محصولات سری «ام»

محصولات سری «ام»با چاشنی جی‌پاور

جی‌پاور در یکی از آخرین پروژه‌های خود دو مدل «ام3»و «ام4»را همزمان تقویت کرده که قدرت تولیدی آن‌ها به صورت ترکیبی به حداکثر 1200 اسب‌بخار رسیده است. 

کد : 2581
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395
print
نظرات : 0
محصولات سری «ام»با چاشنی جی‌پاور
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

محصولات سری «ام»با چاشنی جی‌پاور
آرمین محسنی-دنیای خودرو: جی‌پاور در یکی از آخرین پروژه‌های خود دو مدل «ام3»و «ام4»را همزمان تقویت کرده که قدرت تولیدی آن‌ها به صورت ترکیبی به حداکثر 1200 اسب‌بخار رسیده است. به‌طور مجزا جی‌پاور برای هریک از این دو خودروی نام‌برده یک پیشرانه 3 لیتری توربوشارژر از خانواده موتورهای «بی توربو»در نظر گرفته است که با جادوی تیونر روی آن‌ها، خروجی قدرت به 600 اسب‌بخار و خروجی گشتاور هم به 740 نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است و این یعنی در مقایسه با مدل استاندارد، هر کدام از آن‌ها حدود 169 اسب‌بخار و 190 نیوتو‌ن‌متر قوی‌تر شده‌اند. این افزایش قدرت برای دارندگان مدل‌های استاندارد ارزان نخواهد بود، چون برای توربوشارژرهای به‌روزرسانی شده حداقل 3 هزار و 650 یورو، برای سیستم اگزوز و اتصالات جدید آن باید 1780 یورو و برای به‌روزر‌سانی اطلاعات «ایی سی یو»موتور هم باید 3 هزار و 250 یورو به تیونر پرداخت کنند تا در عوض قدرت موتور خودروهایشان 169 اسب‌بخار و 190 نیوتو‌ن‌متر گشتاور افزایش پیدا کند.
 اگر کیت بدنه خودرو را هم طلب کنند، باید برای راهنمای تیتانیومی اگزوزها و قطعات فیبرکربنی به‌کار رفته در بدنه حدود 7 هزار و 647 یورو پرداخت کنند. با تمام این تمهیدات، حداقل شتاب این دو خودروی تقویت شده از 3/4 ثانیه به حداقل 7/3 ثانیه کاهش پیدا کرده و حداکثر سرعت آن‌ها نیز به 250 کیلومتر بر ساعت رسیده است. البته پیش از این هم حداکثر سرعت این دو خودرو 250 کیلومتر بر ساعت بوده، زیرا محدودکننده الکترونیکی در آلمان اجازه بالا رفتن سرعت از مرز 250 کیلومتر بر ساعت را نمی‌دهد، ولی در صورت نیاز و اشتیاق به داشتن سرعتی بالاتر، تیونر با گرفتن 668 یورو، محدود‌کننده الکترونیکی را بر می‌دارد که در این صورت حداکثر سرعت خودرو به مرز 320 کیلومتر بر ساعت نزدیک می‌شود. 
لباس جی‌پاور برتن کرگدن باواریایی
 تیونر معروف صنعت خودرو یعنی  جی‌پاور که به‌صورت اختصاصی محصولات ب‌ام‌و را در دستور کار خود قرار می‌دهد، این بار هم سراغ ب‌ام‌و «ام»«ایکس6»رفته و با یکسری به بروزرسانی‌های ظاهری و باطنی، باعث افزایش قدرت و جذابیت آن به‌طور قابل‌توجهی شده و پس از این به‌روزرسانی‌ها، نام آن را «تایفون»گذاشته است. درقدم اول شاهد وجود پیشرانه‌ای 4/4 لیتری هشت‌سیلندر توربوشارژر تویین‌پاور هستیم که به‌طور استاندارد  روی ب‌ام‌و «ایکس6»نصب می‌شود، ولی حالا جی‌‌پاور هم توربوشارژرهایی قوی‌‌تر روی این موتور نصب و هم اطلاعات موجود در واحد کنترل پردازشگر این خودرو یعنی «ایی سی یو»موتور را بهینه‌سازی کرده است که در نهایت منجر به تولید قدرت 750 اسب‌بخاری و گشتاوری 1000 نیوتون‌متری می‌شود و این یعنی 175 اسب‌بخار قدرت بیشتر به‌علاوه 230 نیوتون‌متر گشتاور افزایش یافته که در خروجی، حداکثر سرعت این غول آلمانی را به 291 کیلومتر بر ساعت رسانده است. علاوه‌بر این‌ موارد، طراحی ظاهری این اتومبیل هم دست‌خوش تغییرات زیادی شده و در این پروژه، مجموعه سپری کاملا متفاوت به همراه تیغه‌های فیبرکربنی و ورودی‌های بزرگ‌تر هوا در نظر گرفته شده است، روی کاپوت موتور هودهای جدید قالب‌گیری، رینگ‌هایی 23 اینچی روی چرخ‌های جلو و عقب نصب شده و یک سیستم خروجی اگزوز تیتانیومی با چهار لوله اگزوز در عقب طراحی شده است.
منهارت سری 2 را متحول کرد
 ب‌ام‌و  «ام2»، کوچک‌ترین خودروی سری «ام»بعد از «ام1»شرکت خودروسازی آلمانی ب‌ام‌و است که همیشه شرکت سازنده نگاهی ویژه به آن داشته، ولی گویا ب‌ام‌و چند صباحی از این خودرو غافل شده و این نسخه از محصولات ب‌ام‌و به دام تیونرهای صنعت خودروسازی افتاده است تا شاهد طمع‌ورزی‌های تیونرها روی آن باشیم. منهارت ، یکی از تیونرهای باسابقه و نام‌آشنای صنعت خودروسازی جهان است که بیشتر پروژه‌های خود را به تقویت محصولات ب‌ام‌و اختصاص می‌دهد و حالا نیز سراغ ب‌ام‌و «ام2»رفته تا جدیدترین پروژه کاری خود را به تقویت این محصول اختصاص دهد. بعد از اینکه منهارت ویرایش‌های خود را روی این اتومبیل انجام داده، نام 450«ام اچ2»را برای آن انتخاب کرده است تا شخصیتی دوباره به آن داده باشد.   هم‌چنین افزایش قدرت تولیدی 370 اسب‌بخاری این موتور در حالت استاندارد، حداکثر 450 اسب‌بخار شده است. گذشته از تزریق قدرت بیشتر به بخش مولد قدرتی، منهارت جبهه‌ای جدید را برای «ام2»در نظر گرفته که می‌توان نشانه‌های آن را در رنگ قابل توجه زردرنگ، کاپوت موتور فیبرکربنی با هودهای بزرگ روی آن، تیغه‌هایی جدید در زیر سپر جلو و در لابه‌لای ورودی‌های اطراف سپر، قاب داخلی تاریک‌تر چراغ‌ها، کالیبراسیون زرد زنگ سیستم ترمز، رینگ‌های آلیاژی 6 پره‌ای دوبل مشکی رنگ و در آخر نیز به سقف تمام فیبرکربنی خودرو اشاره کرد. 
سری 7 زیر تیغ جراحی منهارت
جدیدترین و آخرین نسل از ب‌ام‌و سری 7 که حدودا چندماهی می‌شود به‌صورت رسمی از سوی کمپانی ب‌ام‌و معرفی شده است، توسط تیونر اختصاصی محصولات این برند یعنی منهارت برای تقویت بدنه و پیشرانه انتخاب و پس اعمال تقویت‌های لازم روی آن، لقبی جدید تحت عنوان 700«ام اچ7»به انتهای نام آن افزوده شد. البته در زمان معرفی این محصول تنها یک تصویر از آن منتشر شده است. در جلوی خودرو همان‌طور که در تصویر منتشر شده از سوی منهارت هم قابل مشاهده است، از چراغ‌های جدید تمام «ال ایی دی»در کنار جلوپنجره مشبک مشکی رنگ استفاده شده است، البته نه اینکه چراغ‌ها به‌صورت فیزیکی جدید شده باشند، ولی قاب داخلی آن‌ها تاریک‌تر شده و جبهه‌ای اسپرت به چهره خودرو داده است. بیشترین تغییرات حاصله روی این خودرو هم مربوط به مجموعه سپر خودرو می‌شود که در دو طرف آن مه‌شکن‌های جدید سه قلو نواری شکل در لابه‌لای هر یک از ورودی‌های دو طرف سپر و یک بامپر یا تیغه‌ای آیرودینامیکی در زیر آن برای چسبندگی بیشتر خودرو نصب شده که به‌نظر می‌رسد از فیبرکربن ساخته شده باشد. علاوه‌بر این موارد با توجه به تصویر ارائه شده، قاب آینه‌ها و رکاب زیر درها از فیبرکربن ساخته شده و رینگ‌های بزرگ خودرو هم جدید شده‌اند. برای پیشرانه خودرو هم منهارت یک بسته افزاینده قدرت را ارائه کرده که قدرت موتور 4/4 لیتری «وی8»را از 449 اسب‌بخار به مرز 700 اسب‌بخار نزدیک کرده است و شتاب خودرو را در 4 ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.
750 اسب‌بخار برای «ایکس5»
 شاسی‌بلند بامو«ام»«ایکس5»بار دیگر به دستان توانمند جی­پاور تقویت شد. جی‌پاور تیونر آلمانی صنعت خودروسازی جهان که سوژه‌هایش را فقط از محصولات ب‌ام‌و انتخاب می‌کند، برحسب عادت این بار هم سراغ محصولات تولیدی این کمپانی خودروسازی رفته و بار دیگر شاسی‌بلند «ایکس5»«ام»را برای پیش‌برد اهدافش انتخاب کرده است. در طراحی ظاهری این خودرو چندان اتفاق خاصی نیفتاده، ولی بخش فنی و مولد قدرتی آن تبدیل به یک هیولای تمام‌عیار شده است. البته این خودرو در مدل استاندارد هم با قدرت 575 اسب‌بخاری، یکی از قدرتمندترین خودروهای شاسی‌بلند بازار به‌شمار می‌رود، ولی جی‌پاور به این قدرت راضی نشده و با ارائه یک کیت تقویتی، توانایی‌های این خودرو را به شدت بالا برده است.  بسته تقویتی که از آن سخن گفتیم، در خود توربوشارژرهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر، ارتقای اطلاعات «ایی سی یو»موتور، یک سیستم اگزوز تیتانیومی با 23 کیلوگرم وزن کمتر نسبت به مدل استاندارد و یکسری به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را جای داده که منجر به تولید قدرتی 750 اسب‌بخاری از پیشرانه 4/4 لیتری هشت سیلندر«بی توربو»شده است. 
در کنار این افزایش قدرت 175 اسب‌بخاری، گشتاور هم 230 نیوتون‌متر بیشتر شده و حالا به 980 نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است تا در عمل سرعت خودرو را به مرز 300 کیلومتر بر ساعت نزدیک کند. ولی به‌صورت پیش فرض روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. برای داشتن چنین قدرتی روی ب‌ام‌و «ایکس5»«ام»، تیونر مذکور هزینه‌ای 4900 دلاری را طلب کرده است و در صورت نیاز به تمام سرعت 300 کیلومتر بر ساعت، می‌توانید 743 دلار پرداخت کنید تا محدودکننده الکترونیکی روی موتور حذف شود.
علاوه بر این‌ها، جی‌پاور رینگ‌های 23 اینچی مخصوص با لاستیک‌های سوپراسپرت به قیمت 9385 دلاری، یک سیستم تعلیق «کٌیلاور»به قیمت 2548 دلاری و یکسری اتصالات سفارشی به همراه کاتالیزور جدید اگزوز به قیمت 3546 دلار را برای خودرو در نظر گرفته است. اگر هم خودروی موردنظر برای تقویت را ندارید، می‌توانید ب‌ام‌و «ایکس5»«ام»با فاکتورهای تقویت‌شده را به قیمت 100 هزار دلاری تهیه کنید.





برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید محصولات سری «ام»با چاشنی جی‌پاور
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو