاف‌پذیر کمک می‌کند و به همین خاطر است که می‌خواهیم در مرکز صنعت هواپیماسازی، جایی‌که فیبرکربن در آن بسیار حائزاهمیت است، یک آنتن فناوری داشته باشیم.  
سابقه شما در اداره تیم‌های مسابقه چگونه می‌تواند به ارتقای لامبورگینی کمک کند؟
این کار به من آموخت که همیشه سریع اقدام کنم. روند مسابقات به ما یاد می‌دهد که اهمیتی ندارد، الان ساعت 2 بامداد یک روز تعطیل است، یک مسابقه در جریان است و ما حتی نمی‌توانیم یک دقیقه تاخیر داشته باشیم. این همان رویه‌ای است که دارم سعی می‌کنم وارد فرهنگ سازمانی‌مان کنم.

برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید پدرخوانده جدید دنیای سوپراسپرت
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو