روزنامه «دنیای‌خودرو»مزایای قرارداد پسابرجامی سایپا را بررسی کرد

انتقال نیمی از سهام سایپای کاشان به سیتروئن تا دوماه آینده

درحالی که چند وقتی از امضای قرارداد همکاری بین سایپا و سیتروئن می‌گذرد و به دنبال آن 50 درصد از سهام و ظرفیت تولید سایت سایپای کاشان به این خودروساز فرانسوی واگذار شد، در مورد امضای این قرارداد بحث‌های گوناگونی مطرح شده است. در همین رابطه مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد تا دوماه آینده کار انتقال 50 درصد از سهام شرکت سایپای کاشان به سیتروئن فرانسه نهایی خواهد شد. 

کد : 2548
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1395
print
نظرات : 0
انتقال  نیمی  از سهام سایپای کاشان به سیتروئن تا دوماه آینده
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

روزنامه «دنیای‌خودرو»مزایای قرارداد پسابرجامی سایپا را بررسی کرد
انتقال  نیمی  از سهام سایپای کاشان به سیتروئن تا دوماه آینده
فرشید سلگی-دنیای خودرو: درحالی که چند وقتی از امضای قرارداد همکاری بین سایپا و سیتروئن می‌گذرد و به دنبال آن 50 درصد از سهام و ظرفیت تولید سایت سایپای کاشان به این خودروساز فرانسوی واگذار شد، در مورد امضای این قرارداد بحث‌های گوناگونی مطرح شده است. در همین رابطه مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد تا دوماه آینده کار انتقال 50 درصد از سهام شرکت سایپای کاشان به سیتروئن فرانسه نهایی خواهد شد. 
به گفته وی نخستین محصولی که روانه بازار ایران می‌شود، مدلی است که هم‌اکنون در اروپا وجود دارد. محصولات بعدی نیز همزمان با اروپا به بازار عرضه می‌شوند. جمالی در مورد صادرات محصولات مشترک با سیتروئن نیز اظهار کرد: به‌جز 30 درصد تعهد صادراتی سیتروئن که در شبکه فروش این شرکت عرضه خواهد شد، سایپا نیز بخشی از تولیدات را به کشورهایی مانند عراق، سوریه، ونزوئلا، نیجریه و لبنان صادر می‌کند. وی گفت:  مذاکرات درباره واگذاری 50درصد سهام سایپای کاشان و نقل و انتقال منابعی که سیتروئن باید به ایران منتقل کند، درحال انجام است و تا دو ماه آینده به نتیجه می‌رسد. از ویژگی‌های این قرارداد چنین بیان شده است که باید درصد قابل‌توجهی از تولیدات انجام‌‌شده در كشور وارد بازارهای بین‌المللی شوند.
  مزایای قرارداد پسابرجامی سایپا
درخصوص اهمیت و ویژگی‌های این قرارداد که مدیرعامل سایپا آن را جزو بهترین قراردادهای بسته شده در صنعت خودرو می‌داند. ابوالفضل خلخالی، استاد دانشگاه و کارشناس خودرو در گفت‌و‌گو با روزنامه «دنیای خودرو» به بیان نظرات خود‌ پرداخت. این استاد دانشگاه درخصوص قرارداد مشارکتی 50-50 سایپا و سیتروئن برای تولید محصولات جدید این شرکت در کاشان گفت: این قرارداد جنبه‌های گوناگونی دارد که باید به هرکدام به‌صورت جداگانه پرداخته شود. اما اگر هدف غایی صنعت خودرو ما تبدیل شدن به خودروسازی بزرگ باشد، به نظر می‌رسد در اینگونه قراردادها به این موضوعات توجه جدی می‌شود.  خلخالی در ادامه می‌افزاید:‌ هدف این قراردادها در حال حاضر این است که خودروسازی ما را به یک قطب در منطقه تبدیل کند از سوی دیگر این قراردادها به رفع مشکلات خودروسازی کشور کمک شایانی می‌کند.  این استاد دانشگاه با اشاره به امضای قرارداد‌های خودرویی در فضای پسابرجام، اظهار کرد: این امر برای ما سودآور است و مشکلات صنعت خودروسازی ما را حل می‌کند. این کارشناس خودرو، در خصوص اینکه ساخت جدیدترین محصولات شرکت سیتروئن و همچنین فروش این محصولات از ایران به کشورهای منطقه، باعث انتقال تکنولوژی و به‌روز شدن خودروسازی ایران می‌شود یا خیر، می‌گوید: اگر منظور ما از تکنولوژی، مونتاژ خودرو است، بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا را در خطوط تولید سایپا و ایران‌خودرو داریم و این خطوط تولیدی چیزی از تکنولوژی خودروسازان برتر خارجی کم ندارند.  وی افزود: این قرارداد برای هر دو طرف مفید خواهد بود و می‌توان با این قراردادها خودرو‌های باکیفیتی در اختیار مشتریان ایرانی قرار داد.
وی تاکید کرد: این قرارداد باعث می‌شود ایران به عنوان هاب منطقه برای صادرات محصولات سیتروئن ایفای نقش کند که این موضوع می‌تواند منافع بسیاری زیادی برای سایپا به همراه داشته باشد.


برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید انتقال نیمی از سهام سایپای کاشان به سیتروئن تا دوماه آینده
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو