تاثیر خودروهای لوکس وارداتی بر طراحی وقدرت مهندسی خودروسازان ایرانی

تردید لردهای بریتانیایی برای ورود به ایران

بابک صدرائی-دنیای خودرو:برخی خودروها تنها برای مصرف ساخته و بعد از توقف تولید نیز به راحتی فراموش می‌شوند، چراکه دارای تاریخ مصرف هستند. اما برخی خودروها ماندگارند، گویا هیچگاه گرد زمان و پیری  روی آنها نمی‌نشیند. اینجاست که مفهوم طراحی اصیل و قدمت و قدرت مهندسی مطرح می‌شود.

کد : 2624
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهريور 1395
print
نظرات : 0
تردید لردهای بریتانیایی برای ورود به  ایران
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

تاثیر خودروهای لوکس وارداتی بر طراحی وقدرت مهندسی خودروسازان ایرانی
تردید لردهای بریتانیایی برای ورود به  ایران
بابک صدرائی-دنیای خودرو:برخی خودروها تنها برای مصرف ساخته و بعد از توقف تولید نیز به راحتی فراموش می‌شوند، چراکه دارای تاریخ مصرف هستند. اما برخی خودروها ماندگارند، گویا هیچگاه گرد زمان و پیری  روی آنها نمی‌نشیند. اینجاست که مفهوم طراحی اصیل و قدمت و قدرت مهندسی مطرح می‌شود.
خودروهای بریتانیایی ازجمله جگوار و لندروور جزو دسته ماندگاران هستند، نام‌هایی که بی‌شک  تاریخ در مقابل آنها به نشان  احترام سر تعظیم فرود می‌آورد.
مگر می‌شود خودروهایی مانند رنجروور که تنها وسیله نقلیه‌ای  است که در موزه لوور نگهداری می‌شود یا جگوار «ایی»تایپ را به‌عنوان زیباترین خودروی ساخته شده در تاریخ به‌راحتی فراموش کرد؟
اما تاریخچه این دو برند بریتانیایی در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان درخشان و خاص و همواره نماد اشرافیت  و خاص  بودن به شمار آمده است.
در سال‌های پیش از انقلاب نسل نخست رنجروور و همچنین جگوارهای ایکس‌جی  به تعداد نسبتا زیادی در مقایسه با قیمت خود وارد کشور شدند تا در خیابان‌های تهران و شهرهای بزرگ جولان دهند و قدرت خود را به رخ بکشند. نزدیک 4 دهه است این دو برند دوست‌داشتنی در بازار ایران حضور ندارند، با آنکه دستخوش تحولات بسیاری شده‌اند و حالا دوباره زمزمه ورود آنها شنیده می‌شود، خبری خوش برای کسانی که عاشق خودرو هستند و یک محصول  خاص را درک می‌کنند، آنان که میل به متمایز بودن دارند.
ورود برندهای لوکس و تراز اول می‌تواند قدرت مهندسی جهانی و تحولات بزرگ را برای ما ملموس‌تر کند، اما سوال اینجاست چه کسانی متولی ورود این برندهای اشرافی بریتانیایی هستند؟
برای ورود یک محصول لوکس و تراز اول کسانی که نمایندگی آن محصول را اخذ می‌کنند، نیازمند یک برنامه حساب‌شده و تیم  مجرب بازاریابی و فروش هستند، افرادی که هم خودرودوست و خودروشناس باشند و هم آخرین تحولات  بازاریابی‌وفروش  و خدمات در جهان را بدانند.
یادمان باشد اخذ یک برند لوکس کار سختی است و باید استانداردها و نکات ظریف زیادی را پاس کرد چراکه این شرکت‌ها به برند خود که گاهی دارایی 100 ساله آنها و تاریخ گران‌بهایی است، حساس هستند. به همین دلیل حاضر نیستند به هر قیمتی  کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد شود، اما نکته مهم‌تر حفظ و نگهداری این برندهاست. متاسفانه امروزه بسیاری از برندهای لوکس در ایران دچار بلایی شده‌اند که به هیچ‌وجه در شان آنها نیست. بسیاری از شاهکارهای مهندسی، طراحی  جهان به دست دلالان افتاده است که نماینده این برندها نیستند و با واردات خودرو و دستکاری آن از کشورهای واردکننده  به برند مادر لطمات زیادی وارد می‌کنند.
مدت‌هاست خبر ورود این دو برند بریتانیایی شنیده می‌شود اما از سوی شرکت واردکننده هیچ حرکتی به چشم نمی‌خورد. امیدوارم متولی ورود این برندهای دوست‌داشتنی بتواند با تیم حرفه‌ای، اعتبار این لوکس‌های خوش‌آوازه را  حفظ کند و بلای  بسیاری از برندهای لوکس و تراز اول بر سر آنها نیاید. چراکه در کنار خودروهایی که از سطح تقاضای بالایی برخوردار هستند برندهای لوکس نیز تقاضاهای خاص خود را دارند. از سوی دیگر هر چقدر رقابت در این بازار متنوع‌تر شود، سود نهایی آن به مصرف‌کننده می‌رسد. 
در عین حال صنعت خودروی کشور نیز در این میان منتفع خواهد شد. چون همان‌طور که اشاره شد بسیاری از برندهای مطرح اعم از لوکس و غیره سعی بسیاری بر نگهداشتن اعتبار و نام وآوازه خود دارند، ضمن اینکه تمام برندها برای کسب سهم و انتفاع بیشتر وارد بازارها می‌شوند. 
این مساله با توجه به تشدید رقابت میان آنها طبیعتا هر برندی با معرفی خودروهای به‌روز و باکیفیت و قیمت مناسب در کنار ارائه  شیوه‌های نوین فروش، ارائه تسهیلات خرید و خدمات پس از فروش سعی در پیشرو بودن در بازار می‌کند. این مساله می‌تواند موجب رشد و ارتقای صنعت خودروی کشور شود. بنابراین اگر قرار است برندی لوکس با سابقه‌ای معتبر وارد کشور شود، باید از مبادی خاص خود باشد تا هم برندسوزی نشود و هم مصرف‌کنندگان بدانند با چه کسی طرف هستند.

برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید تردید لردهای بریتانیایی برای ورود به ایران
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو