بادی‌کیت هامان با طراحی ایرانی روی محبوب‌ترین خودروی ایتالیایی

ظاهر «اونتادور»این بار با سلیقه آریایی تغییر می‌کند

کد : 2722
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1395
print
نظرات : 0
ظاهر «اونتادور»این بار با سلیقه آریایی تغییر می‌کند
ADMIN

خبرنگار

relations@autoworld.ir

بادی‌کیت هامان با طراحی ایرانی روی محبوب‌ترین خودروی ایتالیایی 
ظاهر «اونتادور»این بار با سلیقه آریایی تغییر می‌کند
حسین دلاور-دنیای خودرو: لامبورگینی اونتادور را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای سوپرلوکس دنیا دانست. با اینکه تیراژ تولید این خودرو بالا نیست و به سبک و سیاق همه سوپراسپرت‌ها با تیراژ محدود ساخته می‌شود، ولی بسیاری این خودرو را دوست دارند و حتی آرزو می‌کنند یک بار آن را از نزدیک ببینند. داشتن چنین آرزویی خبری مهم به ما می‌دهد که فناوری و مهندسی این خودرو به حدی بالاست که نقد آن را سخت می‌کند. نقد در جای خود اما گاهی بازنگری در اونتادور جسارتی پولادین می‌خواهد. به همین دلیل تا امروز طرح‌های تیونینگ اونتادور به دست بزرگان این صنعت انجام شده و گاهی شاهد هستیم حتی ایرادهایی در نازک‌کاری طراحی آن وجود دارد. 
در این میان که اکثر طراحان دنیا، «دی ان ای»و اصالت طراحی اونتادور را تحسین می‌کنند، اتفاقی عجیب برای این خودرو افتاده است؛ اتفاقی که می‌توان آن را جسارتی در صنعت تیونینگ خودرو در دنیا معرفی کرد. تیونینگی که برای اولین بار با فیس‌لیفت کلی انجام شده است. لامبورگینی اونتادور با کیت بدنه جدید، قرار است به‌زودی توسط کمپانی «هامان»به بازار عرضه شود. اما تا چه اندازه این طرح مورد تایید است و چه کسی دست به این طراحی زده است؟!
 طرح جدید اونتادور هامان متعلق به کیست؟
با تحقیق و بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این طرح با نام «فرگاه» ثبت شده است و در قراردادی با «هامن موتوراسپرت میدل ایست»به بازار عرضه می‌شود. حال نام فرگاه در این قرارداد به چه معناست؟
سعید فرگاه، طراح و مهندس مکانیک ایرانی، این خودرو را طراحی و با نام 
«فرگاه دیزاین»به هامان معرفی کرده است. طبق بررسی‌های کمپانی هامان، این طرح موردتاییدقرار گرفته و در 17 فوریه 2016 در قراردادی به رسمیت شناخته شده است. با توجه به سابقه سعید فرگاه در فرایند تولید مهندسی، قطعات تغییریافته در فرایندهای مهندسی به دست کمپانی‌های قالب‌ساز رسیده و در 19 جولای 2016 فهرست قیمت قطعات تغییر یافته لامبورگینی اونتادور طرح جدید، اعلام شده و مجددا هامان آن را تایید کرده است. 
طبق این فرایند مهندسی، 12 قطعه بدنه این خودرو به صورت کامل تغییر پیدا می‌کند. این قطعات به طور کلی بازنگری شده‌اند و از نظر آیرودینامیکی در سطح قوی‌تری قرار دارند. همچنین برای اولین‌بار است که در تیونینگ یک خودرو، چراغ‌های خودرو تغییر و استاندارد کمپانی مادر را از نظر نوردهی و سیستم‌های برقی پاس می‌کند. در واقع می‌توان گفت این همه تغییرات مورد‌تایید به دست یک مهندس ایرانی انجام شده است که با نگرش مناسب و خط فکری خود توانسته کمپانی‌های مطرح جهانی را متحیر کند. در بحث تغییر چراغ‌ها باید گفت که کمپانی‌های طرف قرارداد هامان، مسئولیت ساخت این قطعات برقی را بر عهده گرفته‌اند. همچنین هامان این کیت را با گارانتی 12 ماهه به مشتریان ارائه می‌دهد.
 چه بخش‌هایی از این کیت سفارشی‌سازی می‌شوند؟
طرح داخلی این خودرو برای کمپانی هامان و سفارش‌های این برند برای طرح داخلی اونتادور، قابل استفاده است. همچنین می‌توان نوع تودوزی را برای این خودرو انتخاب کرد. در قدم بعدی برخی مشتریان که خودرویی خاص‌تر می‌خواهند، می‌توانند این خودرو را با آبکاری طلا سفارش دهند که قیمتی بالاتر دارد و از ترکیب رنگ خاص‌تری برخوردار است. 
قیمت تمام‌شده کیت بدنه توسط سعید فرگاه و هامان برای اونتادور چقدر اعلام شده است؟
در حال حاضر می‌توان گفت این طرح خاص با قیمتی کمتر از نصف کیت‌های بدنه دیگر برای اونتادور عرضه می‌شود. مشتریان می‌توانند اونتادور خود را به کارگاه هامان بیاورند و در فرایندی، خودرویی خاص با گارانتی رسمی و استاندارد تیونینگ جهانی دریافت کنند. همین مساله و فرایند مهندسی‌ساز دقیق، باعث شده است امروز با انتشار برخی خبرهای جزئی، مشتریان خاصی برای این کیت پیدا شود. 
فرگاه برنامه‌ای برای بازار ایران دارد؟
هنوز سعید فرگاه خود را رسانه‌ای نکرده است و چندان از برنامه‌های خود صحبت نمی‌کند. او ترجیح می‌دهد تا چند وقت صحبتی از او به میان نیاید. با تماس‌های تلفنی که با وی داشتیم، چندان دل خوشی از صنایع خودرویی ایران ندارد و گویا همین مساله باعث شده است با برندهای خارجی کار کند. خوب یا بد این مساله باعث شده است امروز طرح یک مهندس ایرانی موردتایید کمپانی‌های مطرح جهان قرار گیرد و در فضای مجازی خارجی از او استقبال بی‌نظیری شود. در تماس تلفنی چند دقیقه‌ای خود با او متوجه شدیم فرگاه علاقه دارد با سرمایه‌گذار ایرانی کمپانی تخصصی تیونینگ را در کشور احداث و نسل جدید این فرایند مهندسی را با نام ایران به مشتریان جهانی معرفی کند. آن‌چه واضح است، امروز طرح‌های او در دنیا خریدار دارد و به‌خاطر مهندسی‌ساز بودن این طرح‌ها، مورد استقبال قرار گرفته است.
در شماره‌های آتی روزنامه «دنیای خودرو»، گفت‌وگویی با سعید فرگاه خواهیم داشت تا با او بیشتر آشنا شویم. شاید قرار باشد دوباره نخبه‌ای از طراحی خودرو را به جهان صادر کنیم؛ کسی چه می‌داند!




برجسب ها : خودرو

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید ظاهر «اونتادور»این بار با سلیقه آریایی تغییر می‌کند
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو