مدیرعامل ساپکو در نشست مشترک قطعه‌سازان ایران خودرو و پژو به «دنیای‌خودرو»گفت

70درصد محصولات جدید «پژو»را داخلی‌سازی می‌کنیم

دومین نشست مشترک قطعه‌سازان ایران‌خودرو و پژو، باحضور 65 شرکت تامین‌کننده پژو و 135 شرکت تامین‌کننده قطعات ایران‌خودرو برگزار شد. در این نشست که مدیران‌ارشد شرکت پژو حضور داشتند، مدیران ارشد این خودروساز فرانسوی و همچنین محمدرضا معتمد، مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو «ایکاپ»و حسین نجاری، مدیرعامل ساپکو، به سخنرانی پرداختند. 

کد : 2619
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهريور 1395
print
نظرات : 0
70درصد  محصولات جدید «پژو»را داخلی‌سازی می‌کنیم
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

مدیرعامل ساپکو در نشست مشترک قطعه‌سازان ایران خودرو و پژو به «دنیای‌خودرو»گفت
70

درصد  محصولات جدید «پژو»را داخلی‌سازی می‌کنیم
فرشید سلگی-دنیای خودرو: دومین نشست مشترک قطعه‌سازان ایران‌خودرو و پژو، باحضور 65 شرکت تامین‌کننده پژو و 135 شرکت تامین‌کننده قطعات ایران‌خودرو برگزار شد. در این نشست که مدیران‌ارشد شرکت پژو حضور داشتند، مدیران ارشد این خودروساز فرانسوی و همچنین محمدرضا معتمد، مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو «ایکاپ»و حسین نجاری، مدیرعامل ساپکو، به سخنرانی پرداختند. 
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو»، حسین نجاری مدیرعامل ساپکو، درخصوص نحوه انتقال تکنولوژی از فرانسه به کشور به روزنامه «دنیای‌خودرو»گفت: «در واقع انتقال تکنولوژی، نیازمند این است که اطلاعات و نقشه فنی محصولات را بتوانیم از پژو دریافت کنیم. روند دریافت اطلاعات از یک‌سال پیش آغاز شده است و با توجه به دانش فنی و مهارتی که ساپکو و سایر  تولیدکنندگان داخلی در این خصوص دارند، خیلی سریع می‌توانیم با داشتن این نقشه‌ها و اطلاعات فنی، تکنولوژی را به داخل، منتقل کنیم.» نجاری در ادامه با بیان اینکه، در حال حاضر کلیه محصولات جاری پژو در مدل‌های 207، 206 و 206 اتوماتیک در داخل تولید می‌شود، افزود:  «بعد از اینکه از اواخر سال 91 تحریم‌ها شروع شد فعالیت فشرده‌ای را با قطعه‌سازان داخلی و همچنین قطعه‌سازان خارجی که مشکل تحریم نداشتند، آغاز کردیم و در این سه سال محصولات پژو را بدون حضور شرکت پژو، تولید کردیم. در حال حاضر سازندگان ما در حدی هستند که اگر نقشه فنی داشته باشند، می‌توانند در اسرع وقت محصول موردنظر را تولید کنند. با توجه به توانمندی‌هایی که در سال‌های تحریم، سازندگان قطعات ما کسب کردند، مطمئن هستم در این مدت که قرار است تیراژ 200 هزار دستگاهی تولید شود، ما قطعات مورد نظر را با تکنولوژی بالا تولید می‌کنیم.» وی با بیان اینکه قرار است، در مدت سه سال، 70 درصد تولیدات پژو در ایران را داخلی‌سازی کنیم، گفت: «در قراردادی که با پژو امضا شده است، باید 70درصد قطعات ساخت داخل باشند. برنامه این است که ما در سه سال به تولید انبوه برسیم و داخلی‌سازی قطعات هم در این سه سال افزایش پیدا خواهد کرد. امیدواریم در سه سالی که قرار است 200هزار دستگاه خودرو تولید شود، بتوانیم 70 درصد محصولات و قطعات را به کمک قطعه‌سازان داخلی، داخلی‌سازی و تولید کنیم.»
  تولید 30درصد قطعات
مدیرعامل ساپکو همچنین درخصوص صادرات قطعات به‌صورت مجزا، اظهار کرد: «ما در گذشته هم صادرات قطعه داشتیم. اما به‌خاطر تحریم‌ها، مدتی این صادرات قطع شد که با رفع تحریم‌ها، صادرات از سر گرفته خواهد شد. ضمن اینکه با این قرارداد ما باید 30درصد تولیدمان را صادر کنیم و به موازات صادرات خودرو، قطعات یدکی محصولات هم از این طریق صادر خواهد شد.» نجاری، همچنین درباره همکاری‌های فنی بین ایران و فرانسه و آموزش فنی قطعه‌سازان گفت: «ما در این همکاری از نظر مشاوره گرفتن هیچ محدودیتی نداریم. سازندگانی هم که برای این پروژه‌ها انتخاب می‌کنیم، سازندگانی هستند که توانایی فنی لازم را دارند و قادر به سرمایه‌گذاری هستند و همچنین امتحان خود را در طول 3سال تحریم پس داده‌اند. قطع به یقین سازندگانی که توانایی سرمایه‌گذاری نداشته باشند، برای تولید قطعات جدید انتخاب نخواهند شد.»
محمدرضا معتمد، مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو (ایکاپ)  نیز با بیان اینکه،  اواخر امسال تولید خودروی ۲۰۰۸ آغاز می شود، اظهار کرد: «خودروی ۳۰۱  بهار سال آینده و خودروی پژو ۲۰۸ نیز تابستان سال آینده به تولید خواهد رسید. خودروهای جدید پژو در ایران در بازه قیمتی ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومانی خواهد بود.»وی افزود:‌«ایکاپ به عنوان شرکت ایرانی ثبت شده و سهام آن به‌صورت ۵۰ ـ ۵۰ بین ایران‌خودرو و پژو مشترک است. این شرکت به هیچ‌وجه کیفیت را فدای قیمت محصولات تولیدی نخواهد شد. انتظار می‌رود با توجه به جمعیت بالای کشورهای قرار گرفته در غرب آسیا، بتوان صادرات مناسبی به این کشورها داشته باشیم.» در این نشست، «کمرد» عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام منطقه خاورمیانه و آفریقا شرکت «پی اس آ»نیز با بیان اینکه، در 21 ژوئن سال 2015 مذاکرات را برای همکاری مشترک آغاز کردیم، گفت: «این قرارداد یک سرمایه‌گذاری 400میلیون یورویی است که قرار است فناوری‌ها و موتورهای جدید ارائه شود. ایران‌خودرو و «پی اس آ»می‌خواهند با این جوینت‌ونچر، ایران را به‌عنوان یک هاب منطقه‌ای برای تولید و صادرات خودرو داشته باشند. تا ضمن تولید خودرو برای بازار ایران، 30 درصد محصولات را به کشورهای‌ خاورمیانه و شمال آفریقا صادر کنند. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا سال 2021 به تولید بیش از 200 هزار خودرو برسیم. اکنون زمان آن رسیده است به بازار خودروی ایران محصولات جدیدی را معرفی کنیم. می‌دانیم مشتریان ایرانی منتظر دریافت این محصولات جدید هستند. برای تولید محصولات جدید، تمام امکانات و ظرفیت‌ها آماده هستند.»

برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید 70درصد محصولات جدید «پژو»را داخلی‌سازی می‌کنیم
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو