روزنامه «دنیای‌خودرو»بررسی کرد

قراردادهای سه‌گانه قطعه‌سازی در پسابرجام

تامین قطعات پژو و رنوی فرانسه و امضای قرارداد با قطعه‌سازان هند و ترکیه از دستاوردهای پسابرجامی صنعت قطعه‌سازی کشورمان قلمداد می‌شود

کد : 2587
تاریخ انتشار : يکشنبه 14 شهريور 1395
print
نظرات : 0
قراردادهای سه‌گانه قطعه‌سازی در پسابرجام
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

روزنامه «دنیای‌خودرو»بررسی کرد
قراردادهای سه‌گانه قطعه‌سازی در پسابرجام 
تامین قطعات پژو و رنوی فرانسه و امضای قرارداد با قطعه‌سازان هند و ترکیه از دستاوردهای پسابرجامی صنعت قطعه‌سازی کشورمان قلمداد می‌شود
رامین بیات-دنیای خودرو:
از زمانی‌که برجام به فرجام رسید و تحریم‌ها لغو شد، بسیاری از شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران ابراز تمایل کردند و تاکنون نیز برخی از آن‌ها توانسته‌اند با شرکای ایرانی خود قرارداد امضا کنند و برخی دیگر نیز در حال مذاکره هستند. بر همین اساس صنعت خودرو‌سازی در کنار صنعت هوانوردی ازجمله صنایعی بودند که از فضای برجام بیشترین استفاده را بردند. در این بین صنعت خودروسازی سروصدای زیادی به پا کرد و امضای قراردادهایی نظیر ایران‌خودرو با پژو و مرسدس‌بنز و همچنین سایپا با سیتروئن را شاهد بود. این در حالی است که ایران‌خودرو با فیات و داتسون در حال مذاکره است، سایپا نیز مذاکراتش با رنو در حال نهایی شدن است و فولکس‌واگن نیز در حال انتخاب شریک ایرانی‌اش از بین کرمان‌خودرو یا گروه ماموت است، اما در این بین صنعت قطعه‌سازی با وجود اهمیت بسیار فراوانی که دارد، در سایه صنعت خودروسازی قرار گرفت و قراردادهایی که فعالان این صنعت در فضای پسابرجام به امضا رساندند، در سایه قرار گرفت. حال در این گزارش به بررسی قراردادهایی که قطعه‌سازان ایرانی با شرکای خارجی خود به امضا رساندند، خواهیم پرداخت.
امضای قرارداد 80 میلیون یورویی با فورشیای فرانسه
مهران اکبری، مدیریت فروش و توسعه بازار گروه صنعتی آذین ‌خودرو در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو»گفت: قراردادی با شرکت فورشیای فرانسه به منظور تامین قطعات محصولات جدید پژو در ایران به ارزش 80 میلیون دلار امضا شده است.
اکبری با اشاره به اینکه بعد از اجرایی شدن برجام شرکت آذین خودرو با فورشیای فرانسه جوینت‌ونچر شد، اظهار کرد: این شرکت تامین کننده قطعات تریم داخلی خودرو است و یک قرارداد بزرگ با پژو امضا کرده است، همچنین این شرکت سایت‌های زیادی در اکثر نقاط جهان به منظور 
تولید دارد.
مدیریت فروش و توسعه بازار گروه صنعتی آذین خودرو با بیان اینکه موضوع قرارداد ساخت قطعات تریم داخل خودرو در ایران است، به این صورت که ما در ایران نیروی انسانی و مکان کارخانه را در اختیار شرکت فورشیای فرانسه قرار می‌دهیم، ادامه داد: آنها نیز برخی ماشین‌آلات و دستگاه‌های تولید قطعات را در داخل کشور، مستقر و همچنین دانش و تکنولوژی روز خود را کشورمان منتقل می‌کنند.
وی افزود: مبلغ قرارداد، 80 میلیون یورو است که 40 میلیون یورو از این مبلغ را شرکت فورشیای فرانسه تامین کرده و 40 میلیون یورو را نیز گروه صنعتی آذین خودرو متقبل شده است.
مدیریت فروش و توسعه بازار گروه صنعتی آذین‌خودرو گفت: این قرارداد جوینت‌ونچر برای تامین قطعات تریم داخلی خودروهای جدید پژو در ایران که توسط شرکت ایران‌خودرو تولید خواهد شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد و این قرارداد برای سه خودروی 208،2008 و 301 
خواهد بود.
اکبری افزود: در حال حاضر عمده فعالیت گروه آذین‌خودرو با دو خودرو‌ساز بزرگ کشور است، به‌طوری‌که 60 درصد تولید ما برای ایران‌خودرو و مابقی آن برای شرکت سایپا و شرکت‌هایی نظیر گروه بهمن و کرمان‌موتور است.

امضای دو قرارداد در حاشیه سومین همایش بین‌المللی خودروی ایران 
در حاشیه سومین همایش بین‌المللی خودروی ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بین انجمن قطعه‌سازان ترکیه و انجمن قطعه‌سازان ایران تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید. همچنین قطعه‌سازان هندی در ایران حضور پیدا کردند و به مذاکره پرداختند. این در حالی است که بین انجمن خودروسازان ایران و هند نیز قرارداد همکاری به امضا رسید. در همین زمینه وینه مهتا،  رئیس انجمن قطعه‌سازان هند که برای حضور در سومین همایش بین‌المللی خودروی ایران در تهران حضور پیدا کرده بود در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» گفته بود: قصد داریم با برنامه‌ای دقیق و مدون به بازار گسترده ایران ورود کنیم، من فکر می کنم بازار ایران در این زمینه دارای پتانسیل‌های فراوانی است. این بازار در ایران توانسته است در مدت تحریم‌ها به خوبی روی پای خود بایستد. ما می‌توانیم از این شرکت‌ها چیزهای زیادی یاد بگیریم. 
رئیس انجمن قطعه‌سازان هند با بیان اینکه بیش از 750 قطعه‌ساز هندی علاقه‌مند ورود به بازار ایران هستند، اظهار کرد: ما می‌توانیم در زمینه انتقال فن‌آوری و تکنولوژی به صورت دوجانبه وارد عمل شویم و در ارتقای کیفیت کمک شایانی کنیم.
وی با اشاره به اینکه هدف قطعه‌سازان هندی حضور بلندمدت در ایران است، گفت: قطعا سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت با چشم‌انداز و دورنمای بلندمدتی ترسیم می‌شود. در غیر این صورت سرمایه‌گذاری‌های کلان محکوم به شکست هستند.
همکاری قطعه‌سازان ایرانی با رنوی فرانسه
در خرداد ماه سال‌جاری از سوی رنوی فرانسه یک نمایشگاه اختصاصی از توانمندی‌های قطعه‌سازان ایرانی برگزار شد. این نمایشگاه در مرکز طراحی و مهندسی رنو در حومه پاریس برگزار شد و قطعه‌سازان مطرح ایرانی از جمله گروه عظام، شرکت کروز و شرکت آذین‌خودرو، به همراه سایر قطعه‌سازان  ایرانی در این نمایشگاه حضور داشتند. هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مدیران ارشد رنو-نیسان با توانمندی‌های قطعه‌سازان ایرانی به منظور حضور آنها در زنجیره جهانی تامین قطعه رنو- نیسان بود. در همین زمینه سعید هاشم، قائم‌مقام مدیرعامل گروه صنعتی آذین‌خودرو که خود در این نمایشگاه حضور داشت در گفت‌‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو»از ورود قطعه‌سازان ایرانی به زنجیره جهانی تامین قطعه رنو-نیسان خبر داد.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه با مسئولان شرکت رنو- نیسان مذاکراتی صورت گرفت، اظهار کرد: این نمایشگاه به این منظور برپا شد که توانمندی‌های صنعت قطعه‌سازی ایران به زنجیره جهانی رنو- نیسان شناسانده شود.
هاشمی افزود: از سوی دیگر نمایشگاه به‌صورت انحصاری برای بازدید مدیران عالی‌رتبه بخش‌های مهندسی، تحقیق و توسعه و خرید رنو- نیسان برپا شد.
قائم‌مقام مدیرعامل گروه صنعتی آذین‌خودرو با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه به‌کارگیری قطعه‌سازان ایرانی در زنجیره جهانی تامین قطعات رنو- نیسان بود،گفت: بدین ترتیب از طریق این نمایشگاه تمام مدیران رنو با توانمندی‌های قطعه‌سازان ایرانی آشنا شدند.
وی با تاکید بر اینکه قطعه‌سازان ایرانی به‌عنوان تامین‌کننده قطعات برای زنجیره جهانی رنو-نیسان فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: به بیان دیگر این تامین قطعه برای تمام زنجیره رنو-نیسان صورت خواهد گرفت، نه فقط برای رنوی فرانسه. هم‌چنین قطعاتی که در ایران تولید می‌شود، در سایت‌های دیگر رنو- نیسان در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
از سوی دیگر هاشمی در مورد قرارداد همکاری آذین خودرو و شرکت قطعه‌سازی فورشیای فرانسه با بیان اینکه این قرارداد نیز در جریان و کارهای آن در حال انجام است، گفت: این قرارداد به صورت 50-50 بین شرکت آذین خودرو و شرکت فورشیای فرانسه امضا شده است و بعد از اینکه پژوهای جدید وارد خط‌تولید شرکت جوینت‌ونچر ایران‌خودرو و پژو شدند، بخشی از قطعات موردنیاز این خودروها از طریق شرکت آذین‌خودرو فورشیای فرانسه تامین خواهند شد.


برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید قراردادهای سه‌گانه قطعه‌سازی در پسابرجام
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو