راه خودروساز ماندن پیوستن به شبکه جهانی خودرو است

به گزارش دنیای خودرو به نقل از خبرخودرو، عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان درباره مشارکت تامین کنندگان قطعات خودرو در طرح کلان پلتفرم ملی عنوان کرد: مراکز تحقیقاتی واسطه خوبی در برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه به شمار می روند.

کد : 277
تاریخ انتشار : يکشنبه 1 شهريور 1394
print
نظرات : 0
راه خودروساز ماندن پیوستن به شبکه جهانی خودرو است

به گزارش دنیای خودرو به نقل از خبرخودرو، عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان درباره مشارکت تامین کنندگان قطعات خودرو در طرح کلان پلتفرم ملی عنوان کرد: مراکز تحقیقاتی واسطه خوبی در برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه به شمار می روند.محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با تاکید بر ضرورت جلب مشارکت بین المللی در صنعت خودرو و قطعه اظهار داشت: خودروساز می بایست شریک بین المللی مناسب را پیدا کند چرا که خرید دانش و ورود فناوری بدون سرمایه گذاری های مناسب در این بخش جوابگو نخواهد بود.وی فعالیت شرکت های داخلی در حوزه طراحی را در صورتی امکان پذیر دانست که حقوق شرکت ها از مرحله طراحی، ساخت و خدمات پس از فروش تضمین شود.وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه از قطعه سازان در خواست طراحی نشده است، تصریح کرد: از تولید کنندگان داخلی کیفیت خواسته بودند که در این زمینه عملکرد موفقت آمیزی را تجربه کرده ایم.وی در ادامه موانع حقوقی موجود در مسیر طراحی پلتفرم را قابل توجه عنوان کرد و گفت: خودروساز نباید مدارک طراحی را که با زحمت و هزینه یک شرکت جمع آوری شده است برای ساخت به شرکت دیگری تحویل دهد.وی افزود: در این فرایند می بایست حقوق تامین کننده از مرحله طراحی تا خدمات پس از فروش تضمین گردد.محمدرضا نجفی منش در ادامه تعامل خودروساز و قطعه ساز را در طراحی خودرو در خور توجه دانست و عنوان کرد: خودروساز باید طراحی کلی را انجام دهد و و جزئیات امر را بر عهده قطعه ساز بگذارد.وی در ادامه گفت: طراحی یک خودرو در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که از همان ابتدا بر مبنای ارائه به بازار های جهانی صورت پذیرد.وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد خودروساز ها در دنیا محدود است و از تعداد قطعه سازان نیز روز به روز کاسته می شود، اظهار داشت: در واقع در کشور های توسعه یافته این دو صنعت در حال ادغام هستند.وی با بیان اینکه راه خودروساز ماندن پیوستن به شبکه جهانی خودرو است عنوان کرد: با در نظر داشتن بازار بزرگ خودروی کشور و منطقه ما باید خودرو ساز بمانیم.وی در ادامه گفت: مشارکت صحیح با برند های معتبر خارجی امری لازم و ضروری است به گونه ای که بتوانیم خودروسازان مطرح جهانی را برای سرمایه گذاری و خرید بخشی از سهام صنایع خودرو سازی متقاعد کنیم.وی با بیان اینکه نتیجه این سیاست گذاری را می توان انتقال فناوری به داخل کشور دانست، افزود: در صورت حصول همکاری های مناسب ایجاد تنوع در محصولات تولید داخل و ورود خودروهای به روز به بازار کشور میسر خواهد شد.وی با اشاره به اینکه می بایست صنعت خودرو کشور به سمتی حرکت کند که نیمی از تولیدات با برند ایرانی و نیمی با برندهای خارجی عرضه شود، اظهار داشت: البته حرکت در مسیر پیوستن به زنجیره تامین بین المللی کار ساده ای نیست و لازمه دستیابی به این هدف ایجاد زیرساخت های مناسب و حضور قطعه سازان بزرگ در کشور در قالب همکاری های کنسرسیوم با قطعه سازان کوچک است.

برجسب ها : کراس اوور

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید راه خودروساز ماندن پیوستن به شبکه جهانی خودرو است
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو